Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Nikon D5000 naar Nikon d90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Van Nikon D5000 naar Nikon d90

Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
    Het grootste verschil dat ik kan zien:

D90 heeft een in-body focus motor

Sidney.
    De D5000 heeft GEEN scherpstelmotor in de body, dus moet je lenzen gebruiken met scherpstelmotor ( AF lenzen).
    Dat zal in conflict komen met de D90 die WEL een scherpstelmotor in de body heeft.

Frans.
    Nikon D5000 + Nikor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G ED VR II

Comment

Ik zou geen D90 kopen, het verschil tussen een D5000 en D90 is gewoon te klein. De D90 is ook niet meer van de jongste en er zijn na de D90 vele vooruitgangen geweest die je gewoon niet zou moeten missen daarom raad ik de D7000 aan.
      Pluspunten D7000 tov D90

-Sneller, en niet alleen in fps maar ook in autofocus
      -VEEL betere videomodus
      -Meer lensmogelijk heden (microadjustments) en er is een betere focusaanduiding bij non-af lenzen.
      -Je kan er 2 kaartjes insteken (en kan dus back-up'n)
      -Betere lichtmeter
      -Betere sensor

Ohja en toch even zeggen ik heb een D90 en het is verre van een slechte camera maar de technologie gaat vooruit en daarom zou ik voor een camera gaan die langer gaat meegaan.
      -Beter oculair.
      Last edited by aradilon; 12 januari 2012, 22:32.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fransST Bekijk bericht
        De D5000 heeft GEEN scherpstelmotor in de body, dus moet je lenzen gebruiken met scherpstelmotor ( AF lenzen).
        Dat zal in conflict komen met de D90 die WEL een scherpstelmotor in de body heeft.

Frans.
        Wat bedoel je daar mee?
        D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Wat bedoel je daar mee?
          niets! Lenzen met scherpstelmotor komen helemaal niet in conflict met camera's met scherpstelmotor.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            niets! Lenzen met scherpstelmotor komen helemaal niet in conflict met camera's met scherpstelmotor.
            Dat weet ik ook wel maar Frans zo te zien niet...

Ik kan nog steeds versteld staan van sommige antwoorden
            D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              ]
              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Dat weet ik ook wel maar Frans zo te zien niet...

Ik kan nog steeds versteld staan van sommige antwoorden
              Ik ben een van de velen die op dit forum nog iets leren.

Lijkt me niet zo vreemd te veronderstellen dat een lens met scherpstel ( AF) motor niet goed werkt op een body die ook een scherpstelmotor heeft.

Mogelijk verwarring met een lens zonder scherpstelmotor op een body zonder scherpstelmotor, dan moet je zelf ( handmatig) scherpstellen.

Dus, weer wat geleerd.

Frans.
              Nikon D5000 + Nikor AF-S DX 18-200mm 3.5-5.6G ED VR II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fransST Bekijk bericht
                ]Ik ben een van de velen die op dit forum nog iets leren.
                Dat is een goede zaak, maar ga dan geen dingen verkondigen die je nog niet geleerd hebt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik gebruik een D90 en een D7000 naast elkaar. Aan een beginner zou ik zeker een D90 aanraden.
                  Maar in het verhaal van een upgrade zou ik toch voor de D7000 gaan.
                  D90 is zeker geen slecht toestel, maar gelijk hier al eerder is gezegt: de technologie gaat vooruit.
                  Beetje verder sparen zou ik zeggen. (ik denk dat het op dit moment toch moeilijk is om eentje te pakken te krijgen )
                  Grt, Amaat
                  The fun begins where the road ends
                  BD Lidnummer : BD2057BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
                    Beste vrienden,

Het is de eerste maal dat ik in deze topic een post plaats. Ik zit met volgende vragen:

Momenteel fotografeer ik reeds 1.5 jaar met een Nikon D5000 met volgende lenzen:

Tamron AF18-270 mm F/3.5-6.3
                    [B]Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                    Nikkor 50mm f1.8

Vorig weekend voor de eerste keer bij de Konijnenberg binnengestapt en de D700 eens in handen gehad. Dat is pas prachtig gerief! Wel een beetje hoog in prijs mijn gedacht.

Ik had graag overgestapt op een hoger model binnen Nikon. Gisteren de d90 in handen gehad. Deze spreekt mij zeer sterk aan. Mooi toestel, mooie grip. Als ik dit forum volg, is de d90 een aanrader qua prijs/kwaliteit.

Vraag1:
                    Wat ik wel merk is, wanneer ik de d90 heb getest, deze sneller doorklikt als je een foto wil maken. Mijn D5000 lijkt in verhouding met de d90 trager als je de ontspanknop indrukt en doordrukt. Klopt dit? Hoe komt dit?

Vraag 2:
                    Kan ik mijn 3 lenzen zonder problemen gebruiken op de d90?

Vraag 3:
                    is het “zinvol” om van de d5000 over te stappen op de d90? Mij lijkt het een groot verschil. Grotere zoeker, grotere display, snellere reactie bij het afdrukken,…

Vraag 4:
                    wat is een goede prijs voor de d90 en waar kan ik dit voordelig kopen? Deze worden naar 't schijnt binnenkort niet meer verkocht en het zou dus nu de moment zijn...

Hij/zij die mij hierover kan informeren: vriendelijk bedankt!

Groetjes,
                    Sidney.
                    Als je budget het toelaat zou ik ook voor de Nikon D7000 gaan. Want de Nikon D90 is ook nu beetje verouderd. Maar wel nog steeds goed. Maar als je echt betere sensor wilt waardoor je beter ruisprestaties hebt en betere beeldkwaliteit dan is de D7000 de beste keuze. Ik heb deze zelf en hij is super. Zeer hoge beeld kwaliteit, snel, ruis prestaties top en is gebouwd in een professionele jasje. Daar buiten de dual card slot, zeer handig!
                    http://xstreamdigital.be

Comment

Working...
                    X