Mijn Canon EOS 1000D doet sinds kerstdag (echt waar!) raar. Ofwel trekt hij gewoon fotos, ofwel krijg ik de befaamde "Error 99" fout te zien op de display na het trekken van een foto, ofwel trekt hij wel een foto maar zijn de kleuren compleet verkeerd.
Een voorbeeld van foute kleuren:
Ik heb het probleem met alle lenzen (geprobeerd met een gewone breedhoeklens en een portretlens, beide van Canon), en met meerder SD-kaartjes (die ik ook allebei eerst op de pc formateerde). Ik heb ook geproberd van de contacten van lens & body te kuisen, maar aangezien hij wél kan scherpstellen én soms een foto kan nemen lijkt me dat niet het probleem? Doordat de kleuren zo weird zijn zou ik durven denk dat er in de camera zelf iets mis is. Overigens, als ik de liveview gebruik, zijn de kleuren ook om zeep.
Ik had in begin het idee dat ik de zaak kon rechtzetten door voor het aanzetten van de camera, de SDkaart er eens uit- en terug in te steken. Maar dat lukt niet meer.
Ook de batterij opladen (je wete maar nooit) heeft geen effect.
Ik heb de laatste firmware geinstalleerd, zonder succes.
Ik twijfel of ik de camera zou binnendoen voor reparatie.
Hebben jullie een idee? Dingen die ik nog zou kunnen proberen?
Een voorbeeld van foute kleuren:
Ik heb het probleem met alle lenzen (geprobeerd met een gewone breedhoeklens en een portretlens, beide van Canon), en met meerder SD-kaartjes (die ik ook allebei eerst op de pc formateerde). Ik heb ook geproberd van de contacten van lens & body te kuisen, maar aangezien hij wél kan scherpstellen én soms een foto kan nemen lijkt me dat niet het probleem? Doordat de kleuren zo weird zijn zou ik durven denk dat er in de camera zelf iets mis is. Overigens, als ik de liveview gebruik, zijn de kleuren ook om zeep.
Ik had in begin het idee dat ik de zaak kon rechtzetten door voor het aanzetten van de camera, de SDkaart er eens uit- en terug in te steken. Maar dat lukt niet meer.
Ook de batterij opladen (je wete maar nooit) heeft geen effect.
Ik heb de laatste firmware geinstalleerd, zonder succes.
Ik twijfel of ik de camera zou binnendoen voor reparatie.
Hebben jullie een idee? Dingen die ik nog zou kunnen proberen?
Comment