Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spiegelreflexcamera

Als je van een compactje naar een dslr overschakelt, worden je foto's net slechter ipv beter, toch in het begin ... Verwacht dus zeker geen verbetering gewoon omdat je een duurder toestel hebt ! Je moet met je toestel leren werken, met photoshop, lightroom ...
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Ik persoonlijk zou toch starten met een Kitlens (18-55 IS (vb Canon)). En op deze manier de basis te leren van fotografie. Bv. belichtingsdriehoek. (Diafragma, sluitertijd en ISO)

Ik lees vaak dat men de 50mm adviseert. Alleen vraag ik mij af of het voor een starter wel de juiste keuze. Ik heb in mijn omgeving aantal mensen zien starten met dit objectief, zonder enige kennis van de belichtingsdriehoek. En die hadden toch we moeite met het bedienen van de geringe scherpte diepte. Wat voor vele van ons gesneden koek is, is voor een starter vaak niet het geval. En dat willen we nog wel eens vergeten met het geven van adviezen aan een starter.

En dan is het leren omgaan met een kitlens en de verschillen focal lenghts een toch best handig start ? Op deze manier leer je welke mogelijkheden er zijn etc. En op het moment dat je dit onder de knie hebt, kun je voor je zelf al veel beter de keuze maken welk objectief bij jou type fotografie past of beter verwoorden waar je precies na opzoek bent.
      Last edited by Superdaantje; 6 januari 2012, 10:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daimen Bekijk bericht
        Maar wat voor lens raden jullie aan? Is een kitlens dus wel slechter dan een losse lens die je koopt?
        Wil je de beste kwaliteit dan ga je niet voor een kitlens. Je hebt keus genoeg, van Sony zelf of Tamron/Sigma enz ...

Een goede vervanging voor de 18-55 kit is een Sony 16-50/2.8 - Sony Carl Zeiss 16-80 - Tamron 17-50/2.8 - Sigma 17-50/2.8.

Voor een telelens bijvoorbeeld : Sony 70-400g - Sigma 50-500 - Tamron 70-200/2.8 - Sigma 70-200/2.8 OS - Sony 70-200/2.8 - Sony 500mm

En dan heb je nog primes zoals de : Sony 50/1.8 - Sony 85/1.4 Carl Zeiss - Sony 85/2.8 - Sony 135/1.8 Carl Zeiss - Sigma 300/2.8 - Sony 300/2.8 - Sigma 500/4.5

Er zijn nog zoveel meer lenzen die beter zijn als de kitlenzen. Als je een pixelpeeper bent, dan kun je die best vermijden en voor het duurdere spul gaan.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Ik wil de spiegelreflex voornamelijk op vakantie gebruiken, gewoon foto's van mensen, maar ook van de natuur

Comment

Het is geen spiegelreflex geworden, maar een bridge camera. (Panasonic FZ150)
            Mijn vraag is: Kun je hier ook scherptediepte instellen? Kan dit helaas nergens vinden, of heeft iemand een andere methode?

Comment

Het is geen spiegelreflex geworden, maar een bridge camera. (Panasonic FZ150)
              Mijn vraag is: Kun je hier ook scherptediepte instellen? Kan dit helaas nergens vinden, of heeft iemand een andere methode?
              scherptediepte stel je in via je diafragma.

Ik zou toch eens volgende site doornemen en een goed boek over fotografie lezen
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Mmm, heb het geprobeerd maar kan het wel met een 'bridge-camera'? Want de achtergrond is verre van wazig

Comment

Mmm, heb het geprobeerd maar kan het wel met een 'bridge-camera'? Want de achtergrond is verre van wazig
                  een kleinere sensor levert een grotere scherptediepte ==> je model moet verder van de achtergrond verwijdert zijn of je hebt een VEEL groter diafragma nodig.

Een bridge heeft een kleinere sensor dan een spiegelreflex en daardoor zul je met redelijke afstanden tussen je onderwerp en de achtergrond moeten werken.

mvg
                  Jeroen Demaeght
                  Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                  hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Working...
                  X