Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

    Dat vind je op de website zelf. Er is een rubriekje "verzending naar België"

    Even copy/paste van de website:

    "Bent u een bezoeker uit België en wilt u graag gebruikmaken van de scherpe aanbiedingen van Camera.nl? Dat kan! Camera.nl verzendt verzekerde pakketten door de gehele Benelux (met uitzondering van televisies).

    Onderstaand vindt u alle benodigde informatie. Let op: voor zakelijke bestellingen gelden andere voorwaarden.

    Verzendkosten
    Verzendkosten België: €13,95. Levertijd: 1 werkdag, mits op voorraad.
    Verzenden naar oostelijk deel van België en Luxemburg: 2 werkdagen, mits op voorraad."

    greetz

    Comment


    • #47
      Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

      Ok, na veel zoeken en lezen en dankzij jullie commentaren hier is de kogel eindelijk door de kerk en heb ik nu echt wel besloten een Sony nex te kopen.
      Nu rest enkel nog : Sony nex c3 of de "oude" nex 5 en wat zou de reden zijn waarom je de één of de ander kiest?
      De nex 5 staat momenteel ook in promotie vandaar mijn vraag.

      mvg
      Last edited by stanger; 16 januari 2012, 14:40.

      Comment


      • #48
        Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

        nexc3 heeft meest recente sensor 16mp, nex5 14mp
        nex5 is iets steviger gebouwd (magnesium legering)
        video nex 5 full HD (1080) AVCHD en mpeg output
        video c3 720 HD mpeg output
        nexc3 kunt je eventueel gebruiken met optionele elektronische zoeker, nex5 niet.

        update:
        zie post #49 geen elektronische zoeker voor nexc3, momenteel enkel voor nex5n
        Last edited by puerte; 16 januari 2012, 17:27. Reden: ovf niet vor c3

        Comment


        • #49
          Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

          Ik dacht dat de FDA-EV1S alleen met de NEX-5N werkte ...Zowel op Sony.com als op Sony.be staan er bij de FDA-EV1S als compatibele producten alleen -5Ns.
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • #50
            Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

            ok thanks, verkeerd gedacht van mij, dus ook geen OVF voor de c3

            Comment


            • #51
              Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

              Merk je het verschil tussen de sensors echt veel?
              Wat zou jij momenteel kiezen?
              Er zit ongeveer 100 euro verschil op dat de nex 5 goedkoper is, dat doet me toch wel twijfelen.

              Comment


              • #52
                Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

                Weten hoe je met de meest optimale instellingen in de moeilijkere omstandigheden toch het onderste uit de kan haalt, is wat mij betreft veel belangrijker dan een in verhouding (meestal) miniem verschil in sensor.

                Als je de kwaliteit van 2 opeenvolgende sensors vergelijkt, dan zal je meestal maar heel weinig verschil merken bij dagdagelijks gebruik, tenzij je dus echt extremen opzoekt waardoor je de uiterste mogelijkheden op het vlak van dynamisch bereik, hoge iso en kleurdiepte nodig hebt en dan gaat afdrukken op groot formaat.

                http://www.dxomark.com/index.php/Cam.../(brand3)/Sony
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #53
                  Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

                  Voila, de sony Nex 5 is besteld
                  Nu hopen dat hij snel hier is en dat ik ermee kan beginnen te experimenteren.
                  De lagere prijs heeft me doen kiezen voor deze.

                  mvg

                  Comment


                  • #54
                    Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

                    Je gaat er zeker geen spijt van krijgen!

                    Vorig jaar ook van compactcamera overgestapt naar de NEX5 met 18-55mm... Het verschil is enorm!

                    Comment


                    • #55
                      Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

                      Veel plezier ermee !
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #56
                        Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

                        Een goede keuze, ik heb zelf een Nex 5 en een Nex 5N het zijn prachtige camera's , je gaat der veel plezier aan beleven !
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #57
                          Re: Beginner : twijfel tussen compactcamera en systeemcamera

                          ja, de commentaren hier hebben me wel enorm geholpen zeker omwille van het feit dat ik een echte leek ben op dit gebied. Ik heb hem trouwens besteld bij fotohanskeuzekamp in Zwolle voor 329 euro met de 18-55 mm lens. Leek me geen slechte prijs.

                          mvg

                          Comment

                          Working...
                          X