Re: Twijfel bij aankoop 1ste DSLR
Ja, je geeft er ettelijke duizenden Eurootjes aan, maar dat KAN éénmalig zijn. Ik heb mijn geld aan twee toplenzen gegeven, en die geven mij alles wat ik moet hebben. Aangezien het zulke goeie lenzen zijn, vermoed en hoop ik dat die nog véél jaren zullen meegaan. Mijn body is nog steeds mijn eerste body: een Canon 350D. Ik verander pas als die de geest geeft (en dat wil maar niet lukken!). Dan koop ik een nieuwe, en dat zal wel ergens rond de 2000 Euro draaien, maar voor de rest bouw ik alles beetje bij beetje op. Ik denk dat ik tot nu toe minder aan materiaal uitgegeven heb dan mijn vrouw aan kleren en schoenen.
Het ligt dus helemaal aan het feit hoe erg je je laat beïnvloeden door anderen, vind ik. Volgens sommigen is mijn toestel hopeloos achterhaald. Wel, ik kan je zeggen dat geen kat kan zeggen aan mijn foto's dat die met een toestel van zeven jaar oud zijn gemaakt. Het maakt allemaal niks uit. Een goeie fotograaf maakt met alles goeie foto's en vindt oplossingen voor beperkingen.
En ter bevestiging: ik vind hoe een toestel in de hand ligt ook een flutcriterium. Je maakt er geen betere foto's door in ieder geval.
Oorspronkelijk geplaatst door palombian
Bekijk bericht
Het ligt dus helemaal aan het feit hoe erg je je laat beïnvloeden door anderen, vind ik. Volgens sommigen is mijn toestel hopeloos achterhaald. Wel, ik kan je zeggen dat geen kat kan zeggen aan mijn foto's dat die met een toestel van zeven jaar oud zijn gemaakt. Het maakt allemaal niks uit. Een goeie fotograaf maakt met alles goeie foto's en vindt oplossingen voor beperkingen.
En ter bevestiging: ik vind hoe een toestel in de hand ligt ook een flutcriterium. Je maakt er geen betere foto's door in ieder geval.
Comment