Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel bij aankoop 1ste DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Twijfel bij aankoop 1ste DSLR

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Sorry, alle cameras liggen goed in de hand, vind ik echt het allerlaatste criterium.

Mag gerust even herhaald worden .

Ik heb mijn jeugdhobby 5 jaar geleden terug opgenomen met een 400D, en was mij er van bewust dat ik voor lenzen 3 keer meer zou uitgeven dan aan bodies, en dat ik deze laatste om de 2-3 zou vervangen.
    Aan een beetje DSLR uitrusting ben je dus ettelijke duizenden kwijt, je moet je wel afvragen of je dat ervoor over hebt.
    Zelf heb ik er al veel plezier aan gehad.
    Een consumer DSLR met een kitlens is een begin, geen einde.

Om helemaal de advokaat van de duivel te spelen, de DSLR is niet (meer) voor iedereen weggelegd, er zijn veel andere toestellen op de markt gekomen die meer aanspreken.
    Ja, je geeft er ettelijke duizenden Eurootjes aan, maar dat KAN éénmalig zijn. Ik heb mijn geld aan twee toplenzen gegeven, en die geven mij alles wat ik moet hebben. Aangezien het zulke goeie lenzen zijn, vermoed en hoop ik dat die nog véél jaren zullen meegaan. Mijn body is nog steeds mijn eerste body: een Canon 350D. Ik verander pas als die de geest geeft (en dat wil maar niet lukken!). Dan koop ik een nieuwe, en dat zal wel ergens rond de 2000 Euro draaien, maar voor de rest bouw ik alles beetje bij beetje op. Ik denk dat ik tot nu toe minder aan materiaal uitgegeven heb dan mijn vrouw aan kleren en schoenen.
    Het ligt dus helemaal aan het feit hoe erg je je laat beïnvloeden door anderen, vind ik. Volgens sommigen is mijn toestel hopeloos achterhaald. Wel, ik kan je zeggen dat geen kat kan zeggen aan mijn foto's dat die met een toestel van zeven jaar oud zijn gemaakt. Het maakt allemaal niks uit. Een goeie fotograaf maakt met alles goeie foto's en vindt oplossingen voor beperkingen.

En ter bevestiging: ik vind hoe een toestel in de hand ligt ook een flutcriterium. Je maakt er geen betere foto's door in ieder geval.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
      .......... een Canon 350D. Ik verander pas als die de geest geeft///
      zelfde hier met mij 30D.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik vind hoe een toestel in de hand ligt, wel belangrijk. Ik heb nogal grote handen en de batterijgreep die ik achteraf bij mijn 500D en 5DMII kocht zijn de beste accessoires die ik al gekocht heb.

Het compactje van mijn broer vind ik gewoon speelgoed, ik heb altijd schrik dat ik het beschadig.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik vind hoe een toestel in de hand ligt, wel belangrijk. Ik heb nogal grote handen en de batterijgreep die ik achteraf bij mijn 500D en 5DMII kocht zijn de beste accessoires die ik al gekocht heb.

Het compactje van mijn broer vind ik gewoon speelgoed, ik heb altijd schrik dat ik het beschadig.
          Ik wil mij volmondig aansluiten bij het oordeel van Johan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Ik wil mij volmondig aansluiten bij het oordeel van Johan
            idem dito. De 1000D was veel te klein voor mijn handen. De batterijgrip van phottix gekocht en ik kan niet meer zonder.

"Het lijkt wel een kleine 1D IV"
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

550D op jullie aanraden besteld, hij zou morgen zaterdag aankomen

Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht

Ben ik het mee eens. Uiteindelijk wen je wel aan alles. Zo zal een beetje gitarist op zowat
                elke gitaar kunnen tokkelen en toch een voorkeur hebben.
                Een camera die me een goed gevoel geeft, lijkt iets dat speciaal voor mij gemaakt is;
                ook al weet ik dat dit niet zo is. Maar het voelt zo. En met gevoelens ga ik niet in debat.
                Dat heeft niks met grote of kleine handen te maken, maar met verleiding...

Comment

Echt wel snel bij Kamera-Express.
                  Gisteren om 16u30 besteld vandaag (zaterdag) om 9u30 stonden ze er al mee voor de deur Dat is bijna sneller als er zelf naartoe te rijden.

Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fr3dje Bekijk bericht
                    Echt wel snel bij Kamera-Express.
                    Gisteren om 16u30 besteld vandaag (zaterdag) om 9u30 stonden ze er al mee voor de deur Dat is bijna sneller als er zelf naartoe te rijden.
                    zelfde "snelle" ervaring hier met hun.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                    X