Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel beginner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: fototoestel beginner

    Oorspronkelijk geplaatst door aarondi Bekijk bericht
    als ik mijn toestel koop op kamera-express, ga ik dat via het internet kope, dus kan ik het toestel niet vast pakken.
    maar wat is het beste toestel en waarom? tussen canon eos 550d (526euro) en nikon d3100 (500euro)
    Dat lijkt me geen slimme beslissing. Het is niet omdat je op internet koopt dat je niet eens in een andere winkel de verschillende modellen kan gaan vastnemen, proberen, extra uitleg vragen, ...
    Je zou niet de eerste zijn die een verkeerde beslissing neemt omdat hij gewoon op internet bestelt zonder eerst goed te vergelijken, zeker aangezien jouw kennis (zoals je zelf zegt) nog niet zo,uitgebreid is.
    Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

    Comment


    • #32
      Re: fototoestel beginner

      Oorspronkelijk geplaatst door aarondi Bekijk bericht
      als ik mijn toestel koop op kamera-express, ga ik dat via het internet kope, dus kan ik het toestel niet vast pakken.
      maar wat is het beste toestel en waarom? tussen canon eos 550d (526euro) en nikon d3100 (500euro)
      Dan loop je toch gewoon eens bij de Mediamarkt binnen...daar kun best wat toestellen vastpakken...helemaal gratis en zonder iemand te vragen

      Tussen de 550D en D3100 zit geen wereld van verschil...de keus is aan jouw....
      misschien helpt dit nog:
      http://www.dpreview.com/reviews/canoneos550d/
      http://www.dpreview.com/reviews/nikond3100/
      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
      Canon powershot s120

      Comment


      • #33
        Re: fototoestel beginner

        Ik heb een EOS 550D en heb deze voornamelijk gekocht op basis van de review op dpreview (hey dat rijmt nog mooi ook ) en omwille van het feit dat ik ervoor een Powershot A40 had waar ik heel tevreden over was. Ben hem wel eens gaan vasthouden in de mediamarkt omdat hij volgens sommige mensen niet zo goed in de hand zou liggen. Daar heb ik echter niets van gemerkt.

        Verder is de EOS 550D ook het kleine broertje van de 7D (al is de 7D uit betere materialen vervaardigd, heeft hij een hogere burstrate en meer focuspunten). Het ging voor mij sowieso een keuze zijn tussen Canon en Nikon omdat dit, als ik mij niet vergis, toch de 2 marktleiders zijn.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #34
          Re: fototoestel beginner

          bedankt voor alle reacties!

          dan zal ik een van de dagen eens naar een winkel gaan.

          Comment


          • #35
            Re: fototoestel beginner

            Ik heb een vraag dat hier heel nou bij aansluit dat aaron waarschijnlijk ook zou kunnen helpen: wat is het verschil tussen een canon 1100 en een canon 1100d? Er was een prijsverschil vandaar...

            Comment


            • #36
              Re: fototoestel beginner

              geen enkel.
              het prijsverschil zal waarschijnlijk te verklaren vallen door:
              -een andere winkel
              -een andere kit (meer minder accesoires)
              -...
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #37
                Re: fototoestel beginner

                Oorspronkelijk geplaatst door SunnyMoon Bekijk bericht
                Ik heb een vraag dat hier heel nou bij aansluit dat aaron waarschijnlijk ook zou kunnen helpen: wat is het verschil tussen een canon 1100 en een canon 1100d? Er was een prijsverschil vandaar...
                de 1100D is een camera van Canon de 1100 niet. Camera's die niet bestaan zijn erg zeldzaam en bijgevolg duur.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #38
                  Re: fototoestel beginner

                  T was waarschijnlijk de winkel maar er zijn toch grote verschillen: 429 voor de body in de ene winkel, 333 voor de body met kitlens (misschien geen goede maar als je alleen naar de body kijkt) in de andere winkel. Het gaat hier om fysieke Vlaamse winkels met de wettelijke 2 jaar garantie.

                  Dat lettertje zal me niet zijn opgevallen

                  Comment


                  • #39
                    Re: fototoestel beginner

                    429 voor een body versus 333 voor body met kitlens???

                    waren er speciale acties?
                    wat zat er in de paketten, kreeg je bij de body een andere accessoire dat je bij de kit niet kreeg ???

                    want 100 euro meer betalen waarbij je minder krijgt?
                    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                    hier vind je mijn foto's en hier ook

                    Comment


                    • #40
                      Re: fototoestel beginner

                      Hallo,

                      Ik zie de 1100D ook staan bij mediamarkt voor €333 lijkt me wel een scherpe aanbieding.

                      Comment


                      • #41
                        Re: fototoestel beginner

                        Tja, Mediamarkt en Saturn zijn goede vrienden

                        en die andere prijs kwam van een fotowinkel...

                        Seniors, kun je al iets doen met die bijgeleverde lens (EF-S 18-55 DC)?

                        Comment


                        • #42
                          Re: fototoestel beginner

                          met die 18-55 kan je zeker iets doen.
                          let wel die bij mediamarkt heeft geen IS.
                          Ik heb dat ook niet (zie handtekening). Nu de 1100d heeft wel iso 6400 waardoor dat toch een beetje compenseert.
                          Heb zelf bijna 2jaar uitsluitend met de 18-55 foto's gemaakt en die is toch wel goed om mee te beginnen (en ik heb nog wel de slechtste versie van heel de hoop)
                          Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                          hier vind je mijn foto's en hier ook

                          Comment


                          • #43
                            Re: fototoestel beginner

                            Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                            Is het niet beter om eerst het maximum uit je materiaal te halen voor je verder investeert? Ik loop constant tegen de beperkingen op, maar je leert er mee leven en je gaat er creatief mee om. Trage AF bij weinig licht, je leert zelf manueel scherpstellen
                            De TS is niet zeker dat hij verder wil gaan met fotografie en dan raadt ik juist een instapmodel aan. Hij zal minder snel tegen de beperkingen van een instap DSLR aanlopen dan tegen die van een High-end compact.+ als hij wil verder doen dan hij heeft hij al een goede basis.
                            Sterker nog: ik fotografeer al heel lang, en nog steeds met mijn ouwe trouwe 350D. Het ligt er helemaal aan wat je bedoelingen zijn. Ik fotografeer vanalles, van portretten met studioflitsers tot voetbalwedstrijden, en ik ben nog maar bitter weinig beperkingen tegengekomen. En dat ligt aan mij, niet aan het toestel.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #44
                              Re: fototoestel beginner

                              Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                              Sterker nog: ik fotografeer al heel lang, en nog steeds met mijn ouwe trouwe 350D. Het ligt er helemaal aan wat je bedoelingen zijn. Ik fotografeer vanalles, van portretten met studioflitsers tot voetbalwedstrijden, en ik ben nog maar bitter weinig beperkingen tegengekomen. En dat ligt aan mij, niet aan het toestel.


                              just my 2 cents
                              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                              hier vind je mijn foto's en hier ook

                              Comment

                              Working...
                              X