Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Nikon D300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Upgrade Nikon D300

Als je mm's belangrijk zijn voor de safari, zou ik de D300 niet voor groothoek gebruiken, maar daar wel een tele op zetten (bv 70-300).
    Als je dan een D700 gebruikt met een 24-120, dan heb je je 2 bodies, met elk hun specifiek doelgebied
    Nikon Df

Comment

Ik denk dat je beter investeerd in beter (lichtsterk) glas voor je D300, dat gaat veel scherpere foto's geven dan een D700 met een 28-300 op.
      Je gaat dan ook je iso niet zo moeten opschroeven.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik weet dat video al van de tafel is maar om even terug te komen op het autofocus argument: Er is geen enkele DSLR met een autofocus die voldoet voor video. Manueel scherpstellen is de boodschap. Je kan een followfocus toevoegen om nauwkeuriger en comfortabeler scherp te stellen, maar het blijft, zoals in film overigens, een manuele bezigheid.

(En ik heb al met een D7000 mogen filmen, en ook daar is het totaal onbruikbaar)
        Loccufier.be - MacBook Pro - Canon 60D - Olympus OM-1 - Canon 70-200 f4 IS L - Canon 17-85 - Zuiko 50mm f1.8 - Zuiko 28mm f2.8

Comment

vooraleer je denkt om een D700 aan te schaffen... check effe bij je fotoboertje of hij er nog eentje kan krijgen.
          De mijne staat al meer dan 5 weken in bestelling bij Studio73.

Gevraagd naar de status van mijn order kreeg ik als kurkdroog antwoord: 'Wanneer??? ALS hij al geleverd wordt ...'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door facehugger Bekijk bericht
            Ik zou graag vergelijkende fotos zien van de D300 met de 18-200 en de D700 met de 28-300. (op verschillende ISOs)
            Als iemand zo een test of een website kent ?
            Op http://www.pixel-peeper.com kan je foto's bekijken gemaakt met zo goed als elke camera met elke lens. Gewoon gewenste cameramodel en lens ingeven.

Zelf zou ik ook nooit een 28-300 kopen om op een D700 te gebruiken. Op een kwaliteitscam als de D700 moet je goed glas gebruiken. Anders heeft het niet veel zin om zoveel centen in een dure fullframe body te steken.
            Danny's Photosite

Comment

Working...
            X