Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

systeemcam naast dslr ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: systeemcam naast dslr ?

    Nex-C3 heb je al voor 439€ , hier, en beeldkwaliteit zo goed als gelijk met de Nex-5N.

    Ik vind de Panasonic Gf3X wel interessant. Vooral vanwege de nieuwe lens die heel compact is. Die compacte lens kost wel wat meer , klik.
    Beeldkwaliteit, en dan vooral op hoge ISO is iets minder dan een Nex, maar de sensor is toch een heel stuk groter dan een compact bijvoorbeeld. En vanwege de crop factor van 2x kan je toch nog spelen met beperkte dof.

    Hier een video met wat uitleg.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #17
      Re: systeemcam naast dslr ?

      Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
      Zou eerder de NEX5n aanraden, beeldkwaliteit is beter dan van NEX5 en je hebt de mogelijkheid van optioneel een externe elektronische zoeker te gebruiken.
      Op beide toestellen (alle NEXen, ook de Pany's de Oly's en de Samsung's) kun je via adapter ook de nikon DSLR objectieven gebruiken (+/- 20€ ). Weliswaar zonder AF, maar de NEXen hebben een zeer goed en vrij handig MF systeem waar je vlug kunt mee focussen.
      Ik bedoelde de "N" , was het er vergeten bij te zetten.
      Persoonlijk vind ik de adapter een gedoe waar ik ni van hou. Liever native lenzen. Maar het kan wel natuurlijk.
      Ik hoop ook dat Sony in de toekomst het lenzenarsenaal uitbreid vooral in de zoomlenzen. (snellere...en die zijn er maar is ook weer met adapter)
      Ben toch wel benieuwd hoe het gaat evolueren...
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #18
        Re: systeemcam naast dslr ?

        Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
        Nex 5N is een beetje te duur denk ik.
        Ik heb er max. rond de 400€ voor over,anders blijf ik de d90 wel gebruiken...
        Zou persoonlijk in jou geval de d90 verkopen en gaan voor de nexc3 of de nex5n of de lumix GF3 (panasonic).

        Zie geen reden om de d90 nog te houden als je een van deze toestellen zou kopen.

        Anders blijf je sukkelen, dan heb je enerzijds een compactje dat je na een tijdje gaat enerveren omwille van beeldkwaliteit en andere beperkingen, en anderzijds een DSLR die je enerveert omwille van zijn logheid. Op het moment dat je met je compactje op stap bent ga je situaties krijgen dat je zegt "had ik nu maar men DLSR" en omgekeerd. In beide gevallen ga je altijd iets opofferen.

        Comment


        • #19
          Re: systeemcam naast dslr ?

          Hallo,

          Ik heb naast mijn Canon 5D (en lenzen van 28 tot 500mm) een Sony NEX-3 gekocht.
          Ik heb ook geïnvesteerd in de 18-200mm lens naast de 15-55 mm die ik erbij had toen ik hem kocht.
          Tjonge tjonge ...
          Ik fotografeer al digitaal sinds de oprichting van Belgiumdigital ( ) en ik heb nog nooit zo veel plezier beleefd als aan die Sony NEX-3.
          Momenteel zitten we in Barcelona - overdag de 18-200mm erop, 's avonds de 18-55mm.
          Niks dan prachtige en goede foto's ... ook op hoge iso.

          En mijn 5D ...
          Euh, die zit goed opgeborgen in aan AW Löwepro samen met al de lenzen en externe flits, te wachten op een volgende "flits"-opdracht ...

          Weldra komt er bij de NEX-3 een NEX-5 of NEX-7. Nog even afwachten
          Als je even door mijn blog wandelt, dan kom je genoeg NEX-3 foto's tegen om je een beetje een beeld te geven (Exif-info staat boven elke foto).

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: systeemcam naast dslr ?

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            Zou persoonlijk in jou geval de d90 verkopen en gaan voor de nexc3 of de nex5n of de lumix GF3 (panasonic).

            Zie geen reden om de d90 nog te houden als je een van deze toestellen zou kopen.

            Anders blijf je sukkelen, dan heb je enerzijds een compactje dat je na een tijdje gaat enerveren omwille van beeldkwaliteit en andere beperkingen, en anderzijds een DSLR die je enerveert omwille van zijn logheid. Op het moment dat je met je compactje op stap bent ga je situaties krijgen dat je zegt "had ik nu maar men DLSR" en omgekeerd. In beide gevallen ga je altijd iets opofferen.
            Puerte, ik zal je hier toch moeten gelijk geven i.v.m. het nieuwe sony systeem, ik ben de NEX 5n gaan testen, en heb reeds wat samples van de NEX-7 gaan downloaden, en als alles wat op het net te vinden is echt is, dan kan een Nikon D90 niet tippen aan bv. een NEX-7, natuurlijk ook met goed glas te gebruiken, zo ziet wat er uit de NEX 5n/ NEX-7 komt er werkelijk formidabel uit, gebruikt met de Zeiss 24mm f1.8 is het al helemaal top. Het flitssysteem, dat is een ander verhaal, ik vrees dat ze hier nog een weg te gaan hebben.

            Maar ik denk ook als TS één van bovengenoemde NEX zou kopen, dat de D90 in de kast zal blijven liggen, sommige reviewers gaan zelfs zo ver, dat ze vergelijkingen maken waar alleen de D3s er beter uitkomt, en dat zegt wat.

            Comment


            • #21
              Re: systeemcam naast dslr ?

              Geert, ik dacht dat je met het standaard Alphaflitssysteem behoorlijk wat kon...Met de -7 heb je alleen de kleine '20' nodig als flash (de HVL-F20AM) om draadloos te kunnen werken geloof ik.

              Nu alleen nog wat pancakelenzen van Sony en...
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #22
                Re: systeemcam naast dslr ?

                Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                Allen,
                Ik overweeg me een systeemcamera ala pana gf3,nikon1,nex...etc bij te kopen naast mijn d90.Op zich fotografeer ik niet zoveel,maar zou het doen om bv mee op vakantie te pakken,en zo niet altijd met de dslr te moeten sleuren.Wat denken jullie..doen of niet?
                Heb nu sinds 2 maanden ook een NEX-5 met 18-55 naast mijn D7000. Ideaal voor de momenten dat ik licht en compact op stap wil. Heb er nog geen moment spijt van gehad, en de resultaten zijn echt wel heel goed, maar fotograferen doe ik nog altijd het liefst met mijn D7000.
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #23
                  Re: systeemcam naast dslr ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Geert, ik dacht dat je met het standaard Alphaflitssysteem behoorlijk wat kon...Met de -7 heb je alleen de kleine '20' nodig als flash (de HVL-F20AM) om draadloos te kunnen werken geloof ik.

                  Nu alleen nog wat pancakelenzen van Sony en...
                  Zou kunnen, jammer dat de sony site zo weinig informatie geeft inzake dat soort mogelijkheden, over de mogelijkheden flitsen tweede gordijn bv. heb ik nog niets gelezen, ik ben dan ook nog niet thuis in dat Sony wereldje. Nikon is op dat gebied wel heel duidelijk qua informatie op hun website.

                  Hopelijk zijn de Sony handleidingen wat duidelijk.

                  Comment


                  • #24
                    Re: systeemcam naast dslr ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Hopelijk zijn de Sony handleidingen wat duidelijk.
                    De handleidingen vind je gewoon op de site .


                    (Enkel die van de Nex-7 nog niet blijkbaar...)
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X