Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mark II kopen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1D Mark II kopen...

    Allen bedankt voor de reply. Heb alvast wat info ivm het batterij-issue, had er al verschillende meningen over gelezen op het net.

    Mocht er iemand eentje te koop weten staan met weinig kliks (misschien een IIn) omgeving Wvl, laat maar iets weten. Ik moet nog naar het toestel gaan kijken (verkoper wil prijs zakken tot 425 !), moet daarvoor wel een eindje rijden (ik woon in Brugge).

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1D Mark II kopen...

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Nadeel;de foto's zijn in de camera wel minder bijgewerkt dan in de 40D etc. zodat je eerste opnames wel wat teleurstellend zijn.Persoonlijke instellingen bijregelen,en dan nog PS achter de hand hebben.
      RAW fotograferen.

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1D Mark II kopen...

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
        RAW fotograferen.


        Inderdaad

        Ik heb me twee jaar geleden een tweedehandse 1DmarkIIn aangeschaft. Nog geen sec spijt van gehad.

        Alleen al het verschil in dynamisch bereik .....

        Het is wel zo dat je eventjes nodig hebt om ermee te leren omgaan maar daarna een prachtig toestel voor weinig geld.

        Ik had er twee originele batterijen bij waarvan er eentje "versleten" was.

        Een tijd geleden begon de tweede batterij ook wat na te laten en

        heb me gisteren een nieuwe besteld, Canon NP-E3 ,voor 32,95€

        Het aantal cliks kun je zelf controleren door het progje 1Dcount.exe ergens te downloden.

        Het 90.000 punt blijkt bij sommige toestellen een hekel punt te zijn....eens je hier voorbij bent zonder sluiterdefect is er geen reden meer voor ongerustheid en kun je makkelijk de 200.000-----300.000cliks halen.

        Een sluiter vervangen bij een 1DmarkIIn kost +-350€ en 2 weken ben je de camera kwijt.

        Als er inderdaad maar 65.000 cliks opstaan kun je nog een hele tijd voort
        Groetjes
        ----JO

        Comment

        Working...
        X