Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart glimmende piano fotograveren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwart glimmende piano fotograveren

Ik werk in een pianozaak in Wezep.
    Voor onze internetsite moet ik piano's fotograferen en op de
    site plaatsen. Helaas zijn veel piano zwart glimmend. Met mijn
    oude camera (Fujifilm Finepix 40i), kreeg ik alleen maar een
    zwart blok op de foto.

Welke camera kunt u mij adviseren, zodat de piano's & vleugels
    er mooi op komen te staan. De verlichting in onze winkel zijn voor
    het grootste deel halogeenspots. Mijn budget is tot 1.500 euro.
    Waar kan ik goede prijzen vinden van deze camera's? Alvast bedankt voor uw reactie.

Met zo'n budget zal elke camera wel voldoen imho!

Prijzen zijn (helaas) bijna altijd beter in het buitenland (NL, D, USA, AUS, ...)

Hou in je budget wel rekening met de extra aankoop van geheugen want wat ze er standaard bij steken is meestal ontoereikend!
    En ik denk dat in jouw geval een statief ook niet overbodig zal zijn...

Comment

Het onderwerp van je foto's is moeilijk een combinatie van zwart en wit is altjd een van de moeilijkste onderwerpen om de te belichten. In je posting blijf je oppervlakkig en vermeld je niet waar de foto's moeten voor dienen, buiten het plaatsen op een website wat de minste kwaliteit verlangt.

Ik denk ook niet dat je probleem alleen door een camera op te lossen is, de camera is voor een deel belangrijk maar de belichting of verlichting van je onderwerp in zeer belangrijk evenals de nabewerking. Het voorop stellen van een budget is nooit de juiste manier om een probleem op te lossen. Ofwel los je het probleem op ongeacht de kosten want je werkt voor je zelf, ofwel doe je beroep op een professioneel fotograaf en kan je hoge eisen stellen. Wat ik als onmisbaar acht voor dergelijke opnames :

1)Goede DSLR met een prima lens. Voorbeeld: Canon 10D met een 17-40mm F4 L USM
      2)De mogelijkheid om over een belichting te beschikken die mobiel is zodat je niet afhankelijk bent van je verlichting in de zaak. Dit kunnen studioflitsers zijn of een halogeen verlichting speciaal geschikt voor fotografie & Video.
      3)Een lichtmeter (flitsmeter is nodig bij gebruik van flitsers) maar is altijd handig om in de buurt te hebben
      4)Een programma voor nabewerking van de beelden, liefst Photoshop CS

Dit ongeveer voor wat de hardware aangaat, om dan tot resultaten te komen is tijd geduld en ervaring nodig.
      Dit heb je niet in drie dagen eigengemaakt, maar het is zeker niet onmogelijk om doen.

O Ja de kost van het hierboven vermelde gaat wel buiten je budget, ik dacht snel gerekend zo op een 5500 euro uit te komen.

Just my 2 cents.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

alleszins niet knal op het blinkende zwart flitsen

Comment

Ja, piano's zijn erg moeilijk te fotograferen idd.
          De beste resultaten heb je als je de flits naar het plafond (wit) richt en bounced flitst.
          Die dingen glimmen zo verschrikkelijk en zijn zo zwart... hehe.
          Ik had van dit exemplaar wel twintig foto's genomen, met en zonder flits, tot ik uiteindelijk één goede had.

Maar je kan achteraf in PS wel veel goedmaken.

Comment

Working...
          X