Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw fototoestel wat Nikon D50 dient te vervangen.

Overweeg ook om de 18-105 VR erbij te nemen. Een goede lens en dan heb je net wat meer bereik dan je 18-55 ...
    Zelf zou ik nooit meer terug willen naar een compact camera, omdat: dslr veel sneller scherp stelt en een optische zoeker heeft. Maar het is natuurlijk persoonlijk hoeveel waarde je daaraan hecht.
    Nikon D90's en wat glas...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AnneDoodstil Bekijk bericht
      De lens van mijn Nikon D50 heb ik nog steeds en dat zou inderdaad handig zijn om dan mijn budget aan een nieuwe body te geven waarop ook die lens past.
      Als dat geen AF-S lens is, is dat nog een argument meer om voor de D90 te gaan en niet voor de D5100...

Niet dat ik daar een voorstander van ben maar als je budget belangrijk is, zou je ook kunnen kiezen om gewoon achter een tweedehands D50 te zoeken. Ik heb er vorig jaar één op de kop kunnen tikken voor 110€ om als backup mee te nemen naar Afrika.
      mvg
      Bert

Comment

Als ik een tevredenheidscijfer voor de prijs/kwaliteit van de D90 moet geven, dan zal dat zeker heel kort tegen een 10 zijn. En ik denk dat alle gebruikers er zo over denken. Er is beter, maar dan ook fors duurder.
        Een advies wil ik wel geven: Niet terug naar een compact want daar zit meestal een kleinere sensor in met te veel pixels, waardoor je behoorlijk kwaliteitsverlies hebt.
        En ik praat uit ervaring want ik heb beide type's camera in bezit. Wat ik ook enorm storend vond is het zwart worden van de elektronische zoeker na het afdrukken, waardoor je het te fotograferen object niet meer kan volgen.
        Succes met je keuze.
        Groeten,
        Johan
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

Vriendelijke groeten, Johan

Comment

Working...
        X