Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 / Canon 600D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D90 / Canon 600D

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht
    De canon 70-200 L is een heel populaire en goede lens en kan je krijgen in 4 smaken wat je toelaat langzaam aan te upgraden. Hier heeft nikon enkel de 2.8 VR
    (tenzij ik mij vergis).

Ik heb de indruk dan canon over het algemeen wat goedkoper is voor een gelijkaardige lens.
    Je hebt de 70-200 2.8 afs VRII, de 80-200 2.8 af-d en de 80-200 2.8 af-s.
    Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nortel Bekijk bericht
      1 De canon 70-200 L is een heel populaire en goede lens en kan je krijgen in 4 smaken wat je toelaat langzaam aan te upgraden. Hier heeft nikon enkel de 2.8 VR
      (tenzij ik mij vergis).

2 Ik heb de indruk dan canon over het algemeen wat goedkoper is voor een gelijkaardige lens.
      1 er is ook eentje zonder VR bij Nikon.

2 kijk zelf eens.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Tjah, als je nog helemaal geen materiaal hebt kan je je eigenlijk niet miskiezen tussen canon of nikon, ze ontlopen elkaar niet zo sterk. Maar enkel op de body kiezen vind ik niet zo slim. De lenzen moet je toch ook even bekijken....

Comment

Hou ze allebei gewoon eens vast. Ik denk dat je binnen 10 seconden weet welke het best in de hand ligt, en dat maakt echt heel veel uit.
          Ik heb zelf destijds met een 50D en D90 in m'n handen gestaan en ik vond zelf (maar dat is persoonlijk) de D90 een stuk fijner vast houden.
          Nikon D90's en wat glas...

Comment

Ik zou niet voor de Nikon gaan want die heeft zo'n lelijk rood driehoekje.

Comment

absoluut niet voor de Canon, want die heeft de D achteraan staan.
              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                SjoerdNikon
                absoluut niet voor de Canon, want die heeft de D achteraan staan.
                zeer valabele argumenten als het om de 60D/D90 zou gaan. Nu de 600D en de D90 hetzelfde geprijst staan zou ik iets rationeler te werk gaan. En dan dringt de D90 zich op.

Comment

Dit was ook sarcastisch bedoeld als tegenreactie op de eerste
                  portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                  Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                    Dit was ook sarcastisch bedoeld als tegenreactie op de eerste
                    dat leek mij ook zo.

Ik vind argumenten als lelijk driehoekje of lelijke witte toeters perfect aanvaardbaar als het gaat om keuze van materiaal. Ik heb soms het gevoel daar alleen in te staan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      1 er is ook eentje zonder VR bij Nikon.

2 kijk zelf eens.
                      haha verschil in prijs bij 300 en 400 f2.8 mag er best wezen!!
                      zelf de 70-200 is ook in nikon voordeel!

heb een d90 best veel toestel voor zijn prijs!!!
                      zeker grip bijpakken, echt pure luxe en gebruiksgemak
                      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Vind ik juist erg mooi.
                        Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

ik stond een jaar geleden voor dezelfde keus.
                          schoonbroer heeft een D90 en ik had een A450 (Sony)
                          op verlof 1x zijn D90 gebruikt om hem en zijn zoon op foto vast teleggen en toen helemaal verkocht.

weekje erop op internet info lopen zoeken en toen vond ik de 600D , 60D en D90 eigenlijk 2 toestellen die me aanstonden.

Naar Konijnenberg gegaan om de toestellen alledrie eens te proberen en toen als een blok voor de D90 gevallen.
                          Voor de prijs die toen de D90 kostte had je echt veel meer toestel vast, hij lag/ligt lekker in de hand en de bediening is duidelijk.
                          Ook het 2e instelwiel en het extra displaytje vond ik wel makkelijk (heeft de 60D ook)

Zelfs in vergelijking met de 60D is de D90 een degelijker aanvoelend toestel.

op dit moment is de D90 voor zijn prijs zeer zeker een top van n toestel!
                          Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

Comment

Working...
                          X