Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke oplader kiezen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke oplader kiezen ?

ik sta een beetje in twijfel welke lader ik zou nemen voor NiMH batterijen op te laden. Ik heb nu een Hahnel, maar vervelende aan dit model is dat hij niet weergeeft wanneer de batterijen opgeladen zijn. En iets waar ik niet opgelet heb bij aankoop is de oplaadduur (die is nu maar liefst 12uur)

nu heb ik zien staan op digicamshop :
    Hama accu Sanyo Delta-lader + 4x 2100 mAh NiMH voor 50€
    Friwo/Compit Speedmaster Set (lader + 4 NiMH batterijen) voor 50€
    Hahnel heeft ook nog andere modellen maar die prijzen gingen direct naar 100€ (wat ik wel wat veel vind). Mijn vraag is nu HAMA/Friwo is da betrouwbaar ?

Ik heb een Ansmann Powerline 4 gekocht in Duitsland.
    Daar staan ledjes op waarmee je kan zien welke batterijen opgeladen zijn.
    Het is een snellader (ongev. 2 uur)
    Met de lader kan je de batterijen ook ontladen als je dat wil.
    Bij de lader zitten verschillende stekkers voor als je op reis gaat en dit voor verschillende Europese, Amerikaanse en Aziatische landen.

Comment

Ik heb een GP. Daarvan vind je er verschillende modellen... De snellader doet +/- een uurtje over 1800 mah batterijen...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb bij Top-foto een Bilora ultra-snellader gekocht. Die laadt het bijbehorende setje batterijen van 2200 Mah op in amper 1 uur. Ik heb dan ook nog 2 extra setjes van UNiROSS 2300 Mah bijgenomen, maar daar duurt het een stuk langer om ze op te laden! (zeker een kwartier langer om 100 Mah méér op te laden?) Ik heb trouwens de indruk dat die UNiROSS-batterijtjes sneller leeg zijn dan deze van Bilora!
        Ik vond het vooral belangrijk een zeer korte oplaadtijd te hebben ( ik heb namelijk de slechte gewoonte om zeer veel foto's op relatief korte tijd te nemen. Laatst nog een shoot van circa 1u30 in en om een oude ruïne: resultaat 220 foto's)en ook de standaard inbegrepen auto-stekker bij deze oplader van Bilora (handig op verplaatsing).

Comment

Hallo,
          Die Ansmann Powerline 4 van Mic , is ook te vinden in het Pillenpaleis te Antwerpen, straat Klapdorp dat op de Paardenmarkt uitkomt. Daar kost een setje , lader en 4 pillen van Ansmann 2200 Mah
          ong 70 Euro. Voor gebruik een paar maal op en afladen en OK
          Groetjes
          Leo
          lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

Comment

nu lees ik op de site van Hahnel dat bij het opladen met snelladers de batterijen warmer worden dan met gewone laders, ze hebben dan ook een model uitgebracht met aktieve koeling op de batterijen. Zou dat echt zoveel verschil geven op de levensduur van batterijen tss zo'n snellader met koeling of eentje zonder, of gaat dit hier enkel om verkoopspraat ?

Comment

Met de snelladers van tegenwoordig kunnen de akku's wel heel warm worden, en dat is niet echt goed voor de levensduur. Kies daarom niet voor de snelste lader, ik heb er al gezien die een 2200mAh akku in 45 minuten kunnen laden (stond op de verpakking), maar dan moeten ze er wel een heel grote stroom doorjagen en zullen de akku's maar een beperkt aantal keren geladen kunnen worden.
              Vroeger was de regel dat akku's op 10 uur geladen moesten worden, om schade te voorkomen. De nieuwe akku's zouden wel beter bestand zijn tegen snelladen, maar de snelste lader zou ik toch niet kopen.
              Hou zeker die trage lader bij, wanneer het niet echt nodig is om je akku's zo snel te laden, gebruik dan die maar, want dan heb je volgens mij een veel langere levensduur van de akku's.
              En een trage lader die niet aangeeft wanneer de akku's geladen zijn, dat kan voor de akku's weinig kwaad, omdat de stroom niet te hoog is. Een paar uur langer in zo'n lader is niet erg.
              Hou er ook rekening mee dat de meeste snelladers de akku's voor zo'n 80% laden, en dan overschakelen op druppelladen. Dan moeten die akku's meestal nog een paar uur in de lader blijven zitten om 100% te halen.
              Dat staat zelfs in de gebruiksaanwijzing voor de lithium-ion akku van mijn Canon.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Ik heb ook de Ansmann Powerline 4 gekocht. Zeer goede lader die overgaat tot druppellading zodat de batterijen er bv de hele nacht gewoon in mogen blijven zitten. Verder kan hij zowel 50-60hz, 110-220V aan wat voor mij een must was, en wat de laders van GP niet hebben. Er is trouwens een verschil tussen een tussenadapter gebruiken en een lader die ook effectief gemaakt is voor 110V, 60Hz aan te kunnen.

Ik heb de mijne 2 jaar geleden gekocht in Aachen.
                D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

Comment

Originally posted by Manta99
                  Ik heb ook de Ansmann Powerline 4 gekocht. Zeer goede lader die overgaat tot druppellading zodat de batterijen er bv de hele nacht gewoon in mogen blijven zitten. Verder kan hij zowel 50-60hz, 110-220V aan wat voor mij een must was, en wat de laders van GP niet hebben.

Ik heb de mijne 2 jaar geleden gekocht in Aachen.
                  Ik heb bij de Makro een GP PowerBank Travel (GPPBO3GS) gekocht, en die werkt op AC100-240V 50/60Hz EN op 12V, met een snoer voor netspanning + een snoer om in de auto te gebruiken. Dat is ook een snellader, die overschakelt op druppelladen.
                  BD0338BE

Comment

Ik heb een maand geleden een lader gekocht op W3Cube ( http://www.w3cube.com/index.php?heading=4&content=11 ).
                    Laadtijd +/- 2 uur voor 4 batterijen, 2 in 64 min. Ben er best tevreden mee, het is iets anders dan de 18 uur van mijne GP.

Dit is een site in Singapore. Bij die lader heb ik nog 3 setjes Sanyo 2100 ni-mh (een setje kwam op 12 SS$ = 6€ ). In totaal was 72 euro kwijt (lader, 16 batterijen, verzending en heb er nog 4 doosjes bijgekregen voor de batterijen in te bewaren).
                    Zeer vriendelijke en snelle service !!!! Alles was hier binnen de week.

Jef

Minolta Dimage Z2

Comment

ik heb een uni-ross ulta fast charger (2 uur opladen). De adapter die erbij zit is enkel voor 220V. Kan je ook losse adapters kopen van 110V, zonder er een batterijhouder bij te kopen (voor gebruik voor op reis)?

Preben
                      Canon Powershot A80

Comment

Ik heb de keuze tussen 3 laders.
                        De oudste is die Philips lader, en die kan alle formaten aan. Er staat wel "rapid" op, maar dat was toen de AA-akku's nog maar 600mAh capaciteit hadden. Een nieuwe akku van bijvoorbeeld 2100mAh moet zo'n 14 uur laden.
                        Die BASF heb ik gekocht toen de akku's van dat merk de beste waren, de capaciteit was toen al 1500mAh. Die akku's worden geladen in 1,5 uur, en die van 2100mAh zijn in ongeveer 2 uur geladen.
                        De nieuwste is de GP-lader, die op 100-240V en 12V werkt. Dat is de snelste (iets meer dan een uur voor 2100mAh), maar de akku's worden erg heet. Daarom gebruik ik meestal de andere laders, omdat die veel beter zijn voor de akku's.
                        Die akku's gebruik ik momenteel alleen in de flitser, maar binnenkort moeten die ook dienst doen in een A80 (als ik terug wat gespaard heb). De akku's van 1500mAh zijn al zo'n 4 jaar oud, die heb ik vroeger gekocht voor een HP 315(mijn eerste digitaaltje), en die werken nog altijd heel goed.
                        BD0338BE

Comment

Working...
                        X