Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra CF of X-drive

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Hallo,
    Ik wil me ook even mengen in deze discussie....
    Ik ga ieder jaar met vakantie naar ergens in 'verweggiestan' en neem dan zoveel mogelijk CF-kaartjes mee. Ik heb ook het geluk dat ik altijd extra kaartjes van mijn vrienden kan lenen. Ik neem ook de X-drive mee maar omdat deze al eens stuk is geweest heb ik altijd zo mijn bedenkingen (jajaja bisebaer, mijn vertrouwen in HD's is ook niet groot! ).
    Wat ik doe: gewoon alle kaartjes volschieten. Als er eentje vol is, meteen op de X-drive zetten maar het kaartje NIET wissen. Pas als ik ECHT niet anders meer kan, dus meer dagen over heb dan kaartjes... wis ik het eerste kaartje, en zo verder. Ik stop de volle kaartjes altijd in een apart zakje zodat ik ze niet verwissel en een vol meeneem als ik op pad ga . Na de vakantie heb ik de foto's dus op de X-drive staan EN op de kaartjes. Veiligheid boven alles...
    Met het maken van CD's onderweg hebben een aantal mensen die ik ken slechte ervaringen. De cd's willen thuis niet afspelen, de kleuren zijn slecht enz. enz. enz. Wellicht dat dit in Europa nog zal meevallen maar met cd's uit "verweggiestan" gebeurt dit nog wel eens.
    Met de laptop slepen op vakantie is voor mij geen optie meer, dat heb ik ooit 1x gedaan, was toen wel erg fijn maar het gesjouw ermee...., zeker als je gaat trekken (zoals ik) is niet echt plezierig.
    Kortom, veel kaartjes is het beste, x-drive is prima maar voor mij alleen als back up.
    Succes,
    Dag dag
    Vonne

The only real failure is to give up trying!

http://www.yvonnew.com
    http://www.vonne.web-log.nl
    and HFC forever!

Comment

Tja, nu ben ik nog meer in de war
      Zowel positieve als negatieve ervaringen dus ... Ik ga het voorlopig - denk ik - bij wat extra CF-kaartjes houden, en dan zie ik wel of ik ermee toekom ...

Heel erg bedankt voor alle adviezen!
      EOS 80D

Comment

Xdrive II, net verkocht (allé, morgen toch normaal gezien) en altijd zeer tevreden over, nooit iets mis mee, altijd betrouwbaar gecopiëerd.

Ben naar de 'coolwalker' aan het uitkijken ...

Comment

Dat cd's niet altijd op andere PC's afspelen kan ik begrijpen.

Maar hoe kan de kleur verslechten ?

Het is toch maar kwestie van een copy van een .jpg van CF naar CD. Deze kopie kan toch onmogelijk de kleuren beïnvloeden ! (mijn gedacht)

Originally posted by Vonne
          ...
          De cd's willen thuis niet afspelen, de kleuren zijn slecht enz. enz. enz.
          ...
          BD0251BE
          Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

Comment

Heb ook klang getwijfeld wat ik ging doen, x-drive of niet, extra kaartjes of niet?...
            Ik heb er nu maar ene occasie gekocht (allé, morgen toch normaal gezien ). Aangezien ik alles in raw trek is een microdriveke snel vol, 107 fotokes .
            Maar wat voor mij de doorslag heeft gegeven is toch wel de opslagcapaciteit van de X-drive, die 40gb kan ik dan ook gebruiken als back-up van al mijn foto's.
            Ben naar de 'coolwalker' aan het uitkijken ...
            Dacht ik ook eerst te doen maar 540 EURO, zelfs in Duitsland, slik

Comment

Wat zijn volgens jullie de voordelen van een Coolwalker t.o.v. x-drive (buiten het schermpje dan). Is het het dubbele van de prijs waard?
              “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
              Scott Adams

Comment

Hoeveel tijd voor 1 Giga van een Microdrive naar de X-Drive II ?

Nicolas
                See you in the woods ...
                Nicolas
                My website : www.photoetnature.com
                My portal : www.beneluxnaturephoto.net

Comment

Ik heb uiteindelijk, na lang overwegen ( ), toch maar een x-drive II besteld bij PIN, zij het zonder HD; ik heb intussen wel een tweedehands HD gekocht van 6GB voor een zacht prijsje, en daar kan ik voorlopig wel eventjes mee verder.

Bedankt voor alle adviezen!
                  EOS 80D

Comment

Ga je geen spijt van hebben. Veel plezier ermee!
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Comment

Mercikes, ik kan haast nie wachten tot ie der is
                      EOS 80D

Comment

X-drive II is deze morgen gearriveerd; HD geïnstalleerd (oude HD van 6GB), en efkes wachten tot ie opgeladen was; geprobeerd, en werkt perfect. Het ding is ook veel kleiner dan ik dacht, en het gewicht valt best mee.

Nu zit ik toch nog met een vraagje: binnenkort ga ik skiën (allez, ik ga mee om een beetje toe te kijken en foto's te trekken, want skilatten hebben het niet zo op mij) en ik vroeg mij af of zo'n X-drive een beetje tegen lage temperaturen kan? En heeft iemand er ervaring mee zo'n X-drive in een rugzak mee te nemen (beetje schokbestendig weggestoken en zo)?

In elk geval: heel erg bedankt voor de adviezen; ik zal er inderdaad geen spijt van hebben
                        EOS 80D

Comment

Elke harde schijf is kwetsbaar, of je ze nu in een X-drive steekt, of gewoon in je rugzak, of in combinatie... Toch opletten dus hoe extreem je de werkomstandigheden maakt...

Comment

Ik denk dat een harde schijf als ze niet aan staat wel tegen een stootje kan. Ik neem toch al enkele jaren vaak een HD van leuven mee terug naar huis in de rugzak met de trein en bus. Zolang je die spullen maar wat inpakt in bv een handdoekje of iets kan er weinig mee gebeuren naar mijn mening.

Maar blijf er in godsnaam vanaf als het ding draait
                            D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

Comment

Originally posted by nicolas
                              Hoeveel tijd voor 1 Giga van een Microdrive naar de X-Drive II ?

Nicolas
                              Toch wel wat minuten hoor, nicolas, maar goed, een giga is ook niet niks hé.
                              http://pieterbie.skynetblogs.be

Comment

wat is de goedkoopste x-drive feitelijk, liefst in euro?

Comment

Working...
                                X