Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

    Als dat hetzelfde verschil optisch is als tussen de D300 en de D700/D3 dan zul je 2 stops winnen aan licht.
    Oftewel of bij iso 800 schieten of bij iso 3200 met vergelijkbare ruisprestaties.

    Als je wilt weten wat de D3 doet bij iso 4000, kijk dan eens bij de showcase sport > strijd!
    Daar heb ik een foto gezet welke ik amper bewerkt heb naderhand dus een realistisch beeld van wat er mogelijk is. De D3 levert optisch even zulke beelden als de D700.
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

    Comment


    • #17
      Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

      Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
      Daar heb ik een foto gezet welke ik amper bewerkt heb naderhand dus een realistisch beeld van wat er mogelijk is.
      de nabewerking hoort bij wat er mogelijk is.

      Porkypig
      Uiteraard allemaal mooie zuivere foto's van ISO 800 - 1600 en zelfs 3200, van bijna stilstaande situaties, maar basketbal gaat snel.
      Sluitertijden van 1/400 en 1/500. En daar zie ik maar één voorbeeld van en dat is dan vd D700
      sluitertijden beïnvloeden de ruis niet, zolang je niet onderbelicht. Als David en Mr Janssen en... met hun D90/D300 foto's maken waarvan de ruis zeer aanvaardbaar is, moet jij dat ook kunnen met de jouwe.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #18
        Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

        Ongeacht of de D700 betere ruisprestaties heeft dan de D90 (wat uiteraard wél is) lijkt het me dom om nu nog een D700 nieuw te kopen.
        Zijn opvolger zal een hele stap vooruit zijn én de D700 is door de schaarste nog altijd flink duurder dan een jaar geleden.
        Enfin dat is uiteraard mijn mening maar hé
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #19
          Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

          De D700 is toch al een aantal jaren oud. Vervanging is wschl onderweg. De sensor is intussen ook verouderd.
          Ik maak soms concertfoto's (jazz) met de D7000, 70-200 2.8 op 4 of 5.6 (diafragmavoorkeuze), 1 stop onderbelicht, 1600 of 2000 ISO. Weinig ruis, en wat er is kan makkelijk weggewerkt worden.
          De D7000 heeft een moderne en erg goede sensor.
          Zoals hiervoor is aangehaald, is de cropsensor eventueel in het voordeel, je lens is schijnbaar langer zonder aan lichtsterkte in te boeten. Ook kun je met een APSC body je bestaande lenzencollectie blijven gebruiken en hoef je ook niet aan "nieuwe" (eigenlijk oude) beeldhoeken te wennen.
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #20
            Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

            [QUOTE=mnoach;3372032]De D700 is toch al een aantal jaren oud. Vervanging is wschl onderweg. De sensor is intussen ook verouderd.
            [QUOTE]

            Sensors worden ouder, maar verouderen niet.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #21
              Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

              Oudere generatie. Maw : verouderd. Ik hoef niet noodzakelijk elke 3 maanden een nieuwe body omdat er een nieuwe body (sensor, hardware, software, functies, kleurtje...) in de winkel ligt. Maar als ik een nieuwe body koop, zal ik geen oude generatie (dus verouderde ) kopen. Tenzij die ruim volstaat en erg goedkoop is. En dat geldt voor camera's, muziekinstrumenten, gereedschap, bootaccessoires (en zo weet je waarmee ik zoal bezig ben...)

              Maar sensors worden ook ouder, door gebruik.
              D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

              Comment


              • #22
                Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                Ik denk niet dat het dom is om nu een D700 te kopen.
                De D700 is al enkele jaren oud maar wordt wat betreft ISO nog steeds alleen maar geklopt door de D3s.
                Ook de look van de foto's die deze sensor geeft is samen met de D3 en D3s van het beste dat je momenteel op de markt vindt. De D700 met een goeie lens is subliem.
                De D700/D3/D3s zijn en waren vanaf hun introductie formidabele camera's.
                Ook hun autofocus systeem wordt nog niet geklopt.
                Het enige minpunt (voor mij) van de D700 is dat de zoeker maar 95% toont. Anderzijds heb je wel een enorm klaar en groot zoekerbeeld. Het valt me steeds op als ik terug een DX camera gebruik hoe klein dat zoekerbeeld dan is.

                Niemand van ons weet of de opvolger van de D700 op alle vlakken beter zal zijn en wat de kostprijs zal zijn. Heb je de camera nu nodig dan zou ik de D700 nu kopen. Indien 12 megapixel voldoende is (voor mij wel) en je hebt geen nood aan video dan zal je met de D700 nog voor jaren een fantastische camera hebben. Heb je hem niet direct nodig, dan kan je wachten en waarschijnlijk vind je wel nog een D700 als zijn opvolger aangekondigd wordt indien je toch een D700 zou verkiezen.

                De opvolger zal zeer hoogst waarschijnlijk meer megapixels hebben en dat is niet voor iedereen nodig of wenselijk. Dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken. Anderzijds zijn er geruchten(!) dat zowel Nikon als Canon de megapixel race een halt zullen toeroepen wat betreft hun toptoestellen...

                Comment


                • #23
                  Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                  Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                  Oudere generatie. Maw : verouderd. Ik hoef niet noodzakelijk elke 3 maanden een nieuwe body omdat er een nieuwe body (sensor, hardware, software, functies, kleurtje...) in de winkel ligt. Maar als ik een nieuwe body koop, zal ik geen oude generatie (dus verouderde ) kopen. Tenzij die ruim volstaat en erg goedkoop is. En dat geldt voor camera's, muziekinstrumenten, gereedschap, bootaccessoires (en zo weet je waarmee ik zoal bezig ben...)

                  Maar sensors worden ook ouder, door gebruik.
                  Oude generatie, verouderd, enz... allemaal relatief. Ik spreek liever over "langer op de markt".

                  Als je van plan bent een D700 te kopen dan is de D700 nog altijd de huidige generatie. T.o.v. de D700, wat is dan volgens jou de huidige, nieuwere generatie (die ook beter is)? Toch geen D7000?
                  Als we spreken over de (technische) kwaliteit van de foto's (en de "look" ervan), niet over de prijs want dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken of het het waard is: als ik vandaag moet kiezen tussen een D700 (ouder) of een D7000 (recenter) dan kies ik nog steeds voor de D700. Het enige dat de D7000 als "voordeel" heeft (voor sommigen) is 16 mp versus 12 mp (en hij is minder zwaar). Al de rest als puur fototoestel is inferieur ook al is de D7000 3 jaar recenter.

                  Ik denk dat er weinig mensen naar de winkel gaan en twijfelen tussen een D7000 of een D700. Het zijn andere camera's in een andere prijscategorie. Voor de ene zal een D7000 te verkiezen zijn, voor een andere de D700.
                  Om met jou vergelijkingen verder te gaan, dat is zoals (ik zeg maar wat) naar een BMW dealer gaan en twijfelen tussen een 7 of een 5 serie en dan maar de 5 serie nemen omdat die recenter op de markt gebracht is en dan wel op alle vlak beter moet zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                    Ik vergelijk de 700 en de 7000 niet, je kunt een ff niet met een dx vergelijken. Maar in de initiële vraag stonden ook de gebruikte objectieven vermeld, en daar zitten wel dx lenzen bij. Dus kan een dx wel een betere keuze zijn, en dan is de 7000 wschl de beste optie.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                      Oudere generatie. Maw : verouderd.
                      zolang er geen nieuwe generatie is, is de D700/D3s/D3x de huidige generatie van FF sensors bij Nikon.

                      mnoach
                      Ik vergelijk de 700 en de 7000 niet, je kunt een ff niet met een dx vergelijken.
                      natuurlijk kan je die vergelijken. Er zijn gelijkenissen en verschillen. Dat vaststellen heet vergelijken.
                      Last edited by putor; 15 december 2011, 13:18.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #26
                        Re: Overstap van Nikon D90 ---> Nikon D700

                        Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                        Maar in de initiële vraag stonden ook de gebruikte objectieven vermeld, en daar zitten wel dx lenzen bij. Dus kan een dx wel een betere keuze zijn, en dan is de 7000 wschl de beste optie.
                        Daar heb je gelijk ik in. Een overstap van DX naar FF kan (en zal meestal) duur uitvallen en moet bewust gebeuren.
                        En inderdaad, als je met een D7000 geen resultaten kan boeken dan is het zeker niet te wijten aan het toestel.
                        De kitlens mag wel geen hinderpaal zijn om over te stappen naar FF en de 70-200 is OK voor FF.

                        Comment

                        Working...
                        X