dat ziet er nu wel bijzonder slecht uit, lijkt eerdr op een iso1600 plaatje, heel raar, zou toch even de kat uit de boom kijken, nikon kan zich toch zoiets niet permiteren??
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Toch zit er in die thread daar met de ISO settings op het FUJI-doosje behoorlijk wat noise in de donkere gebieden, zelfs bij 200 ISO... Iets om in de gaten te houden...
aha, als je in zuid frankrijk zit en weinig DOF wil en je hebt geen ND filters, dan heb je shutterspeed nodig !!!!!!!!!!
Originally posted by Kevlar
Originally posted by Phille
[U]dromen we al van een D200 met 8 mpix, 15 raw buffer, 4fr/sec, 1/16000, Sync 1/500 en DTLL + ITLL, USB2, echte in camera rotatie, enz...
Wow phille wat voor foto's maak jij in je dromen want 1/16000.... Ik heb mijn 1/4000 nog nooit nodig gehad
Ik hoop dat je ongelijk hebt, jij als echte nikonian
(je moest je schamen.... ) LOL
Ik wacht nog even met mn bestelling tot het review op Dpreview.com
Ondertussen spaar ik hard verder...
aha, als je in zuid frankrijk zit en weinig DOF wil en je hebt geen ND filters, dan heb je shutterspeed nodig !!!!!!!!!!
Aah mooie dromen Phille. En eigenlijk lijkt alles nogal realistisch in je dromen. Ik denk dat dit jaar je dromen nog in vervulling zullen gaan. Behalve die 1/16000 dan wat dat is wat overdreven he. Maar met 1/8000 en iso 100 kom je er ook wel hoor. En das realistischer denk ik.
Ik droom dus met plezier met je mee.
dromen we al van een D200 met 8 mpix, 15 raw buffer, 4fr/sec, 1/16000, Sync 1/500 en DTLL + ITLL, USB2, echte in camera rotatie, enz...
Die in camera rotatie lijkt mij net iets teveel gevraagd. De rest zal wel lukken...
@Phille: beetje overhaaste beslissing misschien? Dit is allemaal PPP: pre-productie-paniek! Ik heb beelden gezien op 1600 iso die beter waren dan dit! Ik heb eigen pre-prod beelden gezien.. Ik word hier iig niet zenuwachtig van... en mijn bestelling annuleren? Zeker en vast NIET!
geen probleem, ik wacht toch wat, heb nog steeds een tweede D100 ter beschikking ... dus hoop ik eerst wat materiaal van anderen te bewonderen, wat full size RAW en stuff like that ...
We zouden eens moeten zoeken naar fotos op 1/4e, 1/8e en 1/15e seconde sluitertijd... ik heb een vaag vermoeden dat dit een zwak punt zou kunnen zijn, daar de D70-handleiding vanaf 1 seconde default ruisonderdrukking activeert... als ik de handleiding niet te snel gelezen heb
Uit een van de reeds geposte links, leid ik af, dat de tragere sluitertijden met iets onderbelichte partijen effectief wat noise genereren...
Phille: in jouw plaats zou ik de bestelling ook geannuleerd hebben. Zolang er geen verklaring is voor die ruis zou je er toch maar een slecht gevoel bij hebben gehad. Het gaat ten slotte om een hoop zuurverdiende centen.
Er is ongetwijfeld een verklaring voor die ruis. Misschien was er iets aan de hand met het toestel?
Ziet er toch weer niet zo goed uit voor Nikon.
Ze slagen er weer niet in om een lage ruis bij hoge ISO af te leveren. Het lijkt er wel op dat de vooruitgang de laatste 2 jaar op dit vlak vrijwel nihil is geweest.
Kodak levert dan wel 24x36, maar eveneens ruis problemen en kleurverloopproblemen, ook met de laatste nieuwe versie.
Fuji heeft dan wel weinig ruis, maar blijft zich beperken tot de kleine sensor en de F80 body als basis en de software workflow is zwak.
Ik zit dan ook wel in het Nikon kamp, maar ik moet toch vaststellen dat het niet zo goed gaat met Nikon. Ne mens zou nog gaan twijfelen.
Ik denk dat bovenstaanden hun krachten wat beter zouden moeten bundelen.
Jos
Comment