Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 --> Nikon D3100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

    je ziet absoluut het verschil, zonder te pixelpeeken... ik nodig jullie uit om eens te komen kijken in wilsele...
    Dat wil niet zeggen dat de foto's gemaakt met de D50 niet goed zijn... dat zijn ze wel, maar bekijk ze (zoals het hoort) van op afstand... de foto's van de D700, daar mag je met je neus op gaan turen... die zijn superscherp.
    Maar dat verschil ligt toch niet alleen aan de resolutie van de D700, anders zou de D3100 scherper dan de D700 zijn niet?
    De TS vraagt naar het verschil tussen een D50 en een D3100, en nu zijn we al aan het vergelijken met professionele FF D700, Op zo'n D3100 staat meestal een 18/55 kitlens, op een D700 een 24/70f2.8, ik denk dat de foto's van de D700 niet alleen beter zijn door de resolutie maar door nog flink wat andere factoren zoals o.a. de lens.
    Net zoals die van mijn huidige D300 beter zijn dan die van m'n D70s, daar is niet alleen scherpte maar zowat alles beter aan (dyn contrast, kleur, ruis enz.)
    Uiteraard is de scherpte beter als je er met je neus gaat opstaan zoals je zelf zegt maar valt het nog zo op van op afstand?
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

      Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
      Volgens mij heeft een D70 een en-el3 en een D90 heeft een en-el3e

      Je hebt dus geen batterijinfo meer met de D70 batterij..
      Helaas heb je behalve geen informatie ook geen werkende camera als je een D70 accu in een d90 stopt. ALLE latere toestellen behalve D50 en D70S werken met een andere accu.

      Maar als je stevige handen hebt zou je ook eens kunnen kijken naar de mooie 2e handse D300, D90, enz.
      De 70-300G die je hebt is intussen ruimschoots voorbij gereden door het nieuwe VR type, ook Tamron heeft voor 300 euro een veel beter alnatief met vibatie reductie.

      Verder denk ik dat je op dpreview.com voldoende kunt vinden over alle verschillen.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

        mja eventueel een D90 tweedehands kopen, ... daar ben ik best bang van hoor, je weet nooit hoe die gebruikt werd vroeger, of er 'problemen' zijn etc. Zelf ken ik daar niet bijzonder veel van, ik ben helaas ook doof, kwestie van uitleg etc.

        Wat mag zo een D90 trouwens tweedehands kosten nog bvb? De kans dat iemand dan ook zijn batterij en lader mee verkoopt?

        Ik weet het allemaal niet goed, ...

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

          Hoi, ik vind de D90 gewoon hier bij de winkel aan 629€, tweedehands wordt er meestal iets van een 450€ gevraagd en de meeste mensen die een dslr verkopen doen dat zoals ze hem gekocht hebben, dus mét batterij, lader, riem ,doos etc.
          Ik heb al garantie nodig gehad dus ik persoonlijk koop een body liefst nieuw, alles hangt af van de prijs maar een herstelling aan een camera is altijd duur tegenwoordig.
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

            Als tussenoplossing heb je ook de D5100.

            Comment


            • #21
              Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

              Heb je zo'n D3100 of D5100 al eens goed vastgehad? Want komende van een D70 zou dat wel eens ferm kunnen tegenvallen.

              Zoals hierboven reeds aangehaald, is de D90 beter geschikt als opvolger voor de D70. Je bent dan ook zeker dat je alles wat je met je D70 kon doen, ook met de D90 kan doen.
              Als je D70 nog goed z'n werk doet, zou ik niet overhaast beslissen en zeker niets kopen dat je niet eerst hebt kunnen vastpakken of uitproberen.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment


              • #22
                Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                Als tussenoplossing heb je ook de D5100.
                ik heb vandaag op fotobeurs.com voor 300€ een D80 zien staan. Volgens mij een mooiere tussenoplossing.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  ik heb vandaag op fotobeurs.com voor 300€ een D80 zien staan. Volgens mij een mooiere tussenoplossing.
                  Kan hij dan misschien niet beter zijn D70 houden? En verder sparen?
                  300€ lijkt me veel geld voor een ander toestel dat maar een kleine stap voorwaarts is.
                  De D80 wordt ondertussen toch ook op alle vlakken naar huis gefietst door de nieuwe toestellen, zeker een D5100 en D7000 doen dat m.i.
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    ik heb vandaag op fotobeurs.com voor 300€ een D80 zien staan. Volgens mij een mooiere tussenoplossing.
                    da's best duur! je kan vanaf 250€ reeds een D200 vinden... toch een pak beter als de D80
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                      Dat de TS gewoon een D90 koopt,hij zal het zich niet beklagen....ik altans niet.
                      Heb hem nu een tijdje en nog geen seconde spijt van gehad !

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                        +1 voor mij.....heb ook nog geen seconde spijt gehad van mijn D90.

                        grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          Volgens mij heeft een D70 een en-el3 en een D90 heeft een en-el3e
                          Volgens mij kan je over die EN-EL3 batterij best ook dit eerst eens lezen: EN-EL3 terugroepactie Er is blijkbaar een risico voor oververhitting en daarom zijn er een groot deel van de batterijen teruggeroepen en gratis vervangen door EN-EL3e batterijen. Bij die van mijn D50 was dat ook het geval, waardoor ik die nu ook in mijn D300 kan gebruiken

                          To the topic: De harde feiten kan je hier zien: Compare D70, D90 en D310.
                          Een D3100 is volgens mij een stap terug tov een D70. Alleen al als je het toestel in de hand neemt zal je merken dat het kleiner is en dat je minder knoppen hebt om dingen in te stellen. De D70 zit in de reeks D70/D80/D90 (zoals hier al verschillende keren gezegd is), terwijl de D3100 de opvolger is van de D50/D40/D60.
                          De D70 heeft twee draaiknoppen om sluitertijd en apperture in te stellen, D3100 heeft er maar één, te kiezen in het menu. D70 heeft een tweede LCD scherm bovenaan, D3100 niet. D70 heeft externe knoppen om settings te wijzigen (AF area, WB, ISO), D3100 niet. Conclusie: bijna alle instellingen voor de D3100 moeten via het menu verzet worden.

                          Ik heb hiervoor ook een D90 gehad en ik kan je nu al zeggen dat je er geen spijt van zal hebben vergeleken met je D70! Voor die D3100, zou ik zeggen: ga eerst naar een winkel waar je hem mag uittesten want je zal toch verrast zijn hoe de body in de hand ligt en wat de body niet kan... Ja er zijn een paar dingetjes die beter zijn op de D3100
                          - video is van betere kwaliteit
                          - 14MP ipv 12MP
                          - expeed2 processor
                          maar de D90 heeft mijns inziens meer voordelen tov de D3100
                          - Betere body (2de LCD, meer knoppen)
                          - betere flash
                          - beter LCD scherm (920k tov 230k)
                          - bracketing
                          mvg
                          Bert

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nikon D70 --> Nikon D3100

                            Ikzelf ben van de D70 naar de D7000 overgestapt.
                            De 3100 en 5100 leken precies speelgoed als ik die vastnam.
                            De overstap naar de D7000 is ongelooflijk wat lichtgevoeligheid en ruis betreft.
                            De sensor is dezelfde als de D5100 maar de D7000 heeft ook een scherpstelmotor dus je kan je lenzen blijven gebruiken.
                            Verder sparen en gaan voor een D7000.

                            Comment

                            Working...
                            X