Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera (amateur)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe camera (amateur)

Hiermee ga je onder de 500 zeker slagen:

en als het echt die 70-300 lens is die bedoeld word en de rest, dan heb je echt een koopje!ik zou eerst om wat meer foto's vragen
    portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
    Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Starter DSLR's bieden beeldkwaliteit die gelijk is aan de veel duurdere en de bijgeleverde kitlenzen zijn veel beter dan de gemiddelde gebruiker blijkbaar durft toegeven.
      Ik ben het volledig met je eens dat bijgeleverde kitlenzen vaak zeer behoorlijk scoren. Maar we vergelijken hier niet met dure prime lenzen, dan wel met het verschil met de compacts. En als we dan even de vergelijking durven maken:
      • Compactheid: dit is werkelijk all in one. Zelfs met kitlenzen moet je al snel naar (minstens) 2 tot 3 lenzen of meer gaan om hetzelfde bereik te krijgen (als je dit al ooit bereikt; de Canon bijvoorbeeld heeft een 24-840mm bereik, dat kan je zelfs met de goedkoopste breedhoek,midrange en tele zelfs niet bijna binnen zo'n budget!!).
      • Snelheid en correctheid van de autofocus: Sorry, hier ga je het zeker niet halen van de compacts
      • Distortion: hoewel die kitlenzen zeker mooie resultaten kunnen boeken, laat de distortion zeer vaak te wensen over. Hier veegt bijvoorbeeld de Canon gewoon de vloer met kitlenzen (en zelfs met sommige al wat duurdere)!
      • Video mode: sorry, real movie 24p op een DSLR? Don't think so!
      • Burst: tot 10 bps performance, moet je al naar een zeer degelijke DSLR gaan om dat te bereiken

En zo kunnen we wel nog een tijdje doorgaan. Voor mij is in deze prijsklasse het sop de kolen niet waard. De markt van de compacts is hier danig agressief en hard dat hier volgens mij de betere deal ligt.

En wat de keuze tussen de 3 camera's betreft: hangt af wat je allemaal wil. Ze hebben allemaal hun sterktes en zwaktes. De Canon heeft bijvoorbeeld het leukste bereik (24mm-840mm tov 25-600mm voor de Panasonic en 27-810mm voor de Sony), waarbij vooral de groothoek voor mij interessant is (ja, 3mm maken in groothoek al behoorlijk wat verschil); De Panasonic heeft dan weer meer advanced features zoals volledige manuele controle en RAW formaat en dergelijke (maar wil je dit wel als 'snelle' camera??) en wat mij betreft de beste kleuren, de Sony heeft dan weer een fantastische panorama-functie en zeer goede ingebouwde GPS en is bovendien super gebruiksvriendelijk ... aan jou de keuze wat voor jou primeert. Je vindt hier tonnen reviews van terug (zoals hier bijvoorbeeld) en als je vragen of twijfels hebt, denk ik dat hier tal van mensen je zeker zeer goed kunnen helpen. Je mag me anders ook altijd PM'en ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door amouroke Bekijk bericht
        Mag ik nu zeggen dat ik door de lenzen het bos niet meer zie?
        Of door het glas de lenzen niet meer zie? :-)

Comment

Ik heb een ef 75-300 II ojectief van mijn broer in bruikleen. Ik ben daar een tijdje terug mee naar de zoo geweest. Het was een toch wel positieve ervaring. Het objectief kost rond de 150€. Wel een niet is objectief. Ik wil gerust een foto posten
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

dag,
            ik heb zelf een Canon 500D en heb er al heel veel plezier van gehad.
            Volgens mij is die ook wat sneller dan een bridge, en paarden staan niet stil hoor, zelfs niet voor een portretfoto.
            Ik zou in eerste instantie kijken naar een goede tweedehands, met kitlenzen 18-55 en 55-250. Ga voor lenzen absoluut ook kijken naar Sigma of Tamron!
            Een 70-200 F4 non IS lens is zeker ook de moeite: mooi bereik en goede portretlens, maar zelfs tweedehands wellicht een beetje boven het budget.

Comment

Hoe meer info, hoe liever, post maar hoor eos!

Comment

Waarom geen Nikon 3100 met 18-105 mm ? Ben daar zeer tevreden over zeker als je bekijkt dat het "maar" een instapmodel is volgens sommigen ...
                Fuji x 100 f

Comment

Na nog wat nagedacht te hebben denk ik besloten te hebben dat er een bridge komt. Ik wil daarmee beginnen omdat het me toch net iets 'makkelijker' lijkt.
                  Heb goede tips gekregen over toestellen, de canon SX40 trekt daarbij vooral mijn aandacht. Nu heb ik toch ook ergens gelezen dat de Panasonic FZ150 beter is voor het nemen van actiefoto's. Klopt dit, want da's toch een groot punt dat het toestel zeker moet aankunnen: actie/sport.
                  Morgen ga ik langs bij digicamshop in Antwerpen, dus zou graag al op voorhand een beslissing maken vooraleer ik daar begin te twijfelen in de winkel . En je kan wel zeggen test het in de winkel, maar ik neem aan dat daar geen sportende mensen of lopende dieren aanwezig zullen zijn .
                  Kan iemand die laatste twijfel wegnemen?

Comment

Update: Ik ging naar huis en ik nam mee: Canon Eos 550D . Supergoeie uitleg en tips gekregen van de winkelbediende in de digicamshop in antwerpen. Zeker aan te raden!

Comment

Proficiat met je aankoop. Daar ga je zeker veel plezier aan beleven :-)

Wouter.
                      Nikon D50 Nikon D90,sigma 10-20 EX-DC sigma 18-50 EX-DC, sigma 28-70 EX-DG, Nikon 18-105, sigma 70-200 EX-DG, SB-600, SB-800

Comment

zeer goede keuze
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

Comment

Working...
                        X