Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a55 niet zien door zoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sony a55 niet zien door zoeker

Is er ondertussen al een oplossing voor dit probleem?

Kan me echt wel voor de kop slaan dat ik gekozen heb voor een a55...
    Echt een k*tprobleem!!

Comment

Ik zit me hier al een paar dagen te vervloeken met de nieuwe flitsset die ik gekocht heb voor mijn a55. Het flitsen met de externe wel lukt, maar ik kan niets zien van wat ik aan het fotograferen ben. Wat doe ik nu? Ik schijn er met een hevige spot op en als alles goed staat (kan alleen met statief) dan doe ik de spot uit en klik ik of ik draai mijn sluiterstijd naar één seconde of meer en met het weinige wat ik zie gok ik dat alles goed staat.
      Uiteindelijk is het wel goed belicht, maar zo is echt niet te werken. Daarom ben ik beginnen zoeken op internet en als ik nu deze topic lees sla ik helemaal groen uit.

Comment

Dat is inderdaad niet netjes van Sony ... Bij de A65/A77 (en ik geloof ook de A35) is dit opgelost. Je kan het Live view effect op 'off' zetten, wat wil zeggen dat je altijd goed beeld hebt, onafhankelijk van je instellingen.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Opvallend dat je een bepaald iemand nu niet tegenkomt om alle voordelen van een bepaald type camera op te hemelen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door handigeharry Bekijk bericht
            Ik zit me hier al een paar dagen te vervloeken met de nieuwe flitsset die ik gekocht heb voor mijn a55. Het flitsen met de externe wel lukt, maar ik kan niets zien van wat ik aan het fotograferen ben. Wat doe ik nu? Ik schijn er met een hevige spot op en als alles goed staat (kan alleen met statief) dan doe ik de spot uit en klik ik of ik draai mijn sluiterstijd naar één seconde of meer en met het weinige wat ik zie gok ik dat alles goed staat.
            Uiteindelijk is het wel goed belicht, maar zo is echt niet te werken. Daarom ben ik beginnen zoeken op internet en als ik nu deze topic lees sla ik helemaal groen uit.
            ondertussen nog wat verder zitten googlen en toch een tussenoplossing gevonden.
            Ok, het is niet ideaal en wringt een beetje, maar het werkt. Wat doe ik? Ik zet mijn ingebouwde flits naar boven, schuif dan mijn flitsschoen op de camera tot hij tegen de ingebouwde flits zit. Dan plak ik voor mijn ingebouwde flits een zwart kartonnetje en alls ik dan fotografeer heb ik normaal beeld. Ik moet nog wel uitzoeken of het iets doet met de belichting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Opvallend dat je een bepaald iemand nu niet tegenkomt om alle voordelen van een bepaald type camera op te hemelen.
              heb altijd verkondigt dat de a55 niet de ideale camera is voor studio !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                heb altijd verkondigt dat de a55 niet de ideale camera is voor studio !
                tja dat was ook niet de bedoeling toen ik hem kocht, maar van een dergelijke spiegelreflex wordt toch geacht dat het kan? Trouwens toen ik mijn flitsset kocht zei ik dat het voor een Sony 55 was en het enige ongewoons wat ik te horen kreeg was dat ik voor een Sony een extra flitsschoentje moest kopen. Ondertussen had ik met mijn oude A350 (die mijn vriendin nu gebruikt) al wel geprobeerd en dat was absoluut geen probleem.
                Maar nu sta ik ongeveer op ontploffen

Comment

tja dat was ook niet de bedoeling toen ik hem kocht, maar van een dergelijke spiegelreflex wordt toch geacht dat het kan? Trouwens toen ik mijn flitsset kocht zei ik dat het voor een Sony 55 was en het enige ongewoons wat ik te horen kreeg was dat ik voor een Sony een extra flitsschoentje moest kopen. Ondertussen had ik met mijn oude A350 (die mijn vriendin nu gebruikt) al wel geprobeerd en dat was absoluut geen probleem.
                  Maar nu sta ik ongeveer op ontploffen

eenvoudige methode

Comment

ondertussen nog wat verder zitten googlen en toch een tussenoplossing gevonden.
                    Ok, het is niet ideaal en wringt een beetje, maar het werkt. Wat doe ik? Ik zet mijn ingebouwde flits naar boven, schuif dan mijn flitsschoen op de camera tot hij tegen de ingebouwde flits zit. Dan plak ik voor mijn ingebouwde flits een zwart kartonnetje en alls ik dan fotografeer heb ik normaal beeld. Ik moet nog wel uitzoeken of het iets doet met de belichting.
                    Ik vrees wel dat je op deze manier je interne flitser gaat laten crashen, hoor en zeker als je een paar keer achter elkaar flitst. Heb je al eens gevoeld wat een hitte dat ding produceerd en het heeft op deze manier praktisch geen koeling, hé .
                    Last edited by RichKE; 12 februari 2012, 21:26.
                    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                      Ik vrees wel dat je op deze manier je interne flitser gaat laten crashen, hoor en zeker als je een paar keer achter elkaar flitst. Heb je al eens gevoeld wat een hitte dat ding produceerd en het heeft op deze manier praktisch geen koeling, hé .
                      het is natuurlijk de bedoeling wat ruimte te laten en dat in het oog te houden, maar toch bedankt voor de opmerking

Comment

je kunt ook externe flitser gebruiken welke je bvb op plafond richt, om alzo het flitslicht te gebruiken als trigger voor de studio flitsers.

Comment

je kan die wel gebruiken, maar ondertussen zie je nog steeds niet door de zoeker, met het ingebouwd flitsertje werkt dat wel maar dat flitst dan weer recht naar voor. Of je zou er iets moeten onder en voor plakken dat werkt als een soort bounce.
                          Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                            je kan die wel gebruiken, maar ondertussen zie je nog steeds niet door de zoeker, met het ingebouwd flitsertje werkt dat wel maar dat flitst dan weer recht naar voor. Of je zou er iets moeten onder en voor plakken dat werkt als een soort bounce.
                            met externe flitser werkt dat wel hoor, je moet er enkel op letten dat je de pre-flash kunt uitzetten !

Comment

Vanavond een les studiofotografie gegeven en we liepen ook tegen dit probleem aan. Heel vervelend! Mijn cursist bedacht uiteindelijk zelf de oplossing die hier ook genoemd wordt: de popup flitser afschermen. Wij hebben dit gedaan met een zwart kokertje van een fotorolletje. Dus op dezelfde manier waarop je met de melkwitte kokertjes een omnibouncer kan maken.
                              www.wolves-fotografie.nl en www.komfotograferen.nl
                              Voor al uw foto-opdrachten, fotografie workshops en privé-lessen fotografie en/of fotobewerking.

Comment

Working...
                              X