Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FF contra CROP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: FF contra CROP

    Voor de voorstanders van FF , koop dan gewoon een middenformaat camera, die sensors zijn nog groter en ze hebben nog meer pixels en de prijs, je hebt al een mamiya digital voor 5000 euro

    Comment


    • #32
      Re: FF contra CROP

      Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
      Voor de voorstanders van FF , koop dan gewoon een middenformaat camera, die sensors zijn nog groter en ze hebben nog meer pixels en de prijs, je hebt al een mamiya digital voor 5000 euro
      waarom zou ik een digitale middenformaat-camera kopen??

      ik ben zeer tevreden met mijn FF dslr..en in analoge tijden liep zowat iedereen rond met een 35mm FF slr, compactje of point and shoot..

      in de jaren voordat 35mm slr´s in zwang kwamen, liep zowat iedereen met een middenformaat-camera rond met 120 film erin..zelfs een el chaepo agfa clack was middenformaat.. (en die dingetjes werkten nog verbazingwekkend goed ook, mits goed gebruikt..)
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

      Comment


      • #33
        Re: FF contra CROP

        Ik wil alleen maar zeggen dat het middenformaat ook al begint betaalbaar te worden en dat het misschien interresant is om daar ook eens de mogelijkheden te bekijken Hasselblad zal wel altijd te duur zijn , maar er zijn nog andere goede spelers op de markt

        Comment


        • #34
          Re: FF contra CROP

          ik zeg absoluut niet dat een FF meer mogelijkheden heeft,
          ik zeg dat de FF sensors momenteel enkel in de toptoestellen gebruikt worden en die, naast die sensor, ook nog een pak andere voordelen hebben....

          ja, natuurlijk zouden ze die functies kunnen toepassen in croptoestellen en zo maar ze doen het nu eenmaal niet... of niet meer... (een D2bvb was zo'n voorbeeld)

          en die investering terugbetaald krijgen: elk voordeel is geld waard... of in tijdsbesteding, of in het kunnen nemen van foto's waar het anders niet mogelijk is, of in het kunnen missen van bvb extra hulpmiddelen....

          het moet geen geld zijn hé... ik wil gerust geld uitgeven om het me makkelijker of leuker te maken en das een investering die het meer dan waard kan maken...
          www.aeri-photography.be

          Comment


          • #35
            Re: FF contra CROP

            Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
            ja, natuurlijk zouden ze die functies kunnen toepassen in croptoestellen en zo maar ze doen het nu eenmaal niet... of niet meer...
            De cropcamera's D200 en 300 hebben toch dezelfde funkties als de FF D700 en komen kwa funktionaliteit weer alle drie heel dicht bij de D2/D3.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #36
              Re: FF contra CROP

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Waarom moeten deze formaten steeds tegenover elkaar uitgespeeld worden? Ik gebruik hetgene dat me op dat moment het best uitkomt.
              Zo doe ik het ook , straks gaat de 5DmkII mee in plaats van de 7D omdat eerstgenoemde beter presteerd op hoge iso.

              Comment


              • #37
                Re: FF contra CROP

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Zo doe ik het ook , straks gaat de 5DmkII mee in plaats van de 7D omdat eerstgenoemde beter presteerd op hoge iso.
                ik zie ook meer en meer pro´s hun 1dmkIII´s en mkIV´s inruilen voor 5dmkII´s..1dX schijnt toch wat te duur te zijn voorlopig..lijkt wel alsof canon zich wat de markt aan het uitprijzen is..en er zijn vele pro´s die nog steeds hun 1dmkIII´s tot het eind lopen te gebruiken...het is nogal wat... je snelle 1d serie inruilen voor een FF tragere semi-pro camera.. maar ja, de kosten gaan voor de baten uit zekers...?? prijzen staan onder hevige druk, zeker in het persfotografiegebeuren.voorlopig snap ik alles nog niet helemaal.. maar wie ben ik?
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                Comment


                • #38
                  Re: FF contra CROP

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  Voor de voorstanders van FF , koop dan gewoon een middenformaat camera, die sensors zijn nog groter en ze hebben nog meer pixels en de prijs, je hebt al een mamiya digital voor 5000 euro
                  Je hebt daar net een digitale achterwand voor (als je geen BTW hoeft te betalen).
                  Welke Mamiya digitaal heb je voor dat geld dan juist, en waar?
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #39
                    Re: FF contra CROP

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    Ik wil alleen maar zeggen dat het middenformaat ook al begint betaalbaar te worden en dat het misschien interresant is om daar ook eens de mogelijkheden te bekijken Hasselblad zal wel altijd te duur zijn , maar er zijn nog andere goede spelers op de markt
                    af en toe denk ik wel eens aan een Bronica (spotgoedkoop tegenwoordig). Ik zou jaren film kunnen kopen en laten ontwikkelen en scannen voor ik aan de 10.000 euro zit die de Pentax 645 kost. 645 film is nog altijd een pak groter dan de 33mmx44mm sensor in de Pentax (men noemt t wel 645, maar dat is hij niet).
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #40
                      Re: FF contra CROP

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aeri Bekijk bericht
                      ja, natuurlijk zouden ze die functies kunnen toepassen in croptoestellen en zo maar ze doen het nu eenmaal niet... of niet meer... (een D2bvb was zo'n voorbeeld)
                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      De cropcamera's D200 en 300 hebben toch dezelfde funkties als de FF D700 en komen kwa funktionaliteit weer alle drie heel dicht bij de D2/D3.
                      Da's ook zo met a900/850 en a700, en ik vermoed dat een "a99" wel een bijna-kopie van a77 zal worden.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment

                      Working...
                      X