Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

focus 5D II in vergelijking met 500D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: focus 5D II in vergelijking met 500D

Oorspronkelijk geplaatst door macses Bekijk bericht
    gevoeligheid hoger bij 2.8 maar anderzijds heb jij bij een groter diafragma minder dof en dus is eigl een minder goed werkende AF minder vergevingsgezind bij lichtsterke lenzen die vol open worden gebruikt, niet?
    Bij lichtsterke lenzen is de maximale afwijking van het scherptevlak kleiner. Daardoor zou volgens Canon in principe de AF trager gaan,... maar ze zeggen daar een mouw aan te hebben gepast.
    Als bij een burst in al focus mijn oude 400L op de 5D2 uit focus is, is hij dat helemaal... hij heeft (bij donker weer) de vogel in vlucht niet zo snel kunnen vinden als dat ik heb afgedrukt, en kan dat tijdens die burst moeilijk inhalen. Daarom moet je hem heel ff laten focussen alvorens af te drukken,... en de AF-gebiedsuitbreiding gebruiken. Die werkt, in tegenstelling met wat soms word gedacht, ook bij maximale openingen van 5.6.
    Last edited by Poza; 11 november 2011, 12:54.

Comment

Re: focus 5D II in vergelijking met 500D

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
      Bij lichtsterke lenzen is de maximale afwijking van het scherptevlak kleiner. Daardoor zou volgens Canon in principe de AF trager gaan,... maar ze zeggen daar een mouw aan te hebben gepast.
      Als bij een burst in al focus mijn oude 400L op de 5D2 uit focus is, is hij dat helemaal... hij heeft (bij donker weer) de vogel in vlucht niet zo snel kunnen vinden als dat ik heb afgedrukt, en kan dat tijdens die burst moeilijk inhalen. Daarom moet je hem heel ff laten focussen alvorens af te drukken,... en de AF-gebiedsuitbreiding gebruiken. Die werkt, in tegenstelling met wat soms word gedacht, ook bij maximale openingen van 5.6.
      Het even focussen wil zeggen "half ingedrukt houden". Dat levert een beter resultaat in Ai focus. Waarom? Omdat de Ai staat voor artificial intelligence: de camera gaat adhv een aantal factoren zoals licht, beweging van het onderwerp,... voorspellend focussen (predictive focussing). Dat gaat beter als je al even aan het meten bent. Hetzelfde geldt voor IS trouwens. Ontspanknop half indrukken en eventjes wachten (of volgen), zo krijgt het systeem de kans om de op dat moment aanwezige trillingen/bewegingen zo correct mogelijk in te schatten en op te vangen.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Working...
      X