Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 + 35mm 1.8 backfocusprobleem(pje)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D7000 + 35mm 1.8 backfocusprobleem(pje)

Hoe is het nu met die D7000?
    Laat iets weten
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Hoe is het nu met die D7000?
      Laat iets weten
      Sorry, maar ik had niet gezien dat dit draadje opnieuw tot leven geroepen was.
      Met die D7000 is alles dik in orde. Ik had enkele dagen geleden al zoiets gemeld in jouw draadje over de D7000.
      Tot hiertoe blijft het bij 1 lens die correctie nodig heeft.
      Ik had nog een andere, de 50mm 1.4 G, waarbij ik twijfels had, maar na die grondig getest te hebben heb ik moeten concluderen dat de focusfouten eerder aan de minder vaste hand van de fotograaf liggen dan aan het gereedschap.
      Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Sorry, maar ik had niet gezien dat dit draadje opnieuw tot leven geroepen was.
        Met die D7000 is alles dik in orde. Ik had enkele dagen geleden al zoiets gemeld in jouw draadje over de D7000.
        Tot hiertoe blijft het bij 1 lens die correctie nodig heeft.
        Ik had nog een andere, de 50mm 1.4 G, waarbij ik twijfels had, maar na die grondig getest te hebben heb ik moeten concluderen dat de focusfouten eerder aan de minder vaste hand van de fotograaf liggen dan aan het gereedschap.
        Luc
        Ok Luc en bedankt voor de info.
        Kan er niets aan doen maar het is imho toch eigenaardig dat dit nodig is.
        Dezelfde lenzen worden toch ook gebruikt op andere Nikon camera's.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Ok Luc en bedankt voor de info.
          Kan er niets aan doen maar het is imho toch eigenaardig dat dit nodig is.
          Dezelfde lenzen worden toch ook gebruikt op andere Nikon camera's.
          Klopt. Je kan er dagen over lezen op 't internet, tot alles grijs wordt voor je ogen. Ik heb er mij bij neergelegd, en natuurlijk zou ik ook gelukkiger geweest zijn als iedere camera-lens-combinatie meteen en zonder bijregelen perfect was geweest.

Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
          Hoe meer megapixels, hoe gedetailleerder het beeld en duidelijker je afwijkingen/fouten ziet.
          Iedere camera- en lensfabriek heeft kwaliteitsregels en toleranties. Zolang een product bepaalde grenzen niet overschrijdt is het goed voor verkoop.
          Prijs je dan "gelukkig" dat je kleine afwijkingen zelf kan corrigeren.

Bij echte heel dure pro-lenzen van bijvoorbeeld Schneider-Kreuznag zullen de toegelaten afwijkingen kleiner zijn dan bij prosumer en consumer lenzen.

En als ik dan elders op het forum lees dat een fotograaf bij het testen van een (heel) dure professionele middenformaatcamera die enkele keren tijdens een shoot heeft moeten herstarten omdat hij vastliep, dan vind ik dat ik niet mag klagen.

Ik kan me soms ook ergens in vastbijten, maar, en ik zeg niet dat dat gemakkelijk is, soms is het bevrijdend om te relativeren.

Ik hoop dat je heel binnenkort kunt beslissen welke body voor jou de juiste is en dat je er veel meer plezier dan ergernis van mag hebben.#
          Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
            Klopt. Je kan er dagen over lezen op 't internet, tot alles grijs wordt voor je ogen. Ik heb er mij bij neergelegd, en natuurlijk zou ik ook gelukkiger geweest zijn als iedere camera-lens-combinatie meteen en zonder bijregelen perfect was geweest.

Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden:
            Hoe meer megapixels, hoe gedetailleerder het beeld en duidelijker je afwijkingen/fouten ziet.
            Iedere camera- en lensfabriek heeft kwaliteitsregels en toleranties. Zolang een product bepaalde grenzen niet overschrijdt is het goed voor verkoop.
            Prijs je dan "gelukkig" dat je kleine afwijkingen zelf kan corrigeren.

Bij echte heel dure pro-lenzen van bijvoorbeeld Schneider-Kreuznag zullen de toegelaten afwijkingen kleiner zijn dan bij prosumer en consumer lenzen.

En als ik dan elders op het forum lees dat een fotograaf bij het testen van een (heel) dure professionele middenformaatcamera die enkele keren tijdens een shoot heeft moeten herstarten omdat hij vastliep, dan vind ik dat ik niet mag klagen.

Ik kan me soms ook ergens in vastbijten, maar, en ik zeg niet dat dat gemakkelijk is, soms is het bevrijdend om te relativeren.

Ik hoop dat je heel binnenkort kunt beslissen welke body voor jou de juiste is en dat je er veel meer plezier dan ergernis van mag hebben.#
            Luc
            Ok Luc
            Toch dan wellicht de D7100
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ok Luc
              Toch dan wellicht de D7100
              Theo een ander alternatief wat ik in uw geval zou overwegen is een D300 of een D300 S .Ik ben niet van plan om in de nabije toekomst over te schakelen naar FX en ben ook al eens de D7100 gaan bekijken , ik zou er toch zeker mijn D300 niet voor wegdoen.Ik hoop nog altijd dat de D400 er uiteindelijk toch zal komen. Mvg Yves.
              What you see is what you get

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                Theo een ander alternatief wat ik in uw geval zou overwegen is een D300 of een D300 S .Ik ben niet van plan om in de nabije toekomst over te schakelen naar FX en ben ook al eens de D7100 gaan bekijken , ik zou er toch zeker mijn D300 niet voor wegdoen.Ik hoop nog altijd dat de D400 er uiteindelijk toch zal komen. Mvg Yves.
                Ok Yves
                Zelfs een D90 zou al een opstap zijn voor mij
                Zit nu met de D70....

Als ik eenmaal met iets in mijn koppeke zit he...

De viewfinder spreekt me ook erg aan > bijna 100%
                De verlengingsfactor voor lenzen ook.
                De led-verlichting idem.
                De virtuele horizon zoals in de D800.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Working...
                X