Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste maal batt.laden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1ste maal batt.laden

De tijden die opgegeven worden, zijn dat niet gewoon richttijden zodat de gebruiker kan inschatten hoelang het laden gaat duren?

Comment

Mij is verteld dat die extra tijd nodig is om de laatste beetjes energie in de batterij te krijgen - de laatste procenten batterijvermogen duren langer, om 't zo te zeggen ...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

De laadstroomcurve van de meeste lithium-ion laders is inderdaad zo gemaakt dat de laadstroom tegen het einde van de herlaadbeurt veel kleiner is (dat is de veiligste manier).
        Tot zo'n 90% gaat het laden heel snel, maar het laatste restje stroom in de accu krijgen duurt dan in verhouding veel langer.

Er zijn laders die aangeven dat de accu bijna geladen is, en het is dan ook geen probleem om ze uit de lader te halen en zo te gebruiken.

Je kijkt dus gewoon naar het ledje van de lader, als dat aangeeft dat de accu geladen is, dan haal je ze uit de lader.
        De accu langer in de lader laten zitten heeft geen zin, maar dat had ik hierboven al uitgelegd (als ze toch verder zou kunnen laden, dan explodeert ze).
        Last edited by Black B@ndit; 6 november 2011, 21:06.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Dat de laadstroom naar het einde van de lading daalt is ook niet meer dan normaal. De inwendige weerstand van de accu wordt hoger,
          bij het naderen van de volle lading wordt ook het potentiaalverschil tussen lader en accu kleiner, het ene gaat hand in hand met het andere.
          Volgehouden laden zou dus enkel kunnen indien de lader zijn potentiaal kan (blijven) verhogen en dat is niet het geval.
          Het laden zal maw vanzelf uitdoven..

Comment

De inwendige weerstand van elke accu wordt lager tijdens het laden, op de hoogst mogelijke spanning is ook de inwendige weerstand het laagst.
            Last edited by Black B@ndit; 6 november 2011, 22:16.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Ja, da's waar! Ik heb laden en ontladen met mekaar verwisseld
              Last edited by Zahra; 7 november 2011, 09:56.

Comment

Working...
              X