Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flashprobleem op nikon 5700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flashprobleem op nikon 5700

zoek flash voor coolpix 5700, maar grote ontgoocheling, de Metz,en zelfs de Nikon flasches werken enkel wanneer de kleine ingebouwde Nikonflasch mee blitzt... vb ik richt externe naar het plafond, de kleine ingebouwde zal mee flitsen recht vooruit, ...zeer vervelend, of weet iemand dit op te lossen, ofwel een flits die het wél kan aanraden?

Hoi,
    Ik heb ook een CP5700 gehad met externe METZ flitser en had daar geen probleem mee. Ik heb wel in het menu de interne flash moeten afzetten (interne stond toen enkel af wanneer er een externe opstond). Weet wel niet meer waar in het menu dat deze optie staat. Best eens in de handleiding opzoeken.
    Groeten,
    Bert

Comment

is het jou dan ooit gelukt om de interne flash af te zetten ? ik heb er nochtans ooit voor naar nikon zelf gebeld en ook die bevestigden mij dat het niet mogelijk was om die af te zetten. Misschien had je een recentere versie met een update van de firmware

Ik had een " zwarte wollen sokje" laten maken door mijn tante die ik over de interne flits plaatste en met een rekkertje onderaan de interne flits op z'n plaats hield ... en ik liet dan die interne flits maar flitsen, daar zag je dus niets van.

OKé het was geen zicht met dat wolle ding erop maar 't werkte wel

Comment

je kan die interne flash disablen via de menu
        heb vroeger ook getest met een Metz
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb eens een ouwe Sunpak (echt oud, jaren 70, dus niets gesofisticeerds) getest op mijn cp5700 en de interne flits is nooit afgegaan. Hij popte wel steeds op, maar deed verder niets. Ik gebruik wel firmware 1.1, misschien heeft het daar iets mee te maken???
          K vind het raar dat dat bij jullie problemen geeft.
          Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Heb ook een externe fitser en bij mij gaat alleen deze af. Zie handleiding : p 138 : Als de Speedlight Options: Speedlight Controloptie in het SET-UPmenu is ingsteld op auto, gaat alleen de externe flitser af.Als deze optie is ingesteld op Int & Ext Active, zullen de externe flitser en ingebouwde flitser op hetzelfde moment flitsen.

Groetjes,
            Pol.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

camera ligt hier voor mij, alles staat op auto, zoals hierboven beschreven, en het is onmogelijk de interne flash uit te schakelen, (ook volgens Nikon is het niet mogelijk) kun je mij beter uitleggen hoe het wél is gelukt bij u?

Comment

De camera schakelde de interne flits enkel uit als er een externe op de camera stond. Nikon zal bedoelen dat je de flash niet permanent kan uitschakelen. Ik had gewoon de eerste firmware. Ik heb het in de manuel gelezen, dus dat zal er nog wel in staan zeker...

Originally posted by PhilippeVDP
                is het jou dan ooit gelukt om de interne flash af te zetten ? ik heb er nochtans ooit voor naar nikon zelf gebeld en ook die bevestigden mij dat het niet mogelijk was om die af te zetten. Misschien had je een recentere versie met een update van de firmware

Groeten,
                Bert

Comment

nee, de externe flash staat erop, en in de menu kun je enkel kiezen voor AUTO of voor keuze intern&extern (samen, dus niet extern afzonderlijk)
                  In beide instellingen blijft interne flash afgaan, onbegrijpelijk.

Comment

Begrijp niet dat het op jou toestel niet gaat eminence. Op blz. 137 staat dat bij auto : " Als er geen externe flitser is aangsloten, functioneert de ingebouwde Speedlight-flitser normaal. Als er wel een externe flitser in aangesloten, werkt alleen deze flitser".

Probeer misschien eens even de contactjes van de flitsschoen schoon te maken, wie weet lukt het dan. Zoniet moet er toch een probleem zijn met jou toestel. En is het kliksysteem van de interne flash OK ?

Grotjes,
                    Pol.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Men raad ook aan eerst het fototoestel aan te zetten en dan pas de flash. Is de flash ook goed op de schoen gevezen ? Sorry, dit lijkt misschien iets te simpel, maar het kan soms van een klein detail afhangen.

Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

heb einde raad naar camerawinkel gegaan, daar alle mogelijke flashes uitgeprobeerd, ook de originele Nikon's, GEEN enkel kon zelfstandig flaschen zonder dat de interne mee afging, gelijktijdig tel. contact gehouden met Nikon dealer, en alle instructies gevolgd, conclusie van Nikon, de 5700 zal intern ALTIJD mee flashen....wat is nu juist? kan ik met iemand persoonlijk contact krijgen om met hem zijn flash te proberen??( iemand met een 5700en waarvan het wél zou werken..)

Comment

Working...
                        X