Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste review D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste review D70

Hier is de eerste review van de Nikon D70 , met vergelijkings foto's tussen de D70 en 300D .
    Veel lees plezier !!! ( 13 Pagina's )

http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=1013&cid=15&pg=1

Amaaj! Trage site... Zal wel veel gelezen worden op dit moment...
    http://www.theafricabug.com

Comment

onmiddelijk twee vraagjes

- Dacht dat je voor de D70 enkel Nikon Capture 4.1 kon gebruiken (en in de review staat NC 4)
      - Die batterygrip, als ik de onderkant met de D100 vergelijk, zie ik rechts een rubberen beschermkapje, zitten daar de connecties voor de 2e ontspanknop, instelwiel,...? Zo ja, dan zal er in de toekomst ook geen batterygrip ontworpen worden?

Greetz

Sam Jae

Nu wat verder lezen

Comment

Euh???

<1000 $ SLR???

"Suggested Retail Price*

Body alone: S$1,888
        Body with lens: S$2,288"

Comment

Je hebt meer dan 1 soort dollars, nietwaar. Singapore Dollar of zo? Die zal wel wat lager staan dan de Amerikaanse.
          Nikon, Apple & Epson

Comment

Zo ja, dan zal er in de toekomst ook geen batterygrip ontworpen worden?
            Dat is moeilijk te zeggen, maar feit is wel dat in de opgegeven specs bij oa. Dpreview er "No" staat bij vertical grip. Gesteld dat Nikon deze alsnog zou uitbrengen dan is het commerciëel gezien niet erg verstandig om dat nu zo te stellen en misschien potentiële kopers af te stoten. Ik zou dus op basis daarvan vermoeden dat hij er eerder niet gaat komen...
            Mark (300D)

Comment

Mischien dat andere fabrikanten iets zullen produceren ? Maar ik vrees dan alleen maar een grip als extra power... daar er geen sprake is van een connectie voor een 2de ontspanknop...

Comment

kerels komen me niet echt 'pro' over, dus ik vind het een redelijk verslag, maar niet echt goed ondersteund met full size picters, RAW niks getest, eigenlijk enkele 'point & shooters' die hun mening kwijtwillen...

Als je een camera echt aan de tand voelt, dan zorgt je voor ondersteuning met beelden, degelijke tests, alles m.a.w. ... en daar is Phil van DPREVIEW toch veel meer gedetaileerd.

AL bij al scoort ie goed, maar wat betekent dit. Ik weet niks meer dan ervoor ...

Aan de enkele paar beelden kan ik enkele dingen uitmaken die me uitermate bevallen :

- Zeer goede ruisonderdrukking, beelden zijn zeer ruisvrij tot aan 1600 iso en denkelijk zal ie iets beter dan de D100 scoren.

- De AF is evenredig en degelijk als de D100 en top notch, perfect in dit segment van de markt als PRO-sumer bodies.

- Vele instelmogelijkheden, direct via handige menus.

- Prima WB (voor zover gestest) en niet anders dan andere cameras.

- Typische Nikon kleuren (oef) en geen oversaturatie

- Het typische 'onmiddelijk klaar' Nikon gevoel, geen mSec wachten

- Het Nikon engineers idee : behoudt detail, kies voor de linkerhelft van het histogram (zoals D100) en dat vind ik alvast zeer goed, dus zelfde workflow zoals D100

Zijn er minpunten: tuurlijk, ook aan een 8000 $ kostende 1Ds, dus ook aan de nieuwe D70 zullen ruwe kantjes zitten (ik vind bv een geliefkoosde vertical grip niet terug in de opties) maar al bij al zal de camera (in mijn opinie) hééééél wat Nikon fans naar het digitale kamp overhalen, want een pak 'analogisten' hebben wss hierop gewacht, zoals ook bij Canon gebeurd is ...

Razendnieuwe zaken zijn ook niet echt aan de orde, wat mij enorm aanspreken zijn :

- flash syncro 1/500
                - RAW + Jpeg in twee aparte bestanden
                - Buffer ruimte en schrijfsnelheid
                - 1024-sensor
                - D100 batterij compatibiliteit
                - Nikons F-mount
                - I-TTL
                - 1/8000 (al is dit electronisch)

De rest zal stillaan wel aan de orde komen ...
                We kunnen weer lekker in discutie treden ...

Who's next ?

Comment

Working...
                X