Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

je mag ook niet vergeten dat voor canon de discussie crop - full frame anders is...

het argument voor een pro is : koop de langere lens gewoon.... de kwaliteit van full frame is beter dus waarom croppen...
    www.aeri-photography.be

Comment

Ik vind het verschil crop-fullframe overroepen.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
        Das gesproken Johan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Het zijn inderdaad meestal de mensen die zich een dure full frame kunnen permitteren die het verschil in kwaliteit zo super vinden...
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
            Het zijn inderdaad meestal de mensen die zich een dure full frame kunnen permitteren die het verschil in kwaliteit zo super vinden...
            Geef mij maar de kwaliteit van de 1D mk3 met de 70-200mm mk 2 .
            Last edited by Dirkske007; 31 oktober 2011, 21:16.

Comment

Noem één crop camera, die aan de iso van een FF kan komen?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

een crop sensor is voor natuurfotografen een goede zaak omdat daardoor bereik vergroot , ook vind ik het onvergeeflijk dat de nieuwe 1DX niet meer automatisch kan scherpstellen bij f8 , weeral een tegenvaller voor natuurfotografen !!
                Ik hoop echt dat er iets komt en dat mag in de vorm van een nieuwe 7d mark II zijn maar dan wel beter dan de huidige .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Noem één crop camera, die aan de iso van een FF kan komen?
                  1D mk4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                    1D mk4
                    Inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Bij vergelijken met een 7D is de factor wel belangrijker: de crop van mijn FF beeld op 1,6X sensorformaat is 8MP groot. En da's wel een serieus verschil, al zijn de FF pixels dan veel groter.
                      OK, maar ik moet achteraf kunnen kadreren, anders staat mijn onderwerp altijd in het midden van de foto. Bij vogels in vlucht kan je namelijk enkel het centraal scherpstelpunt gebruiken, en moet hij op all servo.
                      Jij gaat ervan uit dat je die cropcamera niet verder moet croppen. Hoe doe je dat dan?
                      Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                      een crop sensor is voor natuurfotografen een goede zaak omdat daardoor bereik vergroot .
                      Door bij een zelfde pixeldichtheid on camera de randen er reeds af te knippen heb je geen groter bereik. Je ziet je onderwerp alleen groter door je zoeker, heb ik me altijd laten wijsmaken. Als ik bijvoorbeeld op mijn 400 een 1.4 extender schroef krijg ik ook een gecropt beeld dat niet anders is dan als ik achteraf softwarematig zou croppen. Het enige nadeel van de ff zonder extender zou het kleiner zoekvensterbeeld zijn, maar met de onmisbare mogelijkheid om het kader achteraf te verplaatsen in het frame.
                      Last edited by Poza; 1 november 2011, 00:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                        ook vind ik het onvergeeflijk dat de nieuwe 1DX niet meer automatisch kan scherpstellen bij f8
                        Gebruik jij vaak lenzen die niet verder open kunnen dan F8? Je kan foto's maken op f/32, als je lens maximaal F4 is dan blijft die F4 voor het scherpstellen en pas bij het afdrukken gaat het diafragma dicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                          Gebruik jij vaak lenzen die niet verder open kunnen dan F8? Je kan foto's maken op f/32, als je lens maximaal F4 is dan blijft die F4 voor het scherpstellen en pas bij het afdrukken gaat het diafragma dicht.
                          Ik gebruik de 1D MKIII soms in combinatie met de 100-400 + 1,4x teleconverter, of de 300mm f4 + 2x teleconverter.
                          In dat geval zullen die combinaties geen AF meer hebben op de 1DX, maar wel op alle oudere 1D-modellen (alleen maar op het middenste AF-punt).
                          Dat is dus niet echt een vooruitgang als met teleconverters zou willen werken.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Niet meteen een alledaagse situatie natuurlijk. Blijft ook afwachten of in de realiteit de AF echt niet meer werkt. Ergens zal er een trade-off moeten worden gemaakt, als de AF beter wordt voor 95% van de gebruikers met als enige nadeel dat de lui met telescopen en teleconverters iets minder AF hebben dan vroeger (was toch al beperkt) dan lijkt me dat een goede beslissing.

Comment

Iemand die een 1Dx koopt zal hoogstwaarschijnlijk ook wel het budget hebben om een deftige lichtsterke tele te kopen . Geef nu toe, lenzen zoals een 100-400 , 300F4 enz zijn nu niet direct de meest geschikte in combinatie met extenders ( waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet gaat hé, maar alle omstandigheden moeten wel goed zitten om er iets van te maken...)
                              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Over de 1Dx kunnen we nog niets zeggen, omdat hij er nog niet is.
                                Eerst zien, en dan geloven is de boodschap.
                                De theorie mag dan O zo schoon zijn, de praktijk zal het moeten bewijzen.

Maar waar Canon naar toe wilt gaan is volgens mij het volgende :
                                De 1Dx zal de camera zijn voor mensen die grote budgetten willen spenderen aan lenzen, en ja ze wensen natuurlijk de verkoop stimuleren van lenzen door het gebruik van extenders aan banden te leggen.
                                Ze willen natuurlijk dat hun 200-400 (met ingebouwde extender) met zijn duur prijskaartje verkocht zal moeten worden. Daar zal dan de AF wel op werken.
                                Maar wanneer deze er werkelijk zal zijn is een heel ander verhaal.

De opvolger van de 5D MKII zal volgens mij ook een heel nieuw prijskaartje meekrijgen.
                                Denk maar aan 3000EUR en meer.

Watertanden naar de nieuwe 1Dx doe ik alvast niet. Ik hou het bij mijn 1DS MKIII, die levert schitterde plaatjes.

Comment

Working...
                                X