Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Uit medeleven met de nu al onpopulaire 1dx? Die heeft zijn prijs ook niet zelf gezet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      Inderdaad. Maar mijn punt is dat zaken die pakweg een paar weken terug nog als pluspunt van de 1D Mk IV werden aangehaald, nu reeds (voor iemand het toestel hier heeft gebruikt, laat staan vergelijkende resultaten zou hebben) als minpunt van diezelfde 1D Mk IV worden afgedaan... Snap je nu mijn punt?
      Ik snap het. De mensen hemelen het toestel al op hoewel ze het nog niet hebben getest.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Ik snap ook niet waarom Johan zegt schrik te hebben. Ik zou graag weten waaròm hij schrik heeft...
        Ik zou graag (ooit) een 2e hands 1D MIV hebben.

Mijn vrees is dat veel amateurs die een 1D MIV hebben, hun toestel langer gaan bijhouden ipv op de veel duurdere 1D X over te schakelen. En dat er zo minder 2e hands 1D MIV's vrijkomen.

Of anders worden er nog vlug veel nieuwe 1D MIV's gekocht zolang ze nog geproduceerd worden ...

Zou de IV nog naast de X geproduceerd worden ? Ik betwijfel het.

Er zijn amateurs die wel een 1D MIV hebben, nieuw gekocht, maar de 1D X is toch een andere categorie.

Mijn 1D MIII heeft 2e hands meer gekost dan een nieuwe 7D, maar ik heb nooit getwijfeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik snap het. De mensen hemelen het toestel al op hoewel ze het nog niet hebben getest.
          Inderdaad. En ook dat wat een paar weken geleden nog als heel goed werd omschreven, nu reeds (van voor de 1D X effectief op de markt is) wordt afgedaan als minpunt. Als zou de Mk IV nu plots een minderwaardig toestel worden.
          Ik gebruik trouwens nog gewoon de Mk II.
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

En nog een review.

Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

't is nu ook weer niet zoiets als het weer voor volgende zomer voorspellen hé; De grote contouren zijn ern, en het ahngt er dan net vanaf hoe ruisvrij bepaalde beelden zijn of hoeveel sneller en accurater de nieuwe AF dan wel is...

Ik was er als de kippen bij voor de 5DII, en ook zo bij de 70-200L2.8ISII, geen seconde spijt van gehad en achteraf bezien geen vergissing. En ja, ondertussen goedkoper, maar ik had hem dan toch maar zoveel sneller. Bovendien stond ik op het punt om een aankopp te doen, dus timing zat ook goed.

Deze? Zelfde verhaal, alleen heb ik nu tijd om te wachten op de prijsdaling en nog even te kijken wat de opvolger(s) van 5DII/7D wordt (worden)...
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Zou de IV nog naast de X geproduceerd worden ? Ik betwijfel het
                Nee, de 1Dx vervangt de 1DIV

Comment

Vind het wel een droom camera maar de prijs is een nachtmerrie. zeker als je bedenkt dat wat wij hier in euro's moeten betalen, betalen de amerikanen in dollars, zoals wel vaker het geval is. Vraag me af waarom, zijn de belastingen hier zo hoog of denken die bedrijven dat ze de europeanen het winstmarge moeten spekken??.......waarschijnlijk beide

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                    Vind het wel een droom camera maar de prijs is een nachtmerrie. zeker als je bedenkt dat wat wij hier in euro's moeten betalen, betalen de amerikanen in dollars, zoals wel vaker het geval is. Vraag me af waarom, zijn de belastingen hier zo hoog of denken die bedrijven dat ze de europeanen het winstmarge moeten spekken??.......waarschijnlijk beide
                    Invoer en BTW en dan heb je het grootste deel van het verschil wel gehad. Shipping naar de VS is over het algemeen ook goedkoper vanuit de asiatische landen.

Ik vind de prijs normaal eigenlijk. Het is nu eenmaal het topmodel en voor de 1Ds III betaalde je dit ook al. Bovendien is de japanse Yen enorm sterk op dit moment waardoor nieuwe introducties zeker een hogere adviesprijs in USD of EUR meekrijgen dan pakweg een jaar geleden.

De pro's die een pro camera kopen zullen niet wakker liggen van de prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                      Invoer en BTW en dan heb je het grootste deel van het verschil wel gehad. Shipping naar de VS is over het algemeen ook goedkoper vanuit de asiatische landen.

Ik vind de prijs normaal eigenlijk. Het is nu eenmaal het topmodel en voor de 1Ds III betaalde je dit ook al. Bovendien is de japanse Yen enorm sterk op dit moment waardoor nieuwe introducties zeker een hogere adviesprijs in USD of EUR meekrijgen dan pakweg een jaar geleden.

De pro's die een pro camera kopen zullen niet wakker liggen van de prijs.
                      Ja, shipping... hoeveel van die dozen geraken er in een 20 voet containertje denk je? Mag je nog 1000 tegenover 3000 € rekenen, dat komt dan op 2 of 6 € per toestel voor 500 toestellen in een container (en er kunnen er meer in hoor). Oh ... met luchtvracht? Allez vooruit, 10 of 30 €, of zelfs 50 €? Verantwoord nooit dergelijke verschillen. Da's gewoon policy, gemakzucht,... en prijs BTW incl. of sales tax excl. (komt vaak nog 7, 8, 9% of zo bovenop).

Effe samengevat:

BE: 6499 €, all in.
                      US: 6800 * 1,08 = 7.344 $ : 1,41599 = 5.186 €

En de Yen tov de EUR/USD? 107,29 tov 75,7698.... of 1,41599.
                      Een verschil van 20%, en gelijk ruim het bedrag dat je bij invoer vanuit de USA kwijt bent aan BTW, transport en evt. invoerrechten.

Blijft de adviesprijs versus werkelijke prijs (na een tijdje):
                      Bij BHphoto betaal je nu voor een 5DII body 2470 - 100 = 2370 USD * 1,08 / 1,41599 = 1.807,63 € terwijl je 'm hier hebt voor 1.730, 1809, 1829 € (cameranu, pixmania, konijnenberg). Een 5DII betaal je dus nagenoeg evenveel hier als in de USA. Canon USA heeft begin 2010 de dviesprijs van de 5DII verlaagd met 200 dollar tot 2499 dollar... en daar gaat dan nog een beetje af blijkbaar. Terwijl wij hier vertrekken van een hogere adviesprijs die effectief ontvangen wordt om na een tijdje een duik te maken tot 90% en verder te zakken naar 80% van de adviesprijs.

Conclusie: 't zijn de verdelers hier die in de lanceringsperiode een vette kluif pikken op de early adopters, en die nadien zakken tot op de 'wereldprijs'. Ze kunnen die lanceringsprijs handhaven omdat je bij import langer moet wachten op je toestel, en na veel rompslomp toch nog even veel betaalt. Wanneer daalt dat het snelst? Als de vraag stagneert, iets wat bij de 5DII niet het geval was.
                      Last edited by Yourt; 29 oktober 2011, 13:21.
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Terwijl wij hier vertrekken van een hogere adviesprijs die effectief ontvangen wordt om na een tijdje een duik te maken tot 90% en verder te zakken naar 80% van de adviesprijs
                        Ik heb nog nergens een adviesprijs in EUR gezien van Canon, maar sowieso kan je nu weinig zeggen over de echte toekomstige prijs van een camera die pas in maart leverbaar is. Als meerdere winkels stock gaan krijgen van dit toestel kan je pas vergelijken. Zie niet in waarom iemand nu een camera op voorhand gaat betalen 5 maand op voorhand, dat er een paar winkels dit ding al te koop zetten zegt niks over de europese markt in het algemeen. In de VS doen sommige winkels krak hetzelfde anyway.

Dat gezegd zijnde koop ik toch eerder spullen in NL en Duitsland dan Belgie, of het aan winstmarges of slechte efficientie hier ligt weet ik niet maar het verschil is meestal de moeite.

Ook kwestie van vraag en aanbod, als de verwachting is dat ze in het begin schaars zullen zijn. Harde schijven is juist hetzelfde, ik kocht 2 weken geleden 2 harde schijven van 2TB voor 68.90 per stuk in Belgie. In Duitsland stonden ze aan 59.90 maar niet de moeite om voor te rijden. Met de miserie in Thailand wordt er ineens gespeculeerd op een aankomend tekort. Dezelfde BE winkel verkoopt deze schijven nu aan 139.90
                        (In buitenland ook gestegen richting 125€)

Comment

Nog een bijkomende vraag : wat gaat de Euro in maart nog waard zijn
                          Maar dat is een vraag die eigenlijk niemand kan beantwoorden...
                          Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Hé Yourt, ge zit hier niet op t werk he .

Comment

Haha... neen, moet al genoeg rekenen.

Maarre...
                              Ik heb nog nergens een adviesprijs in EUR gezien van Canon, maar sowieso kan je nu weinig zeggen over de echte toekomstige prijs van een camera
                              daarom haalde ik de 5DII aan en daar zijn de adviesprijzen en de prijsevolutie van gekend. Kan je met andere toestellen ook doen, en da's steeds hetzelfde. Waarom zou dat met de 1Dx ineens anders zijn?
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                                Daar komt de sale-tax nog bij en die wordt nooit vermeld bij de prijs, niet zo hoog als de BTW maar toch......en er zijn streken zonder die belasting.
                                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                                X