Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Ik vrees dat je misschien beter een hulplijn had gebeld in plaats van extra seconden na te denken...
    ... nooit leuk als het nodig is zoiets uit te leggen ... de eerste letter van het cameramerk waarnaar ik verwijs, is een C en niet N , dus C.... Ds3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller
      ... nooit leuk als het nodig is zoiets uit te leggen ... de eerste letter van het cameramerk waarnaar ik verwijs, is een C en niet N , dus C.... Ds3
      Dan hoop ik voor uwe vriend dat ie die 70-200 nog niet op zijn body heeft proberen te vijzen, want dan zal 1 van de 2 naar de botten zijn.
      Het is trouwens een 1Ds M(ar)kIII. Had je 't onmiddellijk zo geschreven, dan was er geen misverstand.
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Had je 't onmiddellijk zo geschreven, dan was er geen misverstand.
        ... mijn repliek was gewoon als ludieke reactie bedoeld verder bordurend op de luchtige postings na U ... je kan van D3s ook Ds3 maken en dat kwam hier nu eenmaal goed uit ... ik weet uiteraard dat het 1Ds III is ... een beetje dichterlijke vrijheid was hier nodig ... nu is mijn ludiek bedoelde posting helemaal om zeep

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          En met een 50mm 1.4 G, 70-200VR en zo... kan 'ie toch beter een body hebben die inderdaad D3S noemt van het N-merk.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Dan toch weer een klein nadeeltje aan dit nieuwe superspeeltje, geen AF meer bij f8 KLIK
            Alhoewel, als je je dit toestel kunt permiteren het ook wellicht geen probleem zal zijn voor een lichtsterkere en/of langere lens

grts
            Sieg
            Bwa.... de 5DII is ook slecht qua AF zogezegd, dus zeker geen Tc op te plaatsen. Nu, ik gebruik die al eens met een 70-200 2.8 IS II icm de 2.O II extender. Gaat goed genoeg om rietzangers tussen het riet scherp te krijgen. En die werkt zogezegd op 8.0 ook niet meer. Heb eens een stack met 2.0 en 1.4 gezet, dus in totaal 8.0, en de AF deed het nog. Niks contactjes afplakken nodig (ook nog een optie in sommige gevallen).
            Zal dus nog allemaal te bezien zijn wat dat IRL doet.
            www.musicinframe.be

Comment

Dan hoop ik voor uwe vriend dat ie die 70-200 nog niet op zijn body heeft proberen te vijzen, want dan zal 1 van de 2 naar de botten zijn
              Mijn vriend is een Nikon man ... dus geen risico dat ie het op een 1DsIII monteert ... had (heeft ) een D80 als eerste DSLR ... een verjaardagscadeau van 10K is niet standaard he ... nu is ie sinds september op cursus om zijn oude liefde, zijnde fotografie, nieuw leven in te blazen ... in een ver verleden heel actief mee bezig geweest tot en met eigen doka ... nu is die doka een pc ... een hele verandering, zeker voor hem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                Bwa.... de 5DII is ook slecht qua AF zogezegd, dus zeker geen Tc op te plaatsen. Nu, ik gebruik die al eens met een 70-200 2.8 IS II icm de 2.O II extender. Gaat goed genoeg om rietzangers tussen het riet scherp te krijgen. En die werkt zogezegd op 8.0 ook niet meer. Heb eens een stack met 2.0 en 1.4 gezet, dus in totaal 8.0, en de AF deed het nog. Niks contactjes afplakken nodig (ook nog een optie in sommige gevallen).
                Zal dus nog allemaal te bezien zijn wat dat IRL doet.
                Beste Yourt,

U hebt bij gequote maar geeft er zelf een totaal andere draai aan, Ik heb nergens gezegd dat de AF van de 5DII slecht zou zijn, laat staan dat deze van de 1Dx niet goed genoeg zou zijn !!
                Het gaat hem gewoon om het feit dat op dit moment het enige toestel dat nog AF heeft op f8 de 1D MK reeks is en dat dit nu bij het nieuwe model zou wegvallen.

Uiteraard wel knap dat U wel nog AF heeft op f8 met uw 5DII, ik kan dat niet met men 7D maar wel met m'n 1D.

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

man man man, klein kinderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Beste Yourt,

U hebt bij gequote maar geeft er zelf een totaal andere draai aan, Ik heb nergens gezegd dat de AF van de 5DII slecht zou zijn, laat staan dat deze van de 1Dx niet goed genoeg zou zijn !!
                    Het gaat hem gewoon om het feit dat op dit moment het enige toestel dat nog AF heeft op f8 de 1D MK reeks is en dat dit nu bij het nieuwe model zou wegvallen.

Uiteraard wel knap dat U wel nog AF heeft op f8 met uw 5DII, ik kan dat niet met men 7D maar wel met m'n 1D.

grts
                    Sieg
                    Euh... ik heb jouw "F8 gaat niet werken, da's een minpunt" gequote. En ik vul aan met mijn ervaringen: ik heb een 5DII en daar wordt net hetzelfde van gezegd terwijl de ervaring me anders leert. Als dat al niet meer mag, alstublief zeg.
                    www.musicinframe.be

Comment

• Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                      Nu moeten we allemaal onze 1Dmk4 verkopen
                      Doen !!! Kan ik hem kopen .

6800 euro vind ik wat overdreven voor een hobbyist, maar een 2e hands 1D MIV in goeie staat voor 2500 a 3000 euro zou ik nog kunnen overwegen ...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        Euh... ik heb jouw "F8 gaat niet werken, da's een minpunt" gequote. En ik vul aan met mijn ervaringen: ik heb een 5DII en daar wordt net hetzelfde van gezegd terwijl de ervaring me anders leert. Als dat al niet meer mag, alstublief zeg.
                        U hebt gelijk.

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Nog even over die AF...
                          Misschien een domme vraag (maar toch hoop geen dom antwoord op te krijgen):
                          Wanneer gezegd wordt AF tot f/8, is dat ALTIJD zo? Dus ook wanneer je bv. een 50mm f/1.2 gaat dichtknijpen tot pakweg f/11 verlies je de AF? Of is er iets wat ik niet snap of verkeerd begrijp?

greetz,
                          Bart
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Nog even over die AF...
                            Wanneer gezegd wordt AF tot f/8, is dat ALTIJD zo? Dus ook wanneer je bv. een 50mm f/1.2 gaat dichtknijpen tot pakweg f/11 verlies je de AF? Of is er iets wat ik niet snap of verkeerd begrijp?

greetz,
                            Bart
                            Hiermee wordt de maximale lichtgevoeligheid van het objectief bedoeld (of combinatie objectief met extender), NIET met het diafragma op het moment dat je de foto neemt !!

Dit kan voor sommige natuurfotografen toch wel een nadeel zijn. Sommige gebruikten bvb de 500 F4 met de 2x extender, dus de maximale lichtgevoeligheid van deze combinatie is F8. Blijkbaar zou je dus je AF verliezen.

Ter info : een 1.4 extender verhoogt de max. lichtgevoeligheid of diagragma van een objectief met 1 stop. Een F4 lens wordt dus een 5.6. met een 2x extender wordt het max. diafragma verhoogd met 2 stops, dus dit wordt F8.
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Nog even over die AF...

greetz,
                              Bart
                              3-4 weken geleden heb je daar al een antwoord op gekregen. Een diafragma sluit zich pas tot de ingestelde waarde op het moment van afdrukken. Een te kleine MAX opening laat nooit genoeg licht door omdat die gewoon niet verder dan f/8 open kan. Een f/1.2 is gewoon open op f/1.2 tot je afdrukt, waardoor het AF-systeem altijd massaal licht binnen krijgt.

Stel je camera maar eens in op 1/15 (dan gaat het wat trager) en kijk eens in de lens wat er gebeurt bij het afdrukken, dan zie je dat met eigen ogen en moet je daar nooit meer aan twijfelen.

Wie manueel focuse met een split zoeker ervaart vaak hetzelfde probleem met trage lenzen in minder lichte situaties.

't Is heel knap van canon dat ze dat ooit voor mekaar gekregen hebben en onbegrijpelijk dat ze dat hebben laten vallen. Maar ja, voor maar 6500€ kan je niet alles willen he.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

• Ok, nu is het duidelijk. Het ligt in de lijn van wat ik dacht. Maar zeker zijn is beter dan vermoeden, hé...

Comment

Working...
                                X