Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuw (super) speeltje van Canon : 1 D x

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Dit is idd. een antwoord op de D3S... en zijn opvolger.
    Wacht tot Nikon de D4 aankondigt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
      Dat zou ik zo niet durven stellen, is het niet mogelijk dat Canon vanwege de gewenste hoge
      (verwerkings)snelheid van de camera het aantal pixels beperkt heeft?
      Dat is ook precies mijn gedacht. Compromis tussen snelheid en resolutie...Wel stevige prijs vergeleken met de 1D reeks...!

Comment

iso + 200.000 lijkt mooi ...
        denk wel dat full frame niet zo leuk is voor sportfotografen ... worden weer duurdere tele's ... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
          denk wel dat full frame niet zo leuk is voor sportfotografen ... worden weer duurdere tele's ... ?
          De moment om nog een 1D Mark IV te kopen. Die 1.3 factor is lekker meegenomen voor voetbal of wielrennen. Nikon mannen hebben allen 400 mee, wij kunnen met een 300. En de Mark IV blijft een dijk van een camera die ook 10 fps haalt.
          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Ziet er inderdaad een mooi nieuw duur speeltje uit, maar ik denk toch dat ik nog even verder ga doen met mijn 1ds MKIII en eerst nog enkele lensjes ga aanschaffen.
            Voorlopig nog gaan situaties gevonden die de 1ds niet aan kan. Ja, minder fps, maar daardoor nog niets gemist, zelfs niet bij actie fotografie.
            Om dan nog niet te spreken over de beeldkwaliteit dat de 1DS kan brengen.

Zal de 1Dx veel betere plaatjes kunnen schieten tov van de 1DSMKIII ?
            Nog enkele maandjes wachten om te gaan vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
              De moment om nog een 1D Mark IV te kopen. Die 1.3 factor is lekker meegenomen voor voetbal of wielrennen. Nikon mannen hebben allen 400 mee, wij kunnen met een 300. En de Mark IV blijft een dijk van een camera die ook 10 fps haalt.
              Ziet er naar uit dat het 1.3 formaat begraven is.
              Wie van de cropfactor wil gebruik maken zal nu naar 1.6 moeten.
              Geen nood, Canon zal hierin binnenkort een performante camera aanbieden met een navenante prijs.
              Geniale marketing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                Dat is ook precies mijn gedacht. Compromis tussen snelheid en resolutie...Wel stevige prijs vergeleken met de 1D reeks...!
                Ja, de prijs lijkt niet echt een compromis, toch niet voor mijn portemonee
                Het toestel is uiteraard ook niet voor mijn (amateur) gebruik bedoeld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                  Ja, de prijs lijkt niet echt een compromis, toch niet voor mijn portemonee
                  Het toestel is uiteraard ook niet voor mijn (amateur) gebruik bedoeld
                  amateurs moeten dus hun portefeuille ontwrichten door zowel een 7D voor sport en vogeltjes als een 5D voor landschappen en portretten te kopen. Zit niets anders op.
                  The Knight That Says Ni...kon

Comment

De specificaties zien er heel goed uit, behalve de prijs.
                    Voor mij was de 1D MKIII nog net haalbaar, en die zal ik dan ook nog wel een hele tijd blijven gebruiken voor actiefotografie (tenzij ik de lotto win).

Het is wel goed dat Canon eindelijk een nieuwe sensor heeft, want die van de 7D hebben ze ondertussen al in een heleboel andere toestellen gebruikt die in een lagere prijsklasse zitten.
                    Waarschijnlijk komt er dan later nog wel een ander model dat wat goedkoper is, met die nieuwe sensor.
                    Maar het is daarom niet nog zeker dat ze een nieuwe 5D gaan maken met minder pixels dan het vorige model.

18 megapixels is eigenlijk meer dan voldoende, zeker als de beeldkwaliteit op 100% beter is dan die van de 21 megapixels sensor van de 5D MKII (die is eigenlijk ook al heel erg goed, maar de nieuwe sensor zal waarschijnlijk weer wat beter worden).

Misschien zakt de prijs van de 1D MKIV binnenkort wel, of worden er wat meer tweedehands aangeboden, er zijn er altijd wel die meteen de nieuwste camera moeten hebben (ik heb met de aankoop van de 1D MKIII ook gewacht tot die wat goedkoper geworden was).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Nog niemand aan gedacht dat de 1D MKIV gewoon nog even zal meedraaien naast de 1Dx ....?
                      Lijkt me het meest logisch te zijn, 1D MK .. blijft 1D MK .. en 1Ds wordt 1Dx.

grts
                      Sieg

ps. prachtige specs maar voorlopig niet weggelegd voor mij vanwege de prijs, alhoewel de 1D MK IV ook op de markt is verschenen aan een belachelijk hoge prijs die toch redelijk snel gedaald is.
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Nog niemand aan gedacht dat de 1D MKIV gewoon nog even zal meedraaien naast de 1Dx ....?
                        Lijkt me het meest logisch te zijn, 1D MK .. blijft 1D MK .. en 1Ds wordt 1Dx.
                        Met 14 bps is dat wel een opvolger van de 1DMkIV die 10 bps haalt. Ze mikken duidelijk op de sportfotograaf die snelheid nodig heeft. Het enige wat mij kan overtuigen is een ruisvrije perfecte foto op ISO 3200 zoals Nikon het kan. Bij Canon 1DMkIV zit er te veel ruis in. Met een full frame moet dat kunnen. Maar je verliest dan wel milimeters t.o.v. de 1.3 factor. De prijs zal uiteindelijk wel in de buurt van de Mark IV liggen zeker, de 1Ds vervalt gewoon want die was al 21 MP en full frame.
                        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
                          Met 14 bps is dat wel een opvolger van de 1DMkIV die 10 bps haalt. Ze mikken duidelijk op de sportfotograaf die snelheid nodig heeft. Het enige wat mij kan overtuigen is een ruisvrije perfecte foto op ISO 3200 zoals Nikon het kan. Bij Canon 1DMkIV zit er te veel ruis in. Met een full frame moet dat kunnen. Maar je verliest dan wel milimeters t.o.v. de 1.3 factor. De prijs zal uiteindelijk wel in de buurt van de Mark IV liggen zeker, de 1Ds vervalt gewoon want die was al 21 MP en full frame.
                          ze mikken niet op sport of portret of wat dan ook, deze specs zijn voor professionele fotografen in eenderd welke tak van fotografie. En dat van die iso en donkere zaalsporten, ik zie hier geregeld hele mooie beeldjes van zaalsporten zonder veel ruis in. Als zij het kunnen waarom jij dan niet? En zoals voordien al gemeld, van crop naar FF zal een verlies aan mm'ers zijn. Hoe compenseer je dat. Ik wacht wel nog even op een 5D mkIII. Mitrailetteschieten is niet zozeer mijn ding, kan soms wel handig zijn.
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Effe reageren op wat ik lees (nadat ik het web afgestruind heb op zoek naar allerlei persberichten, links, technische berichten, nieuwsbrieven,...).

1/ de 1DIV gaat eruit bij release van de 1DX
                            2/ Een cropfactor van 1,3 is leuk, maar als je de 5DII cropt op evenveel pixels als de 1DIV, scheelt dat amper iets. Kom je bij de 7D terecht dus... net waar ze nu naartoe gaan precies.
                            3/ Als je alles bekijkt is dit toestel een D3S-killer (alle specs en functies lijken op die van de D3S, alleen telkens in de overtreffende trap: meer fps, meer RGB-AF, meer cross-points, meer AF points overall, meer ISO, meer knoppen, meer in camera editing, MEEEERRRR.... ). Dat was duidelijk hun target, en gezien de prestaties van de 5DII en 1DIV op hoge ISO ben ik er vrij gerust in. AF wordt afwachten, maar ze hebben er in elk geval hun tijd voor genomen om er mee boven te komen.
                            4/ De prijs? Tja, een D3S staat op een bekende site nu geprijsd voor 4.169 ipv 5.599 € en de D3X 6.509 ipv 7.999 €. Zelfde bij Canon met de 1DIV op 4.199 €. Top end spul voor top end prijs dus, onvermijdelijk.
                            5/ Een 5DIII zal wellicht verschijnen met als referentie de D3X, tenzij Nikon ineens naar de D4 tout court gaat? Ik zie momenteel 5DIII-8D/9D-1DX versus twee Nikonvarianten... een D4S tegenover de 1DX en een D800 met meer MP tegenover de 5DIII. Blijft Canon in het iets duurdere segment nog in cropland voor de liefhebbers, tenzij ze crop helemaal overboord gooien en we terug stilaan naar de good old 35mm beeldhoeken gaan. Enige wat ik daar aan betreur is idd. het cropeffect van 1,6 X.
                            6/ hoge framerate voor sport maar zogezegd helaas FF? Neen, dat meen je niet. Samen met die hoge ISO is dat voor indoor sport een luxe, en voor concerten ook (die staan ook niet allemaal stil hoor).
                            7/ Wachten op de Nikon D4? Ik kijk er naar uit, liefst aan een concurrentiële prijs.Worden we allemaal beter van. Alleen blijf ik met mijn arsenaaltje 2.8 en groter glas wel bij Canon. ;-P
                            Last edited by Yourt; 19 oktober 2011, 01:07.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

Comment

Nu moeten we allemaal onze 1Dmk4 verkopen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                De specificaties zien er heel goed uit, behalve de prijs.
                                Snap eigenlijk niet dat mensen over de prijs zeuren wanneer het over een top of the line pro toestel gaat. Kijk eens wat de 1Ds mark3 kost(te) dan is dit geen overdreven prijs.
                                Als je een pro body wil moet je er nu eenmaal voor betalen, dit zijn zeer low volume producten.

Comment

Working...
                                X