Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 60D versus Sony SLT-A65

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 60D versus Sony SLT-A65

60D versus A65 : zonder twijfel de A65 (veel snellere AF , 8tot10fps )

7D versus A77 : beide gelijkwaardig in veel opzichten ( grotere buffer voor de Canon, snellere AF voor de Sony )

EVF vd SLT reeks heeft enkele voordelen : je ziet door de zoeker onmiddellijk het resultaat vd belichting, groter dan een OVF (crop camera), voor macro kan je heel fel inzoomen (tot12x), waterpas
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Zonder hier dieper op de discussie EVF vs OVF te willen ingaan (de vraag van TS is intussen beantwoord, en de aankoop is gebeurd) toch nog even dit.
      Ik ben nog een van die dinosaurussen die een OVF verkiest boven een EVF.
      Wat de laatste zin van je post betreft: de 7D (niet de 60D) heeft een 100% OVF, je hebt waterpas, zowel in de viewer als via LV, en je kunt in LV flink (weet niet precies hoeveel, 10x misschien?) inzoomen. Niet direct mijn soort van fotografie, maar het kan.
      LV gebruik ik trouwens enkel voor opnames op statief.
      Voor Sony zijn we onlangs nog een ander nadeel tegengekomen: tethered shooting via b.v. Lightroom. "Men" (in dit geval Adobe) denkt helaas enkel maar aan de grote twee.
      En wat betreft combinaties van body's en lenzen. Ik heb geen idee hoe goed Sony en zijn lenzen vertegenwoordigd is in de LR3 database of in de DB van DxO.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik hoor nogal wat van Nederlandse Sonygebruikers over Lightroom 3...Ik neem aan dat zij ook de lensprofielen gebruiken. Ik dacht dat ze ook aanwezig waren voor Sony, maar ik kan me vergissen.

Nu, met de EVF heb je uiteraard 100 % 'dekking' (wie een betere vertaling weet voor het woord 'coverage' in het Engels, laat het me weten).

Het voordeel van deze EVF is dat je minder 'tunnelvisie' hebt, om het zo te zeggen. De vergroting van de zoeker van de A65 is 1,09 (crop factor 1,5). Die van de 60D en de 7D is 0,95 en 1,00 (crop factor 1,6).

Als je die vergrotingen deelt door de crop factors (anders kan je ze niet vergelijken - zo vergelijken ze de zoekers ook bij Dpreview.com), zie je dat de zoeker van de A65 een flink stuk groter is.

0,726 (bij de A65) vergeleken met 'maar' 0,625 (bij de 7D) en 0,593 (bij de 60D).
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          het verschil tss beide is dat de SLT een systeemcamera is en bijgevolg geen spiegel meer heeft die 'defect' kan geraken maar gevolg is wel dat je met een elektronische zoeker moet weten wat anders is.
          Is deze desinformatie ergens opgebaseerd of gewoon uit de duim gezogen. Een halfdoorlatende spiegel is en blijft een spiegel.

Daarbij lees ik altijd over kapotte sluiters en nooit over kapotte spiegelmechanismes(wat de Sony niet heeft).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

je hebt een superlens, je kon geen verkeerde keuze maken voor je camera en dat heb je dan ook niet gedaan. Geen ander fabrikant heeft zo'n lens denk ik, toch??
            Last edited by aras; 16 oktober 2011, 00:41.

Comment

Proficiat met uw aankoop. Dat is uitstekend materiaal. Nu nog de foto's...

Comment

Hartelijk dank iedereen! Deze namiddag trek ik er op uit met de kids, camera testen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                  je hebt een superlens, je kon geen verkeerde keuze maken voor je camera en dat heb je dan ook niet gedaan. Geen ander fabrikant heeft zo'n lens denk ik, toch??
                  Ik dacht dat Nikon ook een 17-55 had, en Sony heeft een 16-50...Beiden zijn ook heel goed bij mijn weten.
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                    Ik dacht dat Nikon ook een 17-55 had, en Sony heeft een 16-50...Beiden zijn ook heel goed bij mijn weten.
                    OK..maar de teerling is al geworpen!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      OK..maar de teerling is al geworpen!
                      grt,bouk.
                      De teerling is blijkbaar geworpen omdat enkel mensen met een Canon de eerste waren om te reageren zonder iets zinnigs te zeggen over de A65 waar uiteraard nog niet veel over geweten is aangezien die nog zo nieuw is...

Canon breads Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                        De teerling is blijkbaar geworpen omdat enkel mensen met een Canon de eerste waren om te reageren zonder iets zinnigs te zeggen over de A65.....
                        das waar maar:
                        tussen s,Hertogenbosch en Tilburg)(.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

De teerling is blijkbaar geworpen omdat enkel mensen met een Canon de eerste waren om te reageren zonder iets zinnigs te zeggen over de A65 waar uiteraard nog niet veel over geweten is aangezien die nog zo nieuw is...
                          .....

Comment

Canon breads Canon
                            flauwekul en typisch underdog-gedoe wat sony betreft, terwijl dit helemaal niet nodig is..

TS weet heus wel wat haar voorkeuren zijn, en of dat nou canon, nikon of sony is, maakt geen hol uit..

komop! niet te flauw zijn he?

wat je hier neerpent is typisch fanboy-gedoe, terwijl het verder qua merk niets uitmaakt.. we gaan toch niet lopen zeggen dat het de schuld is van canoniens he, dat TS een canon gekocht heeft zeker?

sony slt´s + NEX staan hun mannetje daarom wel, sony heeft zichzelf allang bewezen, dus dat huilie-huilie gedoe is echt nergens voor nodig..
                            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                              TS weet heus wel wat haar voorkeuren zijn, en of dat nou canon, nikon of sony is, maakt geen hol uit..
                              Dat is net wat ik bedoel...de TS weet net niet wat haar voorkeuren zijn, vandaar dat ze advies vraagt Als er dan reply's bijzitten over "met een Sony over straat lopen", ben ik het dan die flauw doet?

Comment

Dat is net wat ik bedoel...de TS weet net niet wat haar voorkeuren zijn, vandaar dat ze advies vraagt Als er dan reply's bijzitten over "met een Sony over straat lopen", ben ik het dan die flauw doet?
                                die quote van met een sony over straat lopen was idd ook flauw..
                                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Working...
                                X