Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lichtmeting D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: lichtmeting D90

    Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
    Zelf heb ik ook sinds kort een D90.

    Op de A-stand: Zowel op het scherm als in de zoeker komt die lichtmeter pas tevoorschijn als ik flits aanzet, of als ik de (onder/over)belichting aanpas.
    Op de M-stand: Continue aanwezig.
    (Kortom het hoort er wel te staan)!

    In het menu zijn wel degelijk een aantal opties voor de weergave in de zoeker.
    Persoonlijke instellingen --> d2 --> Rasterweergave in zoeker (zet is aan, doet die het wel?)
    --> d4 --> zoekerwaarschuwing (haal je SD kaart er uit; geeft de zoeker dat weer?)
    --> d11 --> flitswaarschuwing (en focus vervolgens in een relatief donkere ruimte)

    Succes!
    wel al die instelingen staan zo, als er geen SD in zit zie ik dat in de zoeker ja, maar flitswaarschuwing niet (d2 werkt ook)

    Comment


    • #17
      Re: lichtmeting D90

      In de A-stand heb je ook geen lichtmeter ndig want die staat altijd op '0', behalve als over- of onderbelichting(uit de range) is, dan wordt hi of lo weergegeven.

      Draai je in A aan het voorste wiel dan blijft de belichting hetzelfde, dat geldt voor S bij het achterste wiel. Wil je hier(A, S en P) de belichting aanpassen, dan zal je er + of - EV in moeten stellen en dan komt er een anders belichte foto uit.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: lichtmeting D90

        Ik heb zo'n idee dat je zwarte balkje onderin de zoeker inderdaad gewoon weggevallen is. Is het zwarte balkje wel gewoon te zien?

        Die andere waarschuwingen staan namelijk boven het zwarte balkje.

        Even wegbrengen dus...
        Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

        Comment

        Working...
        X