Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degelijke DSLR voor Video

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Degelijke DSLR voor Video

    Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
    Af, met filmen zoals llonavo het nodig heeft is out of question, dat is al honderd jaar zo en zal niet veranderen. 77 heeft geen 24p heb ik begrepen?? mogelijk wil sony ervoor zorgen dat je dan hun fs100 moet kopen voor 5000 euro+-. Wat ook belachelijk goedkoop is voor wat het biedt.
    Ik wil je wel eens handmatig zien scherpstellen op een snel bewegende auto, een vliegtuig, een motor op een circuit,...Om maar iets te zeggen . Ik ken niet veel van filmen, maar wat ik wél weet is dat ik toch liever AF zou hebben bij dergelijke onderwerpen . Bij statischere scènes kan je uiteraard zelf gaan scherpstellen, maar in die andere gevallen ?

    Enne, de A77 biedt wel degelijk 24p (in de gebieden waar NTSC van toepassing is), en 25p (in de gebieden waar PAL gebruikt wordt).

    't Enige nadeel aan de A77 is dat je geen (phase-detection) AF meer hebt als je niet wide-open wil werken...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #17
      Re: Degelijke DSLR voor Video

      .. waarom zou je kiezen voor een DSLR en niet voor een Camcorder? Dat het populair is ça va, maar toch. Zelf sta ik ook op het punt om of een DSLR, Canon 5D/7D of een semi pro HD camcorder aan te kopen. Ik heb de indruk dat als ik kies voor een Pro DSLR nog steeds te kort zal komen in functies en mogelijkheden wat het filmen dan betreft. Ik zelf ben vnl bezig met natural history/ wildlife en verslind momenteel de ene na de andere review om er aan uit te raken. Enkele pro's (oa BBC en IAWF members) in het vak wezen me meteen zonder twijfelen op de 5D of de 7D. Die hebben dan wel enorm geïnvesteerd audio aparatuur, je kunt niet zonder met die DSLR's, lenzen en rigs. En steken meer tijd in de nabewerking dan in het filmen zelf.

      Groet,
      "Why fake it, when you can create it"

      Comment


      • #18
        Re: Degelijke DSLR voor Video

        Ik heb zopas een speelfilm gemaakt met Canon 5D.
        T.o.v. een videocamera is dat niet gemakkelijk geweest. De dieptescherpte is zeer mooi maar erg moeilijk om scherp te houden. Besef dat je een viewfinder nodig hebt en liefst ook een monitor. Geluid hebben we afzonderlijk met videocamera opgenomen.
        Follow Focus is ook wenselijk en niet goedkoop.
        http://www.stich.be

        Comment


        • #19
          Re: Degelijke DSLR voor Video

          Ik dacht dat het onnodig was om te zeggen dat in een artistieke opleiding in film en video, autofocus bij film natuurlijk even relevant is als de kleur van je statief. Meer nog dan bij foto, wordt je beoordeeld waarop, hoe en op welke manier je focust in je filmproject.

          Dat volledig overlaten aan een hit & miss AF sensor is natuurlijk van de pot gerukt.
          We kunnen dus de discussie rond AF degelijkheid tussen bodies redelijk skippen en concentreren op wat telt: ergonomie, prijs, lenscompatibiliteit en aanbod van snelle primes, beeldkwaliteit, scherptediepte...

          Als kleine scherptediepte problematisch is, bijvoorbeeld bij veel actie, hanteer je gewoon een hd camcorder voor de moeilijke scenes. En in post processing lijm je de twee verschillende beelden naadloos in elkaar qua kleur, toon, contrast etc..

          Comment


          • #20
            Re: Degelijke DSLR voor Video

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            ...Als kleine scherptediepte problematisch is, bijvoorbeeld bij veel actie, hanteer je gewoon een hd camcorder voor de moeilijke scenes. En in post processing lijm je de twee verschillende beelden naadloos in elkaar qua kleur, toon, contrast etc..
            Dat gaat niet echt lukken want er is echt een zeer groot verschil.
            http://www.stich.be

            Comment


            • #21
              Re: Degelijke DSLR voor Video

              @ axat, welk materiaal is gebruikt voor de producties die vermeld staan op jouw webpagina ? En wat is jou mening ivm het gebruiken van een DSLR vs een camcorder?

              Mvg,
              "Why fake it, when you can create it"

              Comment


              • #22
                Re: Degelijke DSLR voor Video

                Oorspronkelijk geplaatst door Galileo Bekijk bericht
                @ axat, welk materiaal is gebruikt voor de producties die vermeld staan op jouw webpagina ? En wat is jou mening ivm het gebruiken van een DSLR vs een camcorder? Mvg,
                Voor speelfilm (45 min): 12 draaidagen
                DSLR Canon 5DII 35-70 2.8 en 70-200 2.8 lenzen
                Zacuto viewfinder - Zacuto follow focus
                AVTec High Definition monitor
                Ik werk af en toe met allerlei gehuurde broadcast videocamera's en dat beeld is minder mooi maar veel gemakkelijker om op te nemen.
                De Canon 5DII gebruik ik beroepshalve ook voor foto-opnames.
                Dat is dus dubbelgebruik en kost maar een fractie van wat ik vroeger moest betalen.
                http://www.stich.be

                Comment


                • #23
                  Re: Degelijke DSLR voor Video

                  Oorspronkelijk geplaatst door IlonaVO Bekijk bericht
                  Ik gebruik al een paar jaar de Nikon D5000 voor fotografie, maar ben op zoek naar iets degelijkers voor video-opname waar ook externe audioapparatuur op kan aangesloten worden. Ik studeer momenteel aan de filmschool Narafi en daar zijn DSLR's erg populair. Welke DSLR camera zouden jullie aanraden voor video-opname? Een Nikon D3 of Canon 5D ligt buiten het budget. Ikzelf had de Canon 7D op het oog, maar ik kan altijd tips gebruiken!
                  De Canon 7D is zeker een uitstekende camera: let wel dat je de juiste lenzen gebruikt want het is een "crop"camera. Dus een Canon lens 24-70 2.8 heeft op die camera minder groothoek ong 35mm denk ik. De beelden vergeleken met de Canon 5DII en ik zie geen verschil.
                  Last edited by axat; 9 oktober 2011, 20:06.
                  http://www.stich.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Degelijke DSLR voor Video

                    Nou degene die de vraag heeft gesteld heeft blijkbaar afgehaakt
                    Er wordt geen Af gebruikt met filmen en idd kunnen we die gedeelte echt overslaan. Huwelijk, familiefilmpjes en documentaires worden vaak met camcorders gemaakt met af en die werken ook prima. Bij speelfilms en dergelijke manieren van filmen heb je meestal een figuur wier baan het focussen is ( focuspuller) en die is dan de af en die zijn erg goed en zullen ook op een vliegtuig kunnen focussen.

                    Zoals al vermeld is deze manier van filmen sinds de 5d ineens belachelijk goedkoop geworden en vandaar de populariteit.
                    Als we maar een 5d konden krijgen met stabilisatie in de body alle andere problemen zijn oplosbaar ( geluid, moire, aliassing etc). Sony had het kunnen doen maar weigert dat te doen in de nabije toekomst.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Degelijke DSLR voor Video

                      even offtopic hier als dat is toegestaan (ik zie dat de topic starter op het onderwerp niet verder ingaat) Ongetwijfeld heeft iemand van jullie ook meer ervaring met alle benodigde 'gear' voor het filmen. Rigs, follow focus dan (want af zit er inderdaad niet in), mattebox en misschien nog belangrijker het opnemen van de audio.. Hoe stel ik het best een "basis"set samen die niet 'extreem' duur is, en mij toch toelaat om te experimenteren met film. Met als doel in de toekomst te kunnen werken aan een nature/wildlife en history docu's? Ik heb het nu even niet over lenzen/body's etc. Ik ben op de hoogte van de verschillende populaire merken voor het betreffende materiaal, maar graag eens uw mening.
                      "Why fake it, when you can create it"

                      Comment

                      Working...
                      X