Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hasselblad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hasselblad

    Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
    .....*KLAK*
    dat is een heerlijk geluid hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Hasselblad

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Beetje lichtmeter is niet veel kleiner dan beetje compactcamera. En op een lichtmeter heb je geen LCD scherm waar je je beeld kan zien..

      Je 5D of D3 camera meesleuren is natuurlijk onnozel, maar iets kleins is veel handiger en juister te beoordelen dan een lichtmeter.
      Ik heb deze -met schermpje- werkt prima en zeer nauwkeurig!

      Comment


      • #18
        Re: Hasselblad

        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        En op een lichtmeter heb je geen LCD scherm waar je je beeld kan zien
        Ewel, heb je dan geen vertrouwen in je lichtmeter?
        't is één van de meest failsafe apparaten in mijn arsenaal, en slimmer dan de fotograaf.

        G
        fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
        Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

        Comment


        • #19
          Re: Hasselblad

          Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
          Ewel, heb je dan geen vertrouwen in je lichtmeter?
          't is één van de meest failsafe apparaten in mijn arsenaal, en slimmer dan de fotograaf.

          G
          Ja, maar ik zie ook graag wat de lichtmeter dénkt wat de goeie belichting is. Geen enkele lichtmeter voelt aan wat de fotograaf wilt. In een studio is dat allemaal geen probleem, daar is het licht volledig onder jouw controle en voorspelbaar. Maar buiten, felle zon, donkere schaduw, tegenlicht... dan zié ik liever een potentiële schets van het licht, vooraleer ik een beeld van mijn rolletje met 12 filmpjes gebruik en kan ik perfect aanpassen naar mijn voorkeur.

          Comment


          • #20
            Re: Hasselblad

            Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
            Ja, maar ik zie ook graag wat de lichtmeter dénkt wat de goeie belichting is. Geen enkele lichtmeter voelt aan wat de fotograaf wilt. In een studio is dat allemaal geen probleem, daar is het licht volledig onder jouw controle en voorspelbaar. Maar buiten, felle zon, donkere schaduw, tegenlicht... dan zié ik liever een potentiële schets van het licht, vooraleer ik een beeld van mijn rolletje met 12 filmpjes gebruik en kan ik perfect aanpassen naar mijn voorkeur.
            Een apparaat voelt nooit iets aan. Met kennis als fotograaf heb je onder alle lichtomstandigheden, dus ook buiten je belichting onder controlen. Meten is weten.

            Comment


            • #21
              Re: Hasselblad

              Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Een apparaat voelt nooit iets aan. Met kennis als fotograaf heb je onder alle lichtomstandigheden, dus ook buiten je belichting onder controlen. Meten is weten.
              Daarom gebruik ik liever een externe lichtmeter(spot of invercone) dan een histogram. Een histogram is een kwantitatieve analyse dat mij niets over compositie en 'ambiance' verteld.

              YMMV Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #22
                Re: Hasselblad

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Een histogram is een kwantitatieve analyse dat mij niets over compositie en 'ambiance' verteld.

                YMMV Nerdi
                en dat vergelijken met wat jij over compositie en ambiance weet is in moeilijke omstandigheden nuttig. Een histogram is zoals een waterpas: heeft altijd gelijk en er valt niet mee te klappen. Betekent dat dat je er rekening mee moet houden? Beide helpen in kritische omstandigheden, maar als je zegt, 'zo wil ik het' leg je ze gewoon naast je neer, hoe waardevol de meting ook is.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: Hasselblad

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Een apparaat voelt nooit iets aan. Met kennis als fotograaf heb je onder alle lichtomstandigheden, dus ook buiten je belichting onder controlen. Meten is weten.
                  Meten is weten, zien is nog beter. En sneller.

                  Comment

                  Working...
                  X