Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik stel me voor en stel een vraag ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ik stel me voor en stel een vraag

    mja, ik weet dat dit een hobby is dat HEEEEEEEEL duur kan worden, ik ben momenteel een beginner, en zal natuurlijk de nodig ervaring moeten opdoen alsook veel lezen en leren, ik ben eventueel van plan een cursus te volgen ook in de toekomst en heel wat tutorials te lezen/doen sit is echt iets waar ik me volledig wil insmijten.

    maar momenteel in de komende 2/3 maanden is 700 euro mijn absolute budget.

    ik veronderstel dat de 18-55 IS lens de kitlens (die men hier bedoeld) is?

    ik ga eens navragen welke lenzen mij vriend en moeder juist hebben.

    Comment


    • #17
      Re: Ik stel me voor en stel een vraag

      Koop een nikon dan kan je stoefen tegen je moeder dat je foto's mooier zijn

      Comment


      • #18
        Re: Ik stel me voor en stel een vraag

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Koop een nikon dan kan je stoefen tegen je moeder dat je foto's mooier zijn
        Ja. Dan ben je de zoveelste Nikon fotograaf die huilend op zijn mamma roept. Ga
        gewoon voor een Canon 500D of een 550D, koop je daar een kitlens bij en oefen en leer.
        Na verloop van tijd wijst het zich dan vanzelf uit wat je wel of niet nodig hebt. Statief,
        Macrolens, telelens, of gewoon een prime.
        Alles kan en je weet pas waar aan je begonnen bent als je al blut bent.

        Comment


        • #19
          Re: Ik stel me voor en stel een vraag

          HAHAHAHA

          Comment


          • #20
            Re: Ik stel me voor en stel een vraag

            Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
            Koop een nikon dan kan je stoefen tegen je moeder dat je foto's mooier zijn
            Nikon,canon of sony wat doet het er eigenlijk nog toe....als je een deftige instapbody koopt met een mooi objectief erop(zie lichtsterk) zoals bv de Tamron 17-50mm 2.8f ben je al een heel eind verder....
            Als je voor canon gaat zou ik een 50D aanprijzen....toch wat meer body qua houvast dan de 550D en 600D vind ik...moest je voor Nikon kiezen dan zou ik de D90 nemen plus de Tamron 17-50mm 2.8f erop bij beiden. zo heb je toch een mooie groothoek en wat bereik maar vooral lichtsterk over de hele lengte.

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: Ik stel me voor en stel een vraag

              Sorry Had net gelezen dat de TS een budget had van 700 euro...ja dan kunt ge inderdaad beter starten met een instapmodel zoals 550D.

              sorry voor dubbele post

              grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment

              Working...
              X