Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste dslr, D90 of D5100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: eerste dslr, D90 of D5100

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen heb ik toch besloten voor de D5100 te gaan.. Nog even naar mediamarkt geweest & die ligt me lijk toch iets beter in de hand.

Sowieso, beide camera's zien er top uit dus een 'foute' keuze bestaat veronderstel ik niet..

Merci voor alle reacties, en nog veel fotoplezier!!

Sven

Comment

Amuseer je met je keuze, je zal het zeker niet beklagen
      Nikon D5100 + 18-105mm VR
      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Een foute keuze bestaat zeker niet!

Veel plezier ermee & laat even weten hoe die bevalt! (Ik sta zelf ook nog steeds voor de keuze )
        Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

Heel veel plezier met de 5100

Paar maanden terug stond ook ik voor de keuze en heb dezelfde keuze gemaakt.
          Tot nu ben ik uiterst tevreden!
          D5100 + 18-105 VR

Comment

Heel veel plezier met je keuze. Zeker niet verkeerd. Bovendien kun je nu nog dromen van
            die prachtige D90.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pepijn Bekijk bericht
              Een foute keuze bestaat zeker niet!

Veel plezier ermee & laat even weten hoe die bevalt! (Ik sta zelf ook nog steeds voor de keuze )
              moest je nog steeds niet gekozen hebben: ik had hem nog niet direct besteld, en blijkbaar staat hij ondertussen al 40€ goedkopen op cameranu? (gisteren was het -30€, vandaag weer -10€ )

heb hem eigenlijk pas binnen 4 weken nodig, dus misschien nog een week of 2 wachten

Comment

Pff, denk je de knoop doorgehakt te hebben, krijg je zoiets :P
                Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

Toen ik 3 jaar geleden mijn D90 kocht, wist ik nog niets van ingebouwde AF-motor of wat dan ook.
                  Enkele maanden later kocht ik extra lenzen (50mm 1.8, 85mm 1.8) en gelukkig bleken deze te werken.
                  Later kocht ik een flits bij en bleek dat ik die op afstand kon triggeren.
                  Ik stelde mijn camera altijd in mbv het bovenste schermpje, wist ik veel dat op veel camera's dit niet aanwezig was.
                  Ik fotografeer veel concerten met iso-waarden 1600 of zelf hoger, met meestal nog een aanvaardbaar ruisniveau.
                  Voldoet dit als extra uitleg bij: "ik ben heel tevreden met mijn D90"?

Ivm. jpeg of raw: vroeger gebruikte ik RAW+JPG maar ik heb ondervonden dat je de beste foto's toch al is het maar een kleine nabewerking geeft, zodat ik ondertussen enkel nog Raw gebruik. Ik weet niet van Windows verkenner, maar in Bridge kun je raw-bestanden gewoon bekijken zonder extra jpg-omzetting.
                  Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                    Omdat ik toch geen lenzen had is de focusmotor voor mij onbelangrijk, ook al omdat ik voor zo'n zaken liever niet tweedehands koop.
                    Er zijn nog steeds lenzen, die niet in AFs zijn verschenen, weliswaar niet de standaard lenzen, maar toch welenige leuke: 85/1.8, 80-400, DC lenzen en nog wel meer denk ik.

Niet kopen van 2de hands is diefstal uit eigen portemonaie.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                    X