Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's getrokken door canon 550D/1100D of Nikon D90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Foto's getrokken door canon 550D/1100D of Nikon D90?

Ik zou zo geen keuze maken door foto's te bekijken , de kwaliteit van de foto's hangt ook af van de fotograaf ik ben zelf een beginner dus mijn foto's kan je niet vergelijken met foto's die genomen zijn door mensen met ervaring .Ik heb een EOS 550D .

Comment

Hier kan je foto's vergelijken die in dezelfde omstandigheden genomen zijn en met dezelfde lens (Sigma 70mm/2.8 macro). Kies je camera en ga naar 'samples'.
      Last edited by alex606; 5 oktober 2011, 16:12.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Het grootste verschil zal hem niet in de camera's zitten maar in de lenzen die gebruikt zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Indien je foto's van die 3 camera's wil zien om de beslissing te nemen dewelke je wil aanschaffen, dan moeten dat identieke foto's zijn, d.w.z. met elke camera van hetzelfde onderwerp een foto maken, met dezelfde lens (wat al moeilijk wordt gezien het om 2 verschillende merken gaat, tenzij er een Sigma lens of zo wordt gebruikt), onder dezelfde lichtomstandigheden en met dezelfde camera instellingen. En dan spreken we nog niet over de eventuele nabewerking die erop is gebeurd...
          kan ik inkomen als je beeldkwaliteit wil vergelijken. Met de gedachte van controleerbare omstandigheden denk ik al vaak aan studio met flitslicht. Alle camera's die de voorbije 5 jaar van de band rolden doen het fantastisch onder flitslicht en in studio-omstandigheden.

Ik zou vooral willen vergelijken hoe gemakkelijk je met een camera fotografeert als de omstandigheden niet volledig manipuleerbaar zijn. Ik denk dan aan AF systemen, condities waarin men een camera al dan niet uit de tas durft halen, mogelijkheid om met dedicated buttons op de knip belangrijke instellingen te veranderen. Dan kom je in de situatie waarin de D90 en D3100 eigenlijk dezelfde kwaliteit had kunnen afleveren, maar je met de D90 de foto hebt kunnen maken, terwijl de kans al voorbij was toen je met je D3100 bezig was de AF modus van single op continuous te zetten.

Ik geef gerust een MP of 4-5 en 2 stops hoge ISO op voor een camera die ik in de regen uit mijn tas durf halen en in een knip van AF-C naar AF-S kan switchen of via de functieknop matrix- en spotmeting kan wisselen om mijn belichting beter te krijgen of ... Beeldkwaliteit is tegenwoordig ook bij instappers dik in orde, maar dat betekent nog niet dat je de foto gaat kunnen maken. Dat laatste is de reden waarvoor mensen het x-voudige aan betere bodies besteden.

en dat van die lenzen... ik zou een camera met een merkeigen lens testen. Over het algemeen zijn die toch beter dan de 3rd partijlenzen en de keuze voor een systeem mag mee bepaald worden door de kwaliteit van de lenzen die dit of dat merk of systeem levert.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            effe idd een bedenking!

op foto's afgaan kan inderdaad tot ontgoocheling lijden!
            Jazeker, dat leidt geen tweivel!

Comment

Hierbij enkele foto's, kies gewoon A, B of C dan zeg ik straks welke het waren

A

B

C
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

A Kodak DCS Pro 14n
                B Fuji S2 pro
                C Fuji S1 pro

Last edited by LesC; 6 oktober 2011, 09:39. Reden: Foto's uit quote gehaald, geen herhaling!
                Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Working...
                X