Ik ben in het bezit van een EOS 40 D. Deze bevalt zeer goed vooral voor sportfotografie. Echter voor concertfotografie zou ik er een Body bij willen hebben die minder korrel produceert bij hogere ISO waarde (40 D presteert nog redelijk bij 1600 ASA maar ik moet soms hoger). Als ik nu kijk naar bijv. een EOS 550 D dan kan deze hogere ISO waarden aan dan mijn 40 D. De vraag is echter hoe het dan met de korreligheid zit. Presteert de nieuwere 550 D welke in principe minder hoog staat dan de 40 D maar wel weer van een nieuwere generatie is beter wat betreft korreligheid op 3200 ASA?
En hoe zit het met de oude 5 D Mark 1 welke nog wel 2e hands verkrijgbaar is. Kan ik hiermee een beter resultaat halen wat betreft korreligheid dan mijn 40 D?
Of is een nieuwe 60 D de aan te schaffen camera voor concertfotografie? (Een nieuwe 5D Mark 2 komt boven mijn budcet).
En hoe zit het met de oude 5 D Mark 1 welke nog wel 2e hands verkrijgbaar is. Kan ik hiermee een beter resultaat halen wat betreft korreligheid dan mijn 40 D?
Of is een nieuwe 60 D de aan te schaffen camera voor concertfotografie? (Een nieuwe 5D Mark 2 komt boven mijn budcet).
Comment