Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een olympus E PL3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Waarom een olympus E PL3

    is dat dan een 1.5 lens

    Comment


    • #17
      Re: Waarom een olympus E PL3

      Past die bajonet dan niet op een PL3, ik zag ze toch staan bij kamera express (eqv. 14-28mm) staat er Demonstratie klaar, de Olympus De ZUIKO DIGITAL 7-14 mm!
      Alle Four-Third lenzen van Olympus zijn bij ons op voorraad om te bekijken en uit te proberen. Ook verhuur van de objectieven is mogelijk
      Last edited by koen1950; 21 september 2011, 08:57.

      Comment


      • #18
        Re: Waarom een olympus E PL3

        Er is nog eentje die iets hoger is in rang de olympus E P3 kost wel zo een 200 euro duurder

        Comment


        • #19
          Re: Waarom een olympus E PL3

          F/T lenzen moeten met een F/T->MFT adapter op een PEN of een G maar dan werkt alles.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Waarom een olympus E PL3

            ok daar weet ik ook niet alles van en passen die dan wel op een refles van olympus bv E450

            Comment


            • #21
              Re: Waarom een olympus E PL3

              Waarom? Weet ik niet!
              Ik moet zeggen dat ik verrast ben v/d beeldkwaliteit.
              En dan met een standaard objectief.
              In gebruiksgemak is het omslachtig, voor iemand die met een semi-prof dslr werkt.
              Beedkwaliteit en snelheid...
              Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

              Comment


              • #22
                Re: Waarom een olympus E PL3

                Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden een E-PL1 met kitlens gekocht als eerste fototoestel. Al snel ben ik ook begonnen met oude lenzen te kopen en die met adapters te gebruiken op dit toestel. Dit was meestal wel goed genoeg.

                Nu na die 1,5 jaar ben ik al wat verder gevorderd en doe ik van tijd tot tijd aan portretfotografie of vraagt er mij eens iemand om foto's te maken en daar laat het M43 formaat toch wel wat steekjes vallen.

                Voor portretfotografie in de studio is de AF veel te traag (zou nu opgelost moeten zijn) en zeer slecht bij weinig licht. Dit geeft dus vaak ongemakkelijke momenten als je met iemand in de studio staat. Een tweede zaak die mij begon tegen te steken is het gebrek aan deftige lichtsterke lenzen en de prijs van de lenzen. Daar ik graag met weinig DOF werk was ik aangewezen op de oude handmatige lenzen zoals de 50mm 1.4.

                Daar ik niet overtuigd ben dat hier snel verandering in komt heb ik me voor het serieuzere werk een tweedehands Nikon D90 met 17-50mm 2.8 lens en telelens gekocht en ben zeer tevreden over de meerwaarde van een dergelijk toestel. Voor €400 minder heb ik nu een toestel waar ik veel meer mee kan dan met de E-P3 (wat ik eerst wou kopen).

                Voorbeeld van het prijsverschil van de lenzen:

                Nikon 35mm 1.8 komt overeen qua brandpuntafstand en DOF met de Panasonic 25mm 1.4. Prijzen: €150 t.o.v. €600...
                Last edited by benbammens; 10 oktober 2011, 12:46.
                www.benbammens.be

                Comment


                • #23
                  Re: Waarom een olympus E PL3

                  Ik zal een E-PL3 waarschijndelijk kopen maar met een andere lens. Liever nog de body alleen maar die verkopen ze blijkbaar niet.
                  En waarom een PL3, eenvoudig omdat die slechts 10 ms shutter-lag heeft in manueel prefocust mode en dit is het belangrijkste element als ik macro vliegende beestjes wil fotograferen. Bedoeling is om er uiteindelijk 2 te plaatsen samen met een beamsplitter om closeup 3D beelden te maken. En dit van insecten tot slechts 1 mm grote in volle vlucht en in 3D.
                  Nu gebruik ik hiervoor de D300 met een externe shutter van 3.5 ms maar voor 3D beelden met 2 zo zware cameras wordt dit bijna niet meer te doen om in de field mee rond te lopen (meer dan 8 kg).

                  Comment


                  • #24
                    Re: Waarom een olympus E PL3

                    Ondertussen heb ik de PEN-E-PL3. Na heel wat metingen te hebben gedaan heb ik moeten vaststellen dat de korte shutter-lag vanaf pre-focust punt slechts zou 10 ms zijn (was te lezen op een bepaalde website) dit helemaal niet waar is.
                    Nochthans was dit mijn voornaamste reden om hem te kopen. Ik heb een speciaal toestel gebouwd die de shutter-lag van eenderwelke camera nauwkeurig kan opmeten, ook de nodige tijd die de lens soms nodig heeft om te focussen.

                    Hierbij een opname die aangeeft dat de kortste shutter-lag ik ik tot heden kan bereiken minimaal 68 ms is ipv 10 ms. De zeven leds die branden geven de tijd aan dat de camera open staat, hier 1/160) :


                    PEN PL3_shutter lag by fotoopa, on Flickr

                    Goede raad koop nooit een toestel op basis van 1 resource. Ik moet er bij zeggen dat deze shutter-lag nooit vermeld werd op de specs van Olympus, ook niet bij dpreview. Maar spijtig genoeg wordt een shutter-lag zelden opgegeven. Nu weet ik wel beter! Voor de rest is deze camera heel goed maar de meeste cameras zijn goed. Ik kan hem alvast niet gebruiken voor mijn vooropstelde doel.

                    Comment

                    Working...
                    X