Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3100 in 'Makro', goede kwaliteit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D3100 in 'Makro', goede kwaliteit?

Thanks voor de tip. Ben nu nog aan het twijfelen tussen de D90 en de D3100. De laatste heeft precies toch wat meer voordelen, maar jullie raden mij eerder de D90 aan? Ik zou ook een 18-105mm lens kopen (is dat relevant voor bliksemfotografie, afstand etc,..)

Graag jullie tips en ervaringen (PS: zijn online winkels zo betrouwbaar? Veel verschil in prijs zeg!!!)
    Onweer of noodweer in de Benelux? http://www.weatherservice.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WeatherService Bekijk bericht
      Thanks voor de tip. Ben nu nog aan het twijfelen tussen de D90 en de D3100. De laatste heeft precies toch wat meer voordelen, maar jullie raden mij eerder de D90 aan? Ik zou ook een 18-105mm lens kopen (is dat relevant voor bliksemfotografie, afstand etc,..)

Graag jullie tips en ervaringen (PS: zijn online winkels zo betrouwbaar? Veel verschil in prijs zeg!!!)
      kwa beeldkwaliteit tussen D90 en D3100 is er zo goed als geen verschil.
      De body van de D90 is iets groter (iets comfortabeler) dan die van de d3100.
      Een groot voordeel bij de D90 is de ingebouwde motor, het scherm met veel meer resolutie, de toetsen op het toestel met directe aanpassing van bepaalde functies,
      Een voordeel (indien van toepassing) bij de D3100 is de betere videomodus, de hulpfuncties bij gebruik van het toestel

De online winkels zijn 100% betrouwbaar.
      Je kan daar ook zelf afhalen, gaan kopen. Dit zijn alle 2 (die ik opgenoemd heb) grote fotografiewinkels
      Last edited by PVA; 13 september 2011, 08:31.
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

Comment

Hallo,

momenteel zou mijn keuze vallen op de D5100 samen met een 18/55VR of een 18/105VR, een telezoom ga je niet zo snel nodig hebben voor je doeleinden denk ik.
        De D5100 heeft dezelfde(zeer goede) sensor als de D7000 en dus de betere prestaties in de low-end toestellen qua ruis enz. Iets wat voor avond en nachtprestaties toch belangrijk kan zijn.
        De D90 stelt daar een stevigere body tegenover en een AF motor maar als je van 0 begint maakt dat laatste niet zo veel uit, Alle nieuwe lenzen zijn nu AF-S dus bruikbaar. Ga je tweedehands lenzen zoeken dan is het iets anders, AF-D lenzen hebben geen AF op een D3100 of D5100. Maar puur fototechnisch is de D5100 nu de betere, de D90 is (net zoals mijn D300) weeral achterhaald door de nieuwere D7000 en D5100.
        Waarmee ik niet zeg dat de D90 slecht is nu (ik hoor er al een paar steigeren) want ik doe ook nog alles met m'n D300 maar qua ruis en dyn. bereik zijn de nieuwere nu eenmaal beter.
        Enfin, da's mijn gedacht

grtjs Jozef
        D800 en een goed glasservies

Comment

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een D3100 met de 18-105. Ben er zeer tevreden over.

Wat betreft de beperkingen zie ik niet wat er hier bedoeld wordt. Als je werkt in de M-stand, kan je zowat alles wat er nodig is. Ik heb de Fn-toets geprogrammeerd om de iso vlug te veranderen en wat het bladeren door de menu's betreft, dat kan heel snel want je hebt direct toegang tot de meest nodige items, zoals bv. witbalans, scherpstelstand, Af-stand, lichtmeting en de correcties.

Ik stond ook voor de keuze tussen een D90 en een D3100. Heb me het nog niet beklaagd, zeker niet voor de verhouding prijs-kwaliteit.
          Fuji x 100 f

Comment

Omdat je spreekt van "storm jagen", wil ik je een link geven naar een recent artikel bij Konijn. Heb er zelf geen ervaring mee, maar kan me voorstellen dat zoiets wel kan "helpen".
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
              Hallo,

Ik heb sinds enkele weken een D3100 met de 18-105. Ben er zeer tevreden over.

Wat betreft de beperkingen zie ik niet wat er hier bedoeld wordt. Als je werkt in de M-stand, kan je zowat alles wat er nodig is. Ik heb de Fn-toets geprogrammeerd om de iso vlug te veranderen en wat het bladeren door de menu's betreft, dat kan heel snel want je hebt direct toegang tot de meest nodige items, zoals bv. witbalans, scherpstelstand, Af-stand, lichtmeting en de correcties.

Ik stond ook voor de keuze tussen een D90 en een D3100. Heb me het nog niet beklaagd, zeker niet voor de verhouding prijs-kwaliteit.
              ik denk eigenlijk ook niet dat er voor foto's van stormen meer nodig is dan een D3100 een goede lens en een stevig (STEVIG!!!) statief. Een paraplu voor de fotograaf en eentje extra voor zijn materiaal lijken mij niet overbodig.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Hier een foto genomen op 105 mm met de Canon 250D als voorzetlens

Fuji x 100 f

Comment

dan wil ik wel de resultaten zien op weerwoord!
                  bedenk wel dat af en toe voor bliksem op afstand een tele handig kan zijn. Maar dat kan later nog.
                  D90 is een goede keuze. Maar er zijn vrij weinig slechte keuzes!
                  https://www.naturephotoportal.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
                    noodweer: ? toch maar beter uitkijken voor waterdichte boddy en lenzen,denk ik.

Groeten

Ronald
                    er zijn nog altijd zeer goede rain-sleeves te koop hoor..
                    EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Working...
                    X