Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel koop ik best?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welk toestel koop ik best?

Oorspronkelijk geplaatst door tiegerke Bekijk bericht
    Heel veel van mijn groep hebben een canon 1100D.
    Maar als ik in de winkel informatie ga vragen, stond de Sony A33 me wel aan.

Ik weet niet goed welk toestel ik best koop... is de sony A33 echt een goed toestel om digitale fotografie mee te beginnen en kan je hier ver mee komen of is het enkel 1 jaar en dan moet je een ander toestel aanschaffen omdat de mogelijkheden beperkt zijn.
    Als je zoals veel anderen wil kopen wat althans in het verleden veruit het meeste verkocht werd, koop dan die Canon maar, of evt. Nikon.
    Maar laat ik eens wat andere info geven dan dat wat je hierboven al van Nikon/Canon-kant kan lezen...

Als je wil kopen waar je je, zoals je zelf al zegt, het meeste in geïnteresseerd was, koop dan de Sony. Dan zit je meteen ook bij het merk dat op fotografievlak veruit het meest vernieuwend denkt en dat zie je meteen aan de producten die op de markt komen. (Bv. als je een echt functionele live-view wil, zal je toch bij Sony moeten zijn.)

Wat men ook beweert, je gaat in elk geval een mooi aanbod aan lenzen vinden, ook voor de Sony hoor. Canon heeft inderdaad meer lenzen, maar een heel pak daarvan zijn oud qua optisch design en je kan bij Sony een hele resem net ontworpen lenzen van topkwaliteit vinden, als je daar al naar op zoek zou zijn, en daarnaast ook goedkopere "instaplenzen" die echter wel bijzonder goed presteren (bv. 35/1.8, 50/1.8, 85/2.8, of de zoom-kitlenzen, of iets tussenin zoals een 70-300G ...). Tweedehandslenzen: ik heb nog nooit een probleem gehad mijn keuze te vinden, en ik heb er toch al wel een heel aantal gehad hoor (heb er eigenlijk nog steeds teveel trouwens ).

Ik zou zeggen, lees de review op www.dpreview.com er maar eens op na, van de a33, of eventueel van a55-a65-a77 ook. Dat geeft je meteen een beeld van de richting die men bij Sony uit gaat. Ofwel ligt dit soort technologische vernieuwing je niet en dan kies je beter voor een behoudsgezinder merk, ofwel kan je dus gewoon voor die Sony gaan.
    Hoe dan ook, je vindt bij geen enkel merk nog slechte camera's, en de meesten hebben ook een mooi lensaanbod hoor.
    Last edited by K-2; 11 september 2011, 11:44. Reden: typo
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Moet het een nieuw toestel zijn?
      Wat wil je er aan uitgeven?
      Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Ik zou toch ook maar kiezen tussen Nikon of Canon hoor
        In mijn vorig bericht kom ik met harde cijfers, op geen enkel punt is de Canon of Nikon beter. En toch moet men Canon of Nikon kiezen ...
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          En toch moet men Canon of Nikon kiezen ...
          Waar haal jij dat woordje MOET vandaan, nogmaals, wij proberen alleen maar te adviseren pfff
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

kijk eens maar de a580(sony)
            sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

Comment

koop gewoon een 2de hands D200. Staan heel wat knopjes op die je in t begin misschien niet begrijpt of nodig hebt. Ik weet niet of je op dit moment een betere prijs/kwaliteit combinatie vindt.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Jongens probeer eens een iets ruimer beeld te hebben, en niet elkaar aan te vallen omdat we nog steeds Nikon en Canon voorop stellen !
                Vrijheid blijft het hoogste goed ! Maar op een vraag komt een antwoord !
                Als dan sommige van die antwoorden niet stroken met uw mening, ja.... so what.

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

K-2, s04 en Alex hebben het al bijzonder goed uitgelegd.

Wat stabilisatie betreft...Bij Sony z'n DSLRs/DSLTs zijn alle lenzen gestabiliseerd, dus ook de lenzen waarvan het equivalent bij de concurrentie niet gestabiliseerd is. Een aantal lenzen bij de concurrentie hebben ook een verouderde of zelfs geen stabilisatie - de 300/4 IS USM, de AF-S 300/4, de 100-400, de 24-70s, de 50/1.8, enz.
                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  k vraag mij af of Sony zich terug gaat trekken uit dat segment.
                  Die vraag is al ten tijde van de Photokina van vorig jaar beantwoord geweest door Sony UK. Men verwees daarvoor naar het prototype van de 500/4 G SSM. Dat zegt genoeg .
                  Asked whether there would be no further development of the full-frame range, Paul said they intended to complete the A3/5/7 developments and would then turn their attention to new full frame, including an Alpha 900 replacement with features yet to be decided. He pointed to the new 500mm f/4 G SSM, shown in bare metal and with paint on, as evidence of their intentions.
                  We set out all the options which will be added by the v3 firmware upgrade for the NEX-5 and NEX-3 cameras
                  Last edited by JorisVdB; 12 september 2011, 15:42. Reden: Werkwoord toegevoegd...
                  Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Hoi Iedereen, bedankt voor jullie vele reacties ik weet nu meer over de verschillende markten en heb ondertussen ook al met een aantal fotografen gesproken en met mijn leerkracht. Ik heb nu echt een beter zicht van hetgeen wat op de markt is en wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt voor de vele reacties

Comment

Userke, gelieve jouw reacties een beetje te dimmen aub?
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Userke, gelieve jouw reacties een beetje te dimmen aub?
                        met alle plezier, maar dat de anderen dan ook eens leren commentaar te aanvaarden en dat ik mijn mening durf te zeggen op hun mening maar de laatste tijd is het hier M.I. serieus op dat vlak achteruit aan het gaan en zijn er sommigen door het minste dat ik durf te schrijven, in hun gat gebeten en word ik aangevallen omdat ik onverbloemd mijn gedacht durf te zetten maar wel steeds vanuit MIJN oogpunt en niet veralgemenend

Indien jullie moderatoren vinden dat dit een probleem is, haal dan gerust mijn reacties weg
                        maar dan zie ik ook het nut niet meer in waarom we nog een individu zijn met onze persoonlijkheid
                        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

[Mod-LesC]Voilà. Ik heb 7 posts die eigenlijk niets ter zake deden en alleen maar "op de man" waren ipv "op de bal" verwijderd. Vanaf nu on topic, of ik sluit de discussie.[/Mod]
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                          X