Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtmeting canon 550d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichtmeting canon 550d

Filmpje bekeken
    Het gaat hier blijkbaar om het topmodel van Sony's SLT camera's en kan als dusdanig als
    voorbeeld dienen van wat de top van de technische mogelijkheden vandaag de dag zijn,
    maar volgens mij niet wat je vandaag de dag van "een" EVF mag verwachten, die van de
    Sony a77 lijkt vooralsnog uniek.
    Als ik eens rondkijk zit deze camera ook enkele (prijs)klasses boven die van de Canon
    550D waar het in dit topic over gaat.

Comment

Dat klopt, er is ook het broertje, de A65 (900 euro body only, MSRP)...Met dezelfde EVF (en sensor). Toch al wat dichter in de buurt...

't Is inderdaad niet de standaard, maar het wordt het hopelijk wel in de toekomst.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Dat zit er inderdaad dik in denk ik, zo'n eigenschappen stelt het EVF gebeuren in een ander (dag)licht
        En er is dus blijkbaar een beter betaalbare versie, dat gaat maw de goede kant op

Comment

Het is zo dat de lichtmeter in je scherm enkele seconden blijft staan, indien je bvb bij een spotmeting een instelling hebt gemaakt en je verplaatst je beeld dan zie ogenblikkelijk wat het resultaat is op je lichtmeter, enorm hulpmiddel om zelf te bepalen hoeveel onder- of overbelichting je van bepaalde delen.
          mvg Guido
          Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

Comment

Working...
          X