Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-snelheid van de 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

    Ik heb ook geen problemen met de AF, zeker niet met low-light tov andere cameras.
    Ik gebruik de 5DII ook voor bijvoorbeeld het fotograferen van RC helicopters. Die dingen zijn snel en klein, nochthans is het overgrote deel van de foto's prima scherp. Wel het middelste punt gebruikt, meestal ook het enige punt wat ik aan heb. Met 21MP is het altijd makkelijk een recomp achteraf te maken indien nodig van actie shots.

    Voor portret en passieve onderwerpen vind ik het een perfecte camera.

    My personal opinion.
    Canon 5D Mark II, Canon 450D

    Comment


    • #17
      Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
      Hartelijk dank voor de reacties zover ....

      Als walkaround toestel (met de 24-105 F/4 IS) en voor rapportage/portretwerk zal de AF van de 5D Mark II meer dan voldoende zijn, lijkt me zo maar.
      Zeker weten, al zou ik er liever een 2.8 opbjectief op zetten.

      Ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #18
        Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

        als je genoeg ervaring hebt met camera's dan heb je ongeacht een snel of iets langzamer AF systeem geen enkel probleem, dit is mijn bescheiden mening, heb in mijn leven al met veel camera's gewerkt en het is en blijft een kwestie van anticiperen op de omstandigheden waarin je jezelf begeeft en de beperkingen (of geen) van de camera/lens die je op dat moment bij hebt, of dit nou een 1D is of een 5D of een 1000D.
        Geef mij een camera en ik produceer scherpe platen met elk soort toestel (mits een goede lens natuurlijk).
        Alleen de snelheid waarmee dit zal gebeuren zal verschillend zijn.
        Klinkt mischien een beetje arogant, maar zo zie ik het.

        Dus als ik een 1 serie zou hebben en daarnaast een meer handzamer toestel zou willen, maar wel eentje met de beste beeldkwaliteit dan zou ik zonder te twijfelen een 5D mark 2 ernaast aanschaffen.
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #19
          Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door GerardHenninger Bekijk bericht
          Het gaat dus om mijn review. Ik heb een compleet zwarte studio met als modellinglight alleen een TL balk aan het plafond op 10 meter hoogte. Als ik flink doorschiet (en het model beweegt een beetje) dan heb ik inderdaad 10% missers; de AF heeft echt moeite om snel scherp te stellen.
          Dit snap ik niet helemaal hoor ... na vier jaar afwezig te zijn kom je terug om de 5dII nog even in een slecht daglicht te stellen ... je opmerking van de AF heb ik expres niet meegenomen in je quote trouwens.

          Je hebt een studio, dus ook studio flitsers veronderstel ik, waarom dan niet de lampen daarvan gebruiken zodat je 5dII WEL goed kan werken ... maar in tegenstelling met een TL op 10m hoogte werken, waar je dus zo goed als niets meer van overhoudt op de vloer zelf ... low light opnames kunnen toch perfect met het instellicht van de flitsers werken, bij de juiste studio instellingen gaan die je opname totaal niet beïnvloeden volgens mij.

          Nu ja, ieder zijn idee, ik heb de 5dII en vind het een super camera, zolang je hem maar gebruikt waarvoor hij dient ... machtig mooie, statische opnames ... voor actie, waar een springend/ vlot bewegend model ook onder valt in de studio, neem ik mijn 1dIV wel

          Er is helemaal niets mis met de AF snelheid van de 5dII camera, zolang je weet waar je mee bezig bent ... ik ga bvb ook met een Audi RS6 niet meerijden aan de 24h de Spa, dan neem ik een Lamborghini Gallardo, en als ik naar Italië op vakantie rij met de vrouw en kinderen neem ik de RS6 ... beide super wagens, beide V10 motoren met pakweg 570 pk ... maar met een totaal verschillend toepassingsgebied ... net zoals deze camera bodies
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #20
            Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

            geen problems met mijn 5dmkII AF hoor..

            edit: ik zie dat er zelfs luitjes zijn die hun ervaringen delen op basis van specs only??? sjongejonge...het moet niet veel gekker worden zenne..
            EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

            Comment


            • #21
              Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
              Als walkaround toestel (met de 24-105 F/4 IS) en voor rapportage/portretwerk zal de AF van de 5D Mark II meer dan voldoende zijn, lijkt me zo maar.
              Ik weet niet hoe je over scherpte en beeldkwaliteit denkt, maar die 24-105 heb ik gekocht, 10 foto's mee genomen en meteen terug verkocht
              echter, zulk bereik + IS vind je nergens anders...
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: AF-snelheid van de 5D Mark II

                Dan moet je haast wel een slechte 24-105 hebben gehad, normaal gesproken is dat een prima walk-around combi, met keurige kleuren en scherpte. Natuurlijk een prima kan beter
                Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

                Comment

                Working...
                X