Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inruilen Canon 300D voor 10D?? Graag advies

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by jijsambalbij
    Ik ben zelf al ruim een jaar bezitter van een G3, maar op een gegeven moment wil je toch verder, ik zit zelf ook aan een 10D te denken maar mijn gedachten dwalen ook af naar een D100 van Nikon, is dit toestel vergelijkbaar of zijn er wel degelijk verschillen of zeggen jullie dat Canon toch de betere is.
    Ook qua prijzen van bijbehorende lenzen kan natuurlijk doorslaggevend zijn.
    Groeten Sambal
    doe eens een search op dit forum.
    deze machtsstrijd komt genoeg aan bod
    Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
    Lidmaatschap : BD0225BE
    franky@rosscom.be

Comment

Sorry, je hebt gelijk (eerst zoeken dan praten)
      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37009
      Groeten Sambal
      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Originally posted by frankydm

dus veronderstel, je wil met de 10d gewoon eens foto's schieten die je niet wil nabewerken, dan zet je de parameters gewoon "zwaarder".

Dat klopt je kan de settings dan aanpassen naar je smaak. Wie weet heeft de standaardd setting wel jouw voorkeur.
        Zelf werk ik nog anders.
        Al mijn foto's neem ik in RAW (dan hebben die settings geen belang want geen invloed je moet hem immers nog converteren naar jpeg of andere bruikbare format) in die raw zit altijd een jpeg (kleinste formaat bij mij wil ik groter heb ik immers ook de RAW) en bij deze heb ik de settings staan naargelang mijn voorkeur. Dus moet het echt snel heb ik dus altijd een goeie 3MP jpeg direkt beschikbaar die scherper is en meer gesatureerd etc...

Comment

Een 300D kan je wel hetzelfde instellen als een 10D.
          Een 10D kan je niet hetzelfde instellen als een 300D. Hiervoor is het bereik van de 10D parameters, bijvoorbeeld de scherpte parameter, niet groot genoeg.

Of met de RAW convertor een bepaalde scherpte instelling voor de 300D hetzelfde eindresultaat geeft als dezelfde scherpte instelling voor de 10D weet ik niet.
          Maar ik veronderstel van niet.

Jan.

Comment

Originally posted by frankydm
            dus wegschrijven in raw mag eigenlijk geen verschil geven, klopt dat?
            Om deze reden gebruik ik enkel RAW. Bovendien is voor mij de mogelijkheid om onderbelichte fotos perfect te corrigeren onmisbaar.

Jan.

Comment

Originally posted by Jan_10D
              Een 10D kan je niet hetzelfde instellen als een 300D. Hiervoor is het bereik van de 10D parameters, bijvoorbeeld de scherpte parameter, niet groot genoeg.
              Ben je daar zeker van ik herinner mij nochtans (weet het spijtig genoeg niet meer staan) dat wanneer de 300D uitkwam een canon official zei dat je op een 10D hetzelfde beeld kreeg als bij een 300D door de parameters op een bepaalde wijze te zetten. En door de parameters anders te zetten op een 300D je dezelfde instelling kreeg als bij de 10D standaard stond. Welke die instellingen waren weet ik ook niet meer want interesseerde mij eigenlijk niet en das al een jaar geleden of zo ook he.

Of met de RAW convertor een bepaalde scherpte instelling voor de 300D hetzelfde eindresultaat geeft als dezelfde scherpte instelling voor de 10D weet ik niet.
              Maar ik veronderstel van niet.

Jan.
              Met die veronderstelling zit je verkeerd of ik begrijp niet wat je wil zeggen. Want in je raw convertor kan je gewoon de sharpness, saturation, contrast etc zetten zoals je wil en je zou dus deze kunnen zetten op hetzelfde als de 300D in camera doet. Ze vertrekken immers van dezelfde raw en LC1 bijv. kan op alle vlakken meer dan de 300D standaard doet. Hij kan dus eventueel ook minder natuurlijk. Als je wil kan je dus hetzelfde eindresultaat bekomen. Maar je kan natuurlijk nog veel beter bekomen want alles aanpassen aan jouw of je klanten hun smaak.

Comment

Originally posted by Kevlar
                Originally posted by Jan_10D
                Ben je daar zeker van ik herinner mij nochtans (weet het spijtig genoeg niet meer staan) dat wanneer de 300D uitkwam een canon official zei dat je op een 10D hetzelfde beeld kreeg als bij een 300D door de parameters op een bepaalde wijze te zetten. En door de parameters anders te zetten op een 300D je dezelfde instelling kreeg als bij de 10D standaard stond. Welke die instellingen waren weet ik ook niet meer want interesseerde mij eigenlijk niet en das al een jaar geleden of zo ook he.

Met die veronderstelling zit je verkeerd of ik begrijp niet wat je wil zeggen. Want in je raw convertor kan je gewoon de sharpness, saturation, contrast etc zetten zoals je wil en je zou dus deze kunnen zetten op hetzelfde als de 300D in camera doet. Ze vertrekken immers van dezelfde raw en LC1 bijv. kan op alle vlakken meer dan de 300D standaard doet. Hij kan dus eventueel ook minder natuurlijk. Als je wil kan je dus hetzelfde eindresultaat bekomen. Maar je kan natuurlijk nog veel beter bekomen want alles aanpassen aan jouw of je klanten hun smaak.
                Hallo Kevlar.

Ik heb nog even rustig alle informatie bekeken waarover ik beschik.
                En ik heb geen argumenten gevonden die kunnen bevestigen wat ik heb geschreven. Je kan er dus van uit gaan dat wat ik geschreven heb verkeerd is.

Als de conclusie is dat je een 10D kan instellen als een 300D en een 300D als een 10D, dan vind ik dat nog zo slecht niet.

Jan.

Comment

Graag wil ik iedereen bedanken voor alle informatie en advies.
                  Hierdoor ben ik weer veel meer te weten gekomen.
                  En staat mijn besluit eigenlijk al vast
                  Zondag kan ik een 10D voor een weekje lenen, helemaal super.En die week erop kan ik mijn inruil doen.
                  Ja Dama, dat was ik die in het begin twijfelde toen ik die 300D kocht, heb je goed onthouden.
                  Maar de groote en het gewicht van de 300D gaf bij mij de doorslag, een vreemde reden misschien, maar ja. Ben nog wat huiverig voor het gewicht en de grootte van de 10D, maar daar kom ik in het weekend achter...
                  Mensen hartelijk dank weer, Groet, Marijke/Orange

Canon EOS 300D EF 17-40/4.0 L USM + EF 100mm f2.8 Macro USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 100-400mm f/4.5-5-6L IS USM + EF Canon 50mm 1.8 II + 1GB Microdrive

http://orange8.brinkster.net
                  [/quote]

Comment

Working...
                  X