Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb me een Minolta S414 gekocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik heb me een Minolta S414 gekocht

Ik wou al lang een compact toestel om bv bij familie of op wandelingen snel wat foto’s te nemen.
    Ik had ondervonden dat een reflex toestel + een cobra er bovenop niet altijd zo praktisch is en dat vele mensen zich niet op hun gemak voelen als er iemand met een dergelijk toestel foto’s begint te nemen.

Eerste bevindingen:
    Mijn allereerste foto’s waren niet heel scherp of bewogen maar na wat oefenen komen alle foto’s er scherp uit.
    Het toestel ligt goed in de hand. Het is zwaar genoeg om redelijk stabiel te blijven (toch niet te vergelijken met een reflex toestel) Het fotograferen via het LCD scherm is voor mij wat onnatuurlijk maar het went snel.
    Het toestel heeft een optische zoeker, maar daar zie je de instellingen niet in. Als in auto-mode werkt moet je die instellingen toch niet zien.
    De S414 heeft een 4 MP sensor, werkt met 4 AA batterijen en een CF typ I kaart. Dit waren drie argumenten die de doorslag hebben gegeven om dit toestel te kopen. De 4X zoom (35 – 140) is ook ietsje beter dan wat in deze klasse gewoon is.
    Op PC scherm zien de foto’s er goed uit. Kleuren zijn correct.
    Als met de flits werkt zien de foto’s er wat geel uit. Een tikkeltje blauw erbij in nabewerking en het is opgelost. Het is me opgevallen dat het glas van de flits ook wat geel ziet.

Kortom voor 249€ een goed en simpel tweede toestel.
    Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

4k heb er vroeger ook eentje gehad altijd zeer tevreden over geweest hier kan je een paar fototje bekijken die ik met de 404
    genomen heb http://www.pbase.com/macchap/minolta_dimage_s_404
    BD0235BE

http://www.pbase.com/macchap

We do what we can with what we have and where we are

Comment

heb ook een S404 en af en toe kan ik het niet laten hem nog eens te gebruiken

Comment

ben ik efkes blij nog iets over compacts te lezen, mijne 414 doet het ook prima
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Heb ook twee weken lang een 414 gehad tot de vriendelijke mijnheer inbreker besloot dat hij die ook kon gebruiken. En om mijn 414 te vervoeren nam hij ook de auto mee.

In alle geval was de kwaliteit van de foto's zeker goed te noemen, ook de zoom was beter dan wat men normaal in die prijsklasse tegenkomt.

Greetz,

Bob

Comment

ik heb mijn S 414 ongeveer 1,5 maand en heb nu pas ontdekt dat in de multifunctionele opnamestand de spotmeting enkel werkt met F voorkeuze (A) en program. Op volledige manuele bediening, enkel multi-meting, is dat bij de andere 414 gebruikers ook zo? Ik heb het niet gevonden in de RTFM.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Working...
            X