Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tweedehands D300S

    Neem iemand mee die een 300 heeft, die zal veel vlugger kunnen zien als alles naar behoren werkt, alle knoppen e.d. waar jij in de handleiding gaat moeten kijken, en zou direct moeten zien hoe de kwaliteit van de foto's is als hij/zij een eigen lens meebrengt.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

    Comment


    • #17
      Re: Tweedehands D300S

      Oorspronkelijk geplaatst door Alodius Bekijk bericht
      Ik twijfel tussen de D7000 (5000 clicks, garantie tem 2013, 16Gb kaart etc etc) voor 800 euro en de D300s. Ik dacht dat overall de specs van de D7000 beter is dan de D300s maar de body van de 300 zou beter weatherproof zijn ... Rechtvaardigt dit de meerprijs?
      Zou je in dit geval gaan voor de D7000 of D300S?


      MVG A.
      Ik zou die 2e hands aanbiedingen laten liggen en gewoon voor 100 euro meer een nieuwe d7000 kopen.

      Kun je nog een sloddervos zijn, maar een factuur van je toestel verliezen???? Zal wel iets anders mee aan de hand zijn
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #18
        Re: Tweedehands D300S

        Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        Kun je nog een sloddervos zijn, maar een factuur van je toestel verliezen???? Zal wel iets anders mee aan de hand zijn
        Ik was de bon van mijn D700 ook kwijt, maar gekukkiggekocht in de MM, zonder BTW, en ze konden gewoon een nieuwe uitdraaien. Normaal geproken niet ik altijd de bon in de handleiding en nu om één of andere reden zat die er niet in.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: Tweedehands D300S

          Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          Kun je nog een sloddervos zijn, maar een factuur van je toestel verliezen???? Zal wel iets anders mee aan de hand zijn
          ik raak zoveel kwijt dat het atoomagentschap al bij mij is komen aankloppen om na te gaan of ik niet de oplossing voor het kernafval heb.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #20
            Re: Tweedehands D300S

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            ik raak zoveel kwijt dat het atoomagentschap al bij mij is komen aankloppen om na te gaan of ik niet de oplossing voor het kernafval heb.
            haha goeie...
            maar hoe dan ook, zonder bon geen garantie, dus toestel lekker links laten liggen!
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

            Comment


            • #21
              Re: Tweedehands D300S

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              haha goeie...
              maar hoe dan ook, zonder bon geen garantie, dus toestel lekker links laten liggen!
              ja en nee. Van een camera die zijn garantieperiode overleeft zou ik zeker zijn dat er geen productiefouten in zitten. Nikon producten van dat niveau zijn al tientallen jaren bekend tientallen jaren mee te gaan (hopelijk halen digitale camera's dezelfde leeftijden als de analoge).

              Geen bon, geen garantie, 150€ van prijs.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Re: Tweedehands D300S

                Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                ja en nee. Van een camera die zijn garantieperiode overleeft zou ik zeker zijn dat er geen productiefouten in zitten. Nikon producten van dat niveau zijn al tientallen jaren bekend tientallen jaren mee te gaan (hopelijk halen digitale camera's dezelfde leeftijden als de analoge).

                Geen bon, geen garantie, 150€ van prijs.
                Ik heb anders pas 300€ betaald voor een herstelling aan een D300 die juist 3jaar was geworden......
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #23
                  Re: Tweedehands D300S

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                  Ik heb anders pas 300€ betaald voor een herstelling aan een D300 die juist 3jaar was geworden......
                  en bij mijn pa ligt een 30 jaar oude F2 op de kast die nog altijd werkt. Ik ben echt eens benieuwd wat dat digitaal gerief op langere termijn gaat betekenen.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #24
                    Re: Tweedehands D300S

                    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                    en bij mijn pa ligt een 30 jaar oude F2 op de kast die nog altijd werkt. Ik ben echt eens benieuwd wat dat digitaal gerief op langere termijn gaat betekenen.
                    Daar ben ik ook benieuwd naar ,maar ik verwacht er niet veel van.
                    Als er eens iets aan is is het nu al niet meer economisch verantwoord om bijv. een herstelling aan een D70 te laten doen. En binnen een paar jaar zal je er waarschijnlijk niets meer aan kůnnen laten doen.
                    En wie weet hoe de randapparatuur is geevolueerd, computers, geheugenkaarten, LR, PS,
                    usb-poorten enz....compatibiliteit gaat ook een probleem worden denk ik.
                    Voor die oude F2 heb je een filmpje nodig ,punt.
                    Het was wel wat simpeler vroeger
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #25
                      Re: Tweedehands D300S

                      Als het niet dringend is, als er een Nikon D400 of D800 uitkomt van Nikon doe ik of mijn D7000 of mijn D300S weg. Laatste is een week oud, en met facturen....
                      D300S bevalt beter dan D7000 maar daar gaat de discussie hier niet over
                      Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                      Comment


                      • #26
                        Re: Tweedehands D300S

                        d300s waarover je het hebt is de mijne, ik heb steeds alle fakturen bij de hand, maar door een verhuis ben ik het faktuur van dit toestel kwijtgeraakt.
                        Ik doe hem weg omdat ik hem zelden of nooit gebruik, ik heb al meerdere nikon onderdelen verkocht en heb nog nooit klachten gekregen, mijn gerief is heilig voor me, maar kan er wel inkomen dat kopen zonde faktuur riscant is, niemand verplicht je, gewoon goed testen en nog is testen,
                        Goede koop gewenst!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Tweedehands D300S

                          Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
                          Als het niet dringend is, als er een Nikon D400 of D800 uitkomt van Nikon doe ik of mijn D7000 of mijn D300S weg. Laatste is een week oud, en met facturen....
                          D300S bevalt beter dan D7000 maar daar gaat de discussie hier niet over
                          Wanneer gaat die D400 eindelijk eens op de markt komen?
                          En als die er dan eindelijk geraakt, wat gaat dat beestje kosten

                          Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

                          Comment


                          • #28
                            Re: Tweedehands D300S

                            In ieder geval (veel) meer dan de D300S nu nieuw kost.....
                            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                            Comment

                            Working...
                            X