Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 300D of wachten tot D70?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 300D of wachten tot D70?

    Hallo allemaal!

    Zou ik de Canon EOS 300D nemen of de Nikon D70? Het is enkel voor het spotten ...

    Groeten,
    Rutger
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

  • #2
    Ik zou zeggen, bekijk van elk merk de lenzen welke je wenst te gebruiken, en baseer je keuze dan hierop. Bijde toestellen zijn goed.
    Canon met glas...

    Comment


    • #3
      Dag Rutger,

      nog altijd niet beslist ?
      I know - hard choice. Zoals DaveMoi zei, alle accessoires eens bekijken, die kunnen ook serieus in prijs verschillen. Netuurlijk ook rekening houden dat je voor luchtvaart-fotografie bij voorkeur een grote buffer wil hebben in je camera. Op dat vlak zou ik dan voor de D70 gaan ...
      Het is een moeilijke keuze, i know, ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de 10D en de 300D ...

      Greetz,

      EBOS (Andries)
      Don't dream your life, live your dream !
      just some camera ...http://www.andries.net.tf

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Nee, nog altijd niets beslist, het is idd enorm moeilijk! Iemand die ik ken gaat in april naar Manila (ik denk Malijsië) en daar is hij goedkoper. Ik ga mijne Fuji zeker houden tot Maart (Toulouse eind deze maand), daarna verkoop ik hem en dan zal ik wel zien hé ...

        Ik zou eerst de 75-300 van Canon willen kopen en dan zien voor een **-500 lens (misschien de Sigma 50-500)

        Groeten en bedankt,
        Rutger
        Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

        Comment


        • #5
          Wel rekening mee houden, dat zoals ik al zei, je 75-300 een 113-450mm wordt op de D70 en een 120-480 op de 300D. Voorbeld ; voor een 747 heb je aan de watertoren 90mm nodig en aan het asiel 80mm ... die zal er dus ni opkunnen met die lens. Zou ja dan eerder aanraden om een Sigma of Canon 28-200 te kopen. Sigma 50-500 staat ook op mijn verlanglijstje

          Greetz,

          EBOS
          Don't dream your life, live your dream !
          just some camera ...http://www.andries.net.tf

          Comment


          • #6
            Canon 300D of Nikon 70D?

            Maakt niet uit indien je nog geen Canon of Nikon lenzen hebt.
            Het zijn beide goede toestellen.
            Met de Canon 300D heb ik ongeveer 3 maanden ervaring en ik ben er uiterst tevreden van. Desondanks staat ie nu te koop omdat ik de D70 ga bestellen (gewoon omdat ik al jaren met analage Nikons trek en dus meerdere lenzen heb).

            Voordelen Canon 300D:
            - meer verkocht, dus gemakkelijker om tweedehands onderdelen te kopen, software te vinden, tips en trics te vinden, ....
            - voor gelijke kwaliteit zijn de Canon lenzen / accessoires meestal een stuk goedkoper dan de Nikon spullen.
            - Wat de 300D kan, weet je vandaag (voor de Nikon D70 moeten we nog afwachten, maar vermoedelijk zal het ongeveer gelijk zijn).

            Voordelen Nikon D70:
            - op papier betere lichtmeeting
            - hogere flitssynchronisatie ( 1/500 ipv 1/200)
            - cropfactor van 1.5 (ipv 1.6)
            - grotere buffer (12 ipv 4, maar staar daar niet teveel naar, ik vind 4 zeker meer dan voldoende)
            - manier van autofocus en lichtmeeting volledig onafhankelijk van elkaar in te stellen (voor zover ik de previews heb begrepen).

            ... dus, je kan eigenlijk geen fundamentele verkeerde keuze maken.

            Comment


            • #7
              Originally posted by EBOS
              Dag Rutger,

              nog altijd niet beslist ?
              I know - hard choice. Zoals DaveMoi zei, alle accessoires eens bekijken, die kunnen ook serieus in prijs verschillen. Netuurlijk ook rekening houden dat je voor luchtvaart-fotografie bij voorkeur een grote buffer wil hebben in je camera. Op dat vlak zou ik dan voor de D70 gaan ...
              Het is een moeilijke keuze, i know, ik ben zelf ook aan het twijfelen tussen de 10D en de 300D ...

              Greetz,

              EBOS (Andries)
              Dan zou ik voor de 10D kiezen.
              Naar het schijnt,volgens geruchten bij de handelaars zou het kunnen dat Canon de 10D uit de reeks gaan halen omdat deze te goed is en er zou ook geen opvolger komen.Mischien om de verkoop vd nieuwe 1D te doen aanzwengelen denk ik.

              Comment


              • #8
                Naar het schijnt,volgens geruchten bij de handelaars zou het kunnen dat Canon de 10D uit de reeks gaan halen omdat deze te goed is en er zou ook geen opvolger komen.Mischien om de verkoop vd nieuwe 1D te doen aanzwengelen denk ik.
                Dat lijkt me wat ver gezocht, alleen al door het grote prijsverschil tussen een 300D en een 1DII...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rutger
                  Hallo allemaal!

                  Zou ik de Canon EOS 300D nemen of de Nikon D70? Het is enkel voor het spotten ...

                  Groeten,
                  Rutger
                  beste toestel voor jou: de canon 1D (of 1D mark II). Probleem is dat je die eerste nergens nog vindt en de tweede nog niet geleverd wordt

                  Comment


                  • #10

                    beste toestel voor jou: de canon 1D (of 1D mark II). Probleem is dat je die eerste nergens nog vindt en de tweede nog niet geleverd wordt
                    Lijkt me wat overdreven, zeker als je naar de prijs kijkt... Natuurlijk zijn dit de beste toestellen, maar ik koop ook geen ferrari als ik naar een VW aan het kijken ben.

                    Nick
                    Nikon D300 & een beetje glas...
                    Iets kleiners als carry everywhere

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Patrick B.
                      Naar het schijnt,volgens geruchten bij de handelaars zou het kunnen dat Canon de 10D uit de reeks gaan halen omdat deze te goed is en er zou ook geen opvolger komen.

                      Dat mijn 10D goed is weet ik. Maar zo goed dat Canon er geen meer wil verkopen ???
                      Da kan nie.

                      Comment

                      Working...
                      X