Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 7D kopen?

    De 7D is een heel snel werkende camera met een fijne zoeker. Om al die pixeltjes goed te benutten heb je wel heel goed glas nodig!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #17
      Re: 7D kopen?

      Die 7D staat ook op mijn verlang lijstje, maar het is misschien interresant om even te wachten. Namelijk toen de 60D uitkwam werd de 50D een pak goedkoper ±175€ wat toch aanzienlijk is. En aangezien ze nu al praten voor een opvolger van de 7D blijf ik hopen op een herhaling
      Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

      Comment


      • #18
        Re: 7D kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
        Die 7D staat ook op mijn verlang lijstje, maar het is misschien interresant om even te wachten. Namelijk toen de 60D uitkwam werd de 50D een pak goedkoper ±175€ wat toch aanzienlijk is. En aangezien ze nu al praten voor een opvolger van de 7D blijf ik hopen op een herhaling
        Daarop heb ik niet gewacht, ik heb er één gekocht toen ie op de markt verscheen.
        In de 2 jaar die erop volgden heb ik er al voor 1750€ plezier aan beleefd

        Comment


        • #19
          Re: 7D kopen?

          Afgelopen weken heb ik, naast mijn 5D MK2, gewerkt met een 60D. Ik vind het bedieningscomfort t.o.v. de 40D en 50D erop achteruitgegaan. De knoppen zitten meer verspreid over de achterwand, de joystick is verdwenen netzoals de AF fijnafstemming. Wat dat betreft vin ik de 7D een veel fijnere camera met een iets grotere zoeker.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #20
            Re: 7D kopen?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Kopen die 7D!
            Je krijgt een prachtding in handen voor weinig geld.
            Veel plezier ermee.
            En haast je maar...: klik
            Die foto van die zogenaamde 8 D circuleert al ruim een jaar op het net

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: 7D kopen?

              Nog nergens is een datum gepland wanneer de Canon 8D moet uitkomen.
              Geduld hebben of intussen genieten is de boodschap
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #22
                Re: 7D kopen?

                Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                Afgelopen weken heb ik, naast mijn 5D MK2, gewerkt met een 60D. Ik vind het bedieningscomfort t.o.v. de 40D en 50D erop achteruitgegaan. De knoppen zitten meer verspreid over de achterwand, de joystick is verdwenen netzoals de AF fijnafstemming. Wat dat betreft vin ik de 7D een veel fijnere camera met een iets grotere zoeker.
                Canon heeft ook bewust gekozen om met het uitkomen van de 60D een stap terug te zetten tegenover de 50D !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: 7D kopen?

                  Ik heb hier zelf een 7D en was/ben héél tevreden over dit toestel, ik zou begot niet weten wat er nog beter aan kan gemaakt worden en dat je ook wel degelijk gebruikt.
                  Misschien dat ze met de opvolger zullen zakken in de resolutie, lijkt me logisch om een nog betere beeldkwaliteit te hebben ... ?
                  Ik heb hier ook nog een 1D Mk IV, en als ik zie hoe dicht die 7D tegen de 1D IV aanleunt lijkt het me onlogisch dat Canon de 7D nog zal/kan verbeteren.

                  Buitenkant is dit toestel perfect, qua AF kan je ook niet veel meer beteren, 100% zoeker, een zeer hoge burstrate. De iso prestatie kan misschien beter en misschien een tweede cardslot. Uiteraard moet Canon ook opletten dat ze niet in het vaarwater komen van hun high-end 1D reeks.

                  Het enige nadeel aan mijn 7D is dat ik hem bijna niet meer gebruik sinds in de 1D MKIV heb (ik heb deze laatste aan een mooie deal kunnen kopen) en hij nu bijna altijd in de kast blijft liggen. Een beetje zonde uiteraard maar kan het moeilijk over mijn hart krijgen om hem te koop te zetten, misschien moet ik toch wel die overweging doen ...

                  In ieder geval suc6 met je keuze, en onthoudt één ding "een goede camera is degene die je gebruikt" je kan steeds blijven wachten tot er een nieuw model op de markt komt met wat extra snufjes, maar of deze snufjes ook bepalend zullen zijn om betere foto's te maken ... daar heb ik sterk mijn twijfels aan

                  grts
                  SIeg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: 7D kopen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Die foto van die zogenaamde 8 D circuleert al ruim een jaar op het net

                    grts
                    Sieg
                    Wist ik wel hoor. 't Was gewoon als grapje bedoeld()
                    Mooi gedaan trouwens. Hoewel je toch aan kleine details kunt zien dat het om een "bewerking" gaat (die "handgreep" bvb.)
                    Last edited by dréten; 18 september 2011, 09:37.

                    Comment


                    • #25
                      Re: 7D kopen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Canon heeft ook bewust gekozen om met het uitkomen van de 60D een stap terug te zetten tegenover de 50D !

                      grts
                      Sieg
                      Canon begint erg veel reeksen te krijgen (bovenop de 3 sensorformaten).
                      Speculaties over toekomstige modellen zijn er dikwijls volledig naast.

                      De 7D was 2 jaar geleden een prachtkans om een snelle en handige camera te kopen voor een redelijke prijs (net zoals de 5DII voor de beeldkwaliteit).

                      Gaan ze deze features beschikbaar stellen in een goedkopere 700D (zoals Nikon in de D7000) of gaan ze terug de duurdere weg op ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: 7D kopen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Canon begint erg veel reeksen te krijgen (bovenop de 3 sensorformaten).
                        Speculaties over toekomstige modellen zijn er dikwijls volledig naast.

                        De 7D was 2 jaar geleden een prachtkans om een snelle en handige camera te kopen voor een redelijke prijs (net zoals de 5DII voor de beeldkwaliteit).

                        Gaan ze deze features beschikbaar stellen in een goedkopere 700D (zoals Nikon in de D7000) of gaan ze terug de duurdere weg op ?
                        Volgens mij (en nog vele anderen) heeft Canon 2 jaar geleden met het uitkomen van de 7D een beetje zichzelf de das omgedaan. Daar bedoel ik mee dat de 7D zo dicht aanleunt tegen de prof 1D reeks dat ze volgens mij niet hoger meer kunnen gaan met de 7D (7D II of 8D ???)
                        Er wordt ook al gespeculeert dat ze de 1D reeks FF zouden maken en zodoende de opvolger van de 7D dan zouden plaatsen in het huidige segment van de 1D reeks ...
                        Het internet staat uiteraard vol van de speculaties, alleen de tijd zal het uitwijzen hoe Canon hun modellen verder specifieert. 1 ding staat vast, met het uitbrengen van de 60D hebben ze ook een stap terug gezet tegenover de 50D.
                        Degene die 2 jaar geleden een 7D hebben gekocht, hebben een goede keuze gemaakt. Het is en blijft een prachttoestel voor die prijs, en ondertussen twee jaar later kost dit toestel nieuw nog bijna evenveel als 2 jaar geleden

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #27
                          Re: 7D kopen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Volgens mij (en nog vele anderen) heeft Canon 2 jaar geleden met het uitkomen van de 7D een beetje zichzelf de das omgedaan. Daar bedoel ik mee dat de 7D zo dicht aanleunt tegen de prof 1D reeks dat ze volgens mij niet hoger meer kunnen gaan met de 7D (7D II of 8D ???)
                          Er wordt ook al gespeculeert dat ze de 1D reeks FF zouden maken en zodoende de opvolger van de 7D dan zouden plaatsen in het huidige segment van de 1D reeks ...
                          Het internet staat uiteraard vol van de speculaties, alleen de tijd zal het uitwijzen hoe Canon hun modellen verder specifieert. 1 ding staat vast, met het uitbrengen van de 60D hebben ze ook een stap terug gezet tegenover de 50D.
                          Degene die 2 jaar geleden een 7D hebben gekocht, hebben een goede keuze gemaakt. Het is en blijft een prachttoestel voor die prijs, en ondertussen twee jaar later kost dit toestel nieuw nog bijna evenveel als 2 jaar geleden

                          grts
                          Sieg
                          Dat is het helemaal
                          Zalig de gelukzakken die er één hebben.

                          Comment

                          Working...
                          X