Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 stervende?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D200 stervende?

    dankjewel allemaal voor de reacties. Heb probleem zat in de grip en is opgelost door de grip te verwijderen. Grip eraf gehaald, ik vond dat ding ook afschuwelijk lelijk.

    AF is ook in orde (hier komt het schaamrood). Ik kijk met mijn linkeroog en zit dan wel eens met mijn neus tegen de AF selector. Blijkbaar had ik die met mijn neus op 'lock' gezet .

    Ik heb ondertussen wel goede links gevonden voor een back up camera. Een tweede D200 vind ik nog steeds een rare keuze, maar aangezien er regelmatig opdrachten van vrienden en familie komen is een back up toestel toch nodig.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #17
      Re: D200 stervende?

      Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
      Dit klopt toch wel niet hoor. Pixel per pixel is de beeldkwaliteit op zijn minst gelijk. En bij hogere ISO's licht in het voordeel van de D200.

      Verschillende tests te vinden op het net (Thom Hogan, Bjørn Rørslett, ...)

      Ik zie dat je jouw D2x wil/wou verkopen, maar dat betekent niet dat je niet bij de feiten moet blijven.
      Ik zeg net dat ik hem niet verkoop, dus mij maakt het ook absoluut niet uit.

      Maar ik moet toegeven dat ik verkeerd was. http://www.dxomark.com/index.php/Cam...(brand3)/Nikon

      Comment


      • #18
        Re: D200 stervende?

        Na de aanschaf van de D70 heb ik me zelf aangeleerd om niet meer links te kijken maar rechts. Ik werd gek van dat rondspringende scherpstelpunt. Dus als je niks aan je rechteroog mankeert, kun je je dat misschien ook aanleren.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: D200 stervende?

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          AF is ook in orde (hier komt het schaamrood). Ik kijk met mijn linkeroog en zit dan wel eens met mijn neus tegen de AF selector. Blijkbaar had ik die met mijn neus op 'lock' gezet .

          .

          Je moet bij het voordeel van een lange neus dit kleine ongemak erbij neme, vind ik .


          Walter
          D850

          Comment


          • #20
            Re: D200 stervende?

            Dat je met je neus tegen de selector drukt, daar kan ik inkomen. Maar dat je met je neus onopgemerkt de lockhendel verdraait, dat wil ik wel eens zien, want daar heb je een verdomd straffe neus voor nodig.
            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

            Comment


            • #21
              Re: D200 stervende?

              Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Dat je met je neus tegen de selector drukt, daar kan ik inkomen. Maar dat je met je neus onopgemerkt de lockhendel verdraait, dat wil ik wel eens zien, want daar heb je een verdomd straffe neus voor nodig.
              ik vind gewone push ups voor watjes en doe nose ups om wat meer uitdaging te hebben.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #22
                Zullen we een topic openen wie er nog meer wat kan met zijn neus .

                On topic: fijn dat je peobleen is ophelost. Ik herken het wel. Heb tegelmatg knopjes die verschoven zikn. De Lock is er een ban, maar ook de ACS aan de voorzijde. En laatst had ik de schrik van mijn leven, had ik per abuis de lensontkoppeling ontgrendeld!

                Sorry voor de typevouten. Ik gebruikte mijn neus om te probereb

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #23
                  Re: D200 stervende?

                  Die lensvergrendeling begrijp ik niks van. In 30 jaar Nikon camera's(FG20 tot D70)nooit last meegehad dat een lens loskoppelde zonder dat dat de bedoeling was en sinds de D200 of D300 heb ik er last van.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X