Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Spiegelreflexcamera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuwe Spiegelreflexcamera

Kijk ook eens tweedehands, je vindt er goede objectieven en toestellen aan een degelijke prijs en om te beginnen is dit zeker goed.
    Ik heb indertijd een D80 + 18 -105mm + extra batterij gekocht voor 450 eurootjes. Het toestel had nog geen 1000 clicks dus...

Wel is aan te raden om een objectief te kiezen die een groter brandpuntafstand heeft, dan enkel die 18-55mm.

Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ju1602 Bekijk bericht
      Dit is een goed toestel om te beginnen,
      later kun je altijd nog specifieke lenzen (Groothoek of Macro) erbij gaan kopen.
      Met vr. groet,
      Paul

Comment

is volgens mij een slimmere keuze, zeker als je kijkt naar welk glas je erbij krijgt....

die 55-200 zal al veel beter zijn voor buitensporten.... die 18-55 is er was te wijd voor denk ik.

binnensport kan je met die combo echter vergeten.... gewoon niet genoeg licht voor die lenzen....

je zal ze al moeten dichtzetten tot zeker f8 voor ze wat mooi scherpe foto's geven dus kom je er niet zonder zware flitsen....

als je ook binnen wil werken... kijk eens naar een 50mmF1.8 of 1.4.... die zorgen dat je ook binnen kan werken op redelijke sluitersnelheden.....
        www.aeri-photography.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ju1602 Bekijk bericht
          Ik ben het hier ook mee eens, de Nikon D3100 is een prima keus, perfecte camera voor de beginnende fotograaf.
          Handig met het Guide menu. Je kunt in dit menu kiezen voor Opname, Tonen of Wissen van gemaakte foto's en Instellen van de camera. Je bedient het menu met het wieltje van de Multi-selector en de OK-knop op de achterwand, lekker intuïtief. In het Opname menu kun je kiezen voor de Eenvoudige of Geavanceerde bediening of je gaat de Timer of de Stille stand gebruiken. Voor deze laatste functie wordt je verwezen naar de betreffende schakelaar hiervoor aan de bovenkant van het camerahuis. Als je dan aan de schakelaar draait zie je dat het de scherminformatie volgt. Het kan niet mis gaan. De keuzes in het menu Eenvoudige opnamen worden direct doorgevoerd in de camera. Je hoeft dan geen menu's of dergelijke te gebruiken.
          In totaal heb je in dit menu ongeveer 9 verschillende onderwerpen. Keuze zat om onbezorgd aan de gang te gaan.
          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
          Cybershot Photo Website!

Comment

Working...
          X