Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft een mening?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie heeft een mening?

Heb dit weekend met een canon en nikon gefotografeerd:

beide merken hebben hun voor en nadelen als je het mij vraagt.

Vooral de bediening en menu's van Nikon zijn veel overzichtelijker en makkelijker in gebruik dan die van canon. Het lijkt me dus beter om een nikon toestel te kopen , gewoon omdat die gebruikersvriendelijker zijn voor starters. (je instellingen worden visueel voorgesteld ipv. gewoon met nummertjes)

Dit is ook de reden waarom ik nikon heb... ("zelf ben ik een canon-man maar omdat het je eerste camera is, zou ik nikon aanraden...) quote Foto-ROBEYNS
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

Comment

Nikon heeft de AF 70-210mm f4 - nt meer in productie maar occasie nog wel te vinden - zelf pas eentje gekocht.
      zoeker met hart en ziel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
        Heb dit weekend met een canon en nikon gefotografeerd:

beide merken hebben hun voor en nadelen als je het mij vraagt.

Vooral de bediening en menu's van Nikon zijn veel overzichtelijker en makkelijker in gebruik dan die van canon. Het lijkt me dus beter om een nikon toestel te kopen , gewoon omdat die gebruikersvriendelijker zijn voor starters. (je instellingen worden visueel voorgesteld ipv. gewoon met nummertjes)

Dit is ook de reden waarom ik nikon heb... ("zelf ben ik een canon-man maar omdat het je eerste camera is, zou ik nikon aanraden...) quote Foto-ROBEYNS
        Dat heb ik dus ook al ondervonden.
        Nikon is wat handiger in gebruik.
        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
          Dat heb ik dus ook al ondervonden.
          Nikon is wat handiger in gebruik.
          Na jaren Canon gebruikt te hebben vind ik na ongeveer 1 jaar Nikon gebruik Canon nog steeds 'makkelijker' in gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Na jaren Canon gebruikt te hebben vind ik na ongeveer 1 jaar Nikon gebruik Canon nog steeds 'makkelijker' in gebruik.
            't Zal ook wat afhangen van waarmee je leert werken.

Dus denk ik dat TS best eens naar een winkel gaat en kijkt wat hem het best in de hand ligt.

(Al ben ik zelf voorstander van Nikon D7000)

Comment

Het beste koop hij dus een Nikon, is beter en makkelijker in gebruik
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

Comment

Als je een topic wilt vullen moet je een onderwerp kiezen waarin je Canon en Nikon tegenover elkaar zet....
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                  Als je een topic wilt vullen moet je een onderwerp kiezen waarin je Canon en Nikon tegenover elkaar zet....
                  Apple tegenover Windows is iets pittiger

en wat werkt best op wat Canon/Nikon op Mac/PC

Voila: genoeg stof voor discussie, maar nie in dit topic aub.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht

Maar die medicijnen tegen zinsbegoocheling?Die neem je toch correct?

Walter
                    D850

Comment

Het wordt hier precies weer plezant
                      Tenminste een beetje gelach, maar hou het wel netjes he

Comment

Net zoals jij, heb ik heel lang getwijfeld en alle mogelijke opties overwogen (lens 16-85, 18-105, allround 18-200 ...).
                        Ik heb ook op dit forum advies gevraagd en talrijke websites geraadpleegd, maar je raakt er eigenlijk nooit uit : voor elke combinatie zijn er voor- en tegenstanders.
                        Uiteindelijk heb ik mijn eigen zin gedaan en gekozen voor de Nikon D7000 met lens 18-200 VR II.
                        Ik beklaag me die keuze helemaal niet, ze voldoet prima aan wat ik nodig heb.
                        Ervaring is de som van je fouten.
                        Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                          Net zoals jij, heb ik heel lang getwijfeld en alle mogelijke opties overwogen (lens 16-85, 18-105, allround 18-200 ...).
                          Ik heb ook op dit forum advies gevraagd en talrijke websites geraadpleegd, maar je raakt er eigenlijk nooit uit : voor elke combinatie zijn er voor- en tegenstanders.
                          Uiteindelijk heb ik mijn eigen zin gedaan en gekozen voor de Nikon D7000 met lens 18-200 VR II.
                          Ik beklaag me die keuze helemaal niet, ze voldoet prima aan wat ik nodig heb.
                          bedankt voor de reacties.
                          ik ga eerstdaags eens één en ander bekijken en bepotelen. Over de Nikon d7000 ben ik vrij zeker al is de eos 7D ook een kanshebber (is die al niet wat ouder?). De lens dat wordt even testen en kijken wat er in de kleine handjes van mijn vrouw past....ook hiermee moet ik rekening houden...
                          cheers

Comment

zo de beslissing is gevallen...
                            ligt hier te blinken voor mijn neus; een canon 60D met een 18/135 lensie.
                            Meteen ook een canon flash bijgekocht, een 16 gig kaartje, een tas, een beschermruit voor de lens. Portemonee leeg. Nu leren...
                            de eerste foto's zien er alvast behoorlijk uit.

bedankt voor de reacties, ik zal het hier voor de komende tijd mee moeten doen.
                            Hopelijk deed ik de goeie keuze door toch de Nikon D7000 niet te nemen.
                            De verkoper heeft me overhaald alsook het draaibaar lcd display en de 18mP.
                            Ook ligt de canon iets beter in de hand vond ik.
                            De lens valt momenteel goed mee, beetje allround en toch behoorlijk qua kwaliteit. Nu nog even sparen voor een deftig tele en een macro lenske..
                            doeii

Comment

Veel plezier ermee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bluefox Bekijk bericht
                                zo de beslissing is gevallen...
                                ligt hier te blinken voor mijn neus; een canon 60D met een 18/135 lensie.
                                Meteen ook een canon flash bijgekocht, een 16 gig kaartje, een tas, een beschermruit voor de lens. Portemonee leeg. Nu leren...
                                de eerste foto's zien er alvast behoorlijk uit.

bedankt voor de reacties, ik zal het hier voor de komende tijd mee moeten doen.
                                Hopelijk deed ik de goeie keuze door toch de Nikon D7000 niet te nemen.
                                De verkoper heeft me overhaald alsook het draaibaar lcd display en de 18mP.
                                Ook ligt de canon iets beter in de hand vond ik.
                                De lens valt momenteel goed mee, beetje allround en toch behoorlijk qua kwaliteit. Nu nog even sparen voor een deftig tele en een macro lenske..
                                doeii
                                veel plezier ermee !

en laat je vooral niet wijsmaken dat nikon gebruiksvriendelijker is dan canon !

en laat de foto's maar komen !
                                Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Working...
                                X